1

Temat: Seismitisse na ECC

4x Seismitoad EX
2x Spritzee FLF
2x Aromatisse
1x Malamar EX
1x Darkrai EX
1x Mewtwo EX
1x Charizard EX (Wing Attack)
=12

4x DCE
4x Rainbow
3x Fairy
=11

3x Juniper
4x N
2x Colress
2x Skyla
2x Lysandre
1x LTC
1x Pokemon Fan Club
1x Xerosic
1x AZ
=17

2x Virbank
=2

2x VS Seeker
3x Ultra Ball
2x Muscle Band
2x Hard Charm
4x HTL
1x Switch
3x Max Potion
1x Dowsing Machine
=19


Moja lista. Toady wyłączają itemy, set upuję Aromatissy, jest przekładanie energii, Max Potiony. Hard Charm do jeszcze większego tankowania. Combo Malamar+'tisse+item lock daje przewagę w mirrorach z Seismitoadami, to samo przekładanie energii, przez co jest raczej przewaga w Quaking Warach. Najciężej na VirGena, wiadomo. Przez następny tydzień testuję ile się da. Sugestie, pomysły, uwagi, wymiana doświadczenia mile widziana.

Obecna liczba Patratów: prawie 600 chyba, potem policzę

2

Odp: Seismitisse na ECC

Moja sugestia:

+ pokaż spoiler

zmień talię smile

3

Odp: Seismitisse na ECC

Kuurde, jakie hejty big_smile

Ok, moje pytanie - czemu Dowsing? Computer zamienia Skyle w DCE, co w żabach jest priorytetem. Nie podoba mi się pojedynczy Fan Club. Taki supporter albo 4, albo 0. Grając 1 sztukę liczysz na fart lub, żeby był do VS Seekera. A do VS Seekera znaczy zostaje do mid-late gamu. A wtedy na co ten Fan Club? Chętnie zobaczyłbym 3 VS Seekery, ze względu na uniwersalność. Albo chociaż jakiś dobierający Supporter. No i trochę nie widzę, jak mirror z żabą jest dobry. Jeśli nie zaczniesz żabą, 4/10 to nie tak dużo, to masz 1, dosłownie jedną opcję na wjechanie Żabą, pojedynczy Switch. Inaczej wchodzi Żaba przeciwnika, dostajesz locka i nagle zostajesz z brakiem możliwości wyszukania Rainbowki, jedynego Darkraia i Charizard którym niestety zaczynasz zostaje na aktywie. Widziałem już takie cuś, grałem nawet, dopiero po kilku turach zorientowałem się, że to nie Fairy z Toadem tylko Toad z Aromatissem. Typek grał Fairy Gardeny po prostu, jako tako chodziło.
tk;dr Pomysł fajny, ale kompletnie nie widzę tego jak to będzie działać.

~Prawdziwy Shun

4

Odp: Seismitisse na ECC

To ja się długo nie wypowiem, bo Piterr moją opinię zna tylko wytłumaczę dlaczego ma dobry matchup z Toadami - zazwyczaj i tak jest w stanie się zsetupować bo gry trwają przynajmniej pół godziny, ale ma ten plus, że może przemieszczać energie i dowolnie zmieniać attackerów zanim jego aktyw umrze.

"Dawid mimo wszystko pokonał Goliata. Tylko, że oni grali Bo1, a nie Bo3." - słynne słowa przed ćwierćfinałem Gyarados