Regulamin turnieju OTP 2012

I. Postanowienia ogólne


  • Uczestnicy "Ogólnopolskiego Turnieju Pokemon 2012" (dalej jako: Turniej) zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu.
  • Turniej odbędzie się dnia 26 maja 2012 roku w sali konferencyjnej hotelu Diament znajdującego się przy ulicy Dworcowej 9 w Katowicach.
  • Zgłoszenia na turniej przyjmowane będą przez organizatora przed rozpoczęciem turnieju. Zgłoszenie rozumiane jest przez czytelne wypełnienie karty turniejowej zgodnie ze stanem faktycznym, podanie danych zawartych w zgłoszeniu internetowym, uiszczenie wpisowego oraz podpisanie się.
  • Jeśli uczestnik nie wysłał przed przybyciem na turniej zgłoszenia internetowego, nie będzie mógł uczestniczyć w turnieju. Wcześniejsze zgłoszenie do organizatora turnieju na co najmniej trzy dni przed rozpoczęciem rozgrywek jest warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w turnieju.
  • Zapisanie się na turniej równoważne jest ze zgodą na przetwarzanie i prezentowanie danych przedstawionych na karcie turniejowej w czasie trwania turnieju jak i po jego zakończeniu, celem ustalenia klasyfikacji końcowej.
  • Od godziny 8:30 do godziny 9:55 w dniu Turnieju będą potwierdzane i przyjmowane zgłoszenia oraz spisy talii spisane według określonego wzoru (patrz karta turniejowa) - oraz pobierane opłaty wpisowego w wysokości 20 (słownie: dwudziestu) złotych polskich.
  • Turniej rozpocznie się o godzinie 10:00. Planowaną godziną zakończenia jest 18:20.
  • Nagrodami w Turnieju będą zestawy uzupełniające (ang. boostery) oraz karty przyznane w losowaniu (ang. draft). Pula nagród podana zostanie w chwili rozpoczęcia Turnieju i zależna będzie od liczby jego uczestników.
  • Organizator zastrzega sobie możliwość przerwania, zmiany lub odwołania Turnieju w dowolnym czasie. Organizator może ogłosić przerwanie, zmianę lub odwołanie Turnieju w sposób przez siebie wybrany.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kwestie sporne powstałe z przyczyn leżących po stronie uczestników Turnieju lub osób trzecich.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za działania i zachowania uczestników Turnieju, osób im towarzyszących oraz innych osób obecnych w trakcie rozgrywek jak również za skutki ich działań, zachowań lub zaniechań.
  • Organizator ma prawo do przyznania 3 upomnień osobie zakłócającej rozgrywki, po czym może wykluczyć daną osobę z Turnieju. Za "zakłócanie" uznaje się m.in. używanie wulgaryzmów, hałasowanie, przeszkadzanie w rozgrywce innym osobom, niestosowanie się do zasad gry "fair play", śmiecenie.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za utratę czy uszkodzenie mienia uczestników Turnieju, osób im towarzyszących oraz innych osób obecnych w hotelu Diament w trakcie rozgrywek.

II. Format turnieju oraz talie


  • Formatem obowiązującym na Turnieju będzie format HGSS-on, do dodatku Dark Explorers włącznie. Lista dodatków (tzw. rozszerzeń), które wchodzą w skład formatu HGSS-on są wymienione po lewej stronie w wyszukiwarce Omastar Search.
  • Zabronione będą jakiekolwiek zmiany w talii w trakcie trwania Turnieju. W przypadku wątpliwości co do składu talii będą one porównywane z dostarczonym spisem, zarówno przed Turniejem, jak i w trakcie rozgrywek. Każdy uczestnik ma obowiązek udostępnić Organizatorowi lub Sędziemu talię do sprawdzenia w dowolnym momencie Turnieju.
  • W przypadku niezgodności talii ze spisem, bądź złamania zasad budowy talii (liczba kart inna niż 60; zbyt duża liczba kopii tej samej karty; karty spoza formatu; inne) wobec danego uczestnika zostaną wyciągnięte konsekwencje. Gracz ten zostanie ukarany walkowerami za wszystkie mecze zagrane niezgodną z zasadami talią aż do momentu odkrycia tego faktu włącznie. Gracz ten będzie miał ponadto obowiązek zastąpić nieregulaminowe karty tzw. kartami podstawowych energii.
  • Dozwolone będą karty w języku innym, niż angielski lub polski, pod warunkiem posiadania karty lub wydruku w języku angielskim do wglądu (tzw. referencja), natomiast w przypadku kart japońskich talia będzie musiała być w całkowicie nieprzezroczystych z tyłu tzw. protektorkach.
  • Zabronione będzie posiadanie w talii kart wydrukowanych (tzw. proxy) oraz kart nieoryginalnych, wliczając w to także karty z talii "World Championship". Karty z talii "World Championship" mogą służyć jako wzory (referencje) w przypadku korzystania z kart w innym niż angielskim lub polskim języku.
  • Uczestnik zobowiązany będzie do znajomości swoich kart oraz najnowszych errat do nich. Turniej będzie rozgrywany według oficjalnych zasad POP.
  • Umyślne znaczenie kart lub używanie mocno wygiętych tzw. reverse holo w sposób umożliwiający jednoznaczne stwierdzenie przez gracza jaką kartę (grupę kart) reprezentuje bez oglądania jej przedniej strony karane będzie z pełną surowością według regulaminu POP.

III. Zobowiązania uczestników Turnieju


  • Uczestnik zobowiązuje się zachowywać odpowiednio wobec obsługi Turnieju, pracowników i gości hotelu Diament oraz innych uczestników Turnieju i powstrzymywać się od niesportowego zachowania.
  • Uczestnik zobowiązuje się dbać o przestrzeganie reguł i zachowanie przejrzystego stanu gry.
  • Uczestnicy powinni przestrzegać ogłoszonych rozkładów godzinowych rozpoczęcia poszczególnych etapów Turnieju oraz ich limitów czasowych.
  • Uczestnik ma obowiązek niezwłocznie poinformować Sędziego o każdym naruszeniu zasad, które zauważył podczas swojego meczu lub - ogólnie - podczas trwania Turnieju.
  • Uczestnicy mają obowiązek poinformować Sędziego o każdej niezgodności w zarejestrowanych rezultatach ich meczów.
  • Każdy uczestnik zobowiązany jest posiadać, poza talią, następujące przedmioty: znaczniki obrażeń, kostkę 6-ścienną lub/oraz kostkę 20-ścienną lub/oraz monetę. Zarówno kości, jak i monety nie mogą być wyważone i muszą reprezentować stosunek prawdopodobieństwa 50%/50%.
  • Uczestnicy mogą, lecz nie muszą, posiadać znaczniki służące oznaczaniu tzw. stanów specjalnych lub efektów (Burn, Poison, użycie poweru w danej turze).
  • Jeśli uczestnik zdecyduje się używać tzw. protektorków na karty, wszystkie jego protektorki muszą być w jednakowym kolorze, grubości i stanie zużycia.
  • Za prawidłowo wykonany rzut monetą uznaje się rzut, w którym moneta wykonała co najmniej 3 obroty w powietrzu i spadnie płasko. Jeśli moneta upadnie w inny sposób lub znajdzie się poza stołem, rzut należy powtórzyć.
  • Zgłaszanie wygranych należy do obowiązków uczestnika, który wygrał mecz. Zgłaszać wyniki należy do sędziego rundowego.

IV. System rozgrywania turnieju


  • Turniej odbędzie się w systemie ciągłym w dwóch etapach.
  • Pierwszy etap turnieju rozgrywany będzie systemem szwajcarskim na dystansie siedmiu rund.
  • Drugi etap turnieju rozgrywany będzie systemem pucharowo - drabinkowym przez zawodników, którzy zajęli miejsca od pierwszego do ósmego włącznie (tzw. "top 8"). Każdy z meczów pucharowych będzie odbywał się do dwóch zwycięstw.
  • Po zakończeniu fazy turnieju szwajcarskiego utworzona będzie tabela. O miejscu gracza w tabeli zadecydują:
    • liczba zwycięstw
    • jeśli kryterium pierwsze jest identyczne - System wartościowania Bucholtza (suma punktów przeciwników)
    • jeśli oba powyższe kryteria są identyczne - Progres (suma wyników pobranych z tabeli postępów)
  • Ewentualne wycofanie się z turnieju będzie mieć miejsce poprzez skreślenie zawodnika - wycofanie z dalszych kojarzeń rund, z zachowaniem jego osiągniętego wyniku w fazie turnieju szwajcarskiego, a wszystkie jego mecze traktowane będą jako rozegrane, zakończone wynikiem właściwym do meczu. W fazie pucharowo-drabinkowej wycofanie się zawodnika weryfikowane będzie jako walkower we wszystkich pozostałych do rozegrania meczach.
  • Wszelkie wątpliwości w trakcie rozgrywki będzie rozstrzygać Sędzia Rundowy. Uczestnikowi od decyzji Sędziego Rundowego przysługiwać będzie odwołanie do Sędziego Głównego w konsultacji z Jury D'Appel w skład którego będą wchodzić wybrani (przed turniejem) na forum publicznym doświadczeni zawodnicy z różnych ośrodków gry w Polsce. Od tej decyzji odwołanie nie będzie przysługiwało.
  • Jeśli do godziny 15:00 z nieprzewidzianych przyczyn losowych turniej szwajcarski nie zostanie zakończony, organizator zastrzega sobie prawo do zrezygnowania z przerwy obiadowej i rozpoczęcia fazy turnieju pucharowo - drabinkowego natychmiast po zakończeniu fazy turnieju szwajcarskiego.
  • Zawodnicy będą rozgrywali swoje gry i będą im przydzielani przeciwnicy zgodnie z instrukcjami Sędziego Rundowego/Sędziego Głównego. Niestawienie się na pojedynek w wyznaczonej porze bez wcześniejszego uzgodnienia tego z Sędzią skutkować będzie weryfikacją wyniku gry jako walkower.
  • Kojarzenie poszczególnych rund odbywało się będzie w sposób komputerowy przez Sędziego Rundowego.

V. Limity czasowe

  • Wszyscy uczestnicy turnieju zobowiązani są do przestrzegania rozkładu godzinowego rozgrywania poszczególnych gier, a w szczególności: godziny rozpoczęcia meczu, czasu jego trwania oraz czasu tzw. terminacji, czyli przyspieszonego zakończenia pojedynku odbywającego się wg. ściśle określonych zasad przy asyście sędziego
  • Po ogłoszeniu parowania na rundę każdy z zawodników ma maksymalnie dwie minuty na zajęcie swojego miejsca przy stole, przetasowanie i "przecięcie" talii, przygotowanie się do gry poprzez dokonanie rozdania, w tym powtórzenie mulliganów (czyli sytuacji w których gracz nie ma na ręce startowej basic pokemona)
  • Wszystkie akcje podczas gry zajmujące nieracjonalnie wielką ilość czasu, które zostaną zauważone przez sędziego, będą karane upomnieniami. Gracze mają obowiązek prowadzenia swojej gry w sposób płynny, bez zbędnych przerw.
  • Limit czasu w turnieju szwajcarskim ustala się na poziomie trzydziestu minut na mecz. Po tym czasie nastąpi terminacja nadzorowana przez sędziego, polegająca na rozegraniu pięciu pełnych tur, po zakończeniu tury gracza, do którego w momencie rozpoczęcia terminacji należał ruch
  • Zwycięzcą pojedynczego meczu w którym zastosowano terminację jest gracz, który:
    • Wygrał grę podczas terminacji w normalny sposób
    • Po zakończeniu terminacji miał mniejszą liczbę nagród od przeciwnika
    • W przypadku gdy w momencie końca terminacji obaj zawodnicy mają tę samą liczbę nagród, wygrywa zawodnik który od tego momentu pierwszy będzie miał mniej nagród od przeciwnika lub wygra grę w inny sposób.
  • Limit czasu w turnieju pucharowo-drabinkowym ustala się na poziomie sześćdziesięciu minut na mecz. Po tym czasie nastąpi terminacja nadzorowana przez sędziego, polegająca na rozegraniu trzech pełnych tur, po zakończeniu tury gracza, do którego w momencie rozpoczęcia terminacji należał ruch.
  • Zwycięzcą meczu pucharowego w którym zastosowano terminację jest gracz, który wygrał grę PIERWSZĄ lub TRZECIĄ w sposób opisany dla terminacji pojedynczego meczu, jeśli terminacja rozpoczęła się w tych grach. [li]W przypadku gry DRUGIEJ:
    • Jeśli żaden z zawodników nie posiada dwóch lub mniej nagród na stole, mecz jest przerywany i zwycięzca pierwszej gry jest zwycięzcą całego meczu
    • W przypadku jeśli wyżej wymieniony warunek jest spełniony, grę drugą wygrywa zawodnik który posiada mniej nagród na stole lub w przypadku równej ich liczby, pierwszy będzie miał mniej nagród od przeciwnika
    • Jeśli zwycięstwo w grze drugiej zapewnia remis 1-1 w meczu, o rozstrzygnięciu decyduje Nagła Śmierć, czyli trzecia gra rozgrywana na jedną nagrodę do zdobycia

VI. Dodatkowe Informacje


  • Za wyrządzone szkody odpowiadają osoby, które owe szkody poczyniły.
  • Uczestnicy nie powinni spożywać posiłków przy stolikach, przy których odbywają się mecze. Dla tego celu zostanie zorganizowany minibufet który pozwoli na konsumpcję poza stołem gry. Uczestnicy mogą posiadać ze sobą butelki z napojem, ale uprasza się o zachowanie szczególnej ostrożności przy kartach oraz w stosunku do wyposażenia sali.
  • Podczas Turnieju nie będzie zabronione robienie zdjęć, bądź nagrywanie na własny użytek. Organizator zastrzega sobie wyłączność na prawo do publikacji zdjęć z Turnieju.
  • Zgłoszenie się i uczestnictwo w Turnieju oznacza akceptację Regulaminu przez uczestnika.
  • Organizator pozostawia sobie prawo do:
    • modyfikacji Regulaminu,
    • podejmowania różnych decyzji o charakterze porządkowym (ale nie dotyczących bezpośrednio samego przebiegu rozgrywek w Turnieju) ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotyczących Sali konferencyjnej hotelu Diament oraz jej wyposażenia, ale także ogólnie pojmowanej obecności graczy i/lub innych osób (w tym m.in. ewentualnych Gości Turnieju, Rodziców graczy, Opiekunów graczy, osób towarzyszących i/lub tzw. kibiców) w budynku hotelu.
    • wybierania spośród uczestników Turnieju, ale za ich zgodą, osób do pomocy w kwestiach typu organizacyjnego lub porządkowego - wówczas takie osoby będą traktowane przez pozostałych uczestników Turnieju lub osoby trzecie jako osoby "pełniące obowiązki Organizatora".

Organizatorzy turnieju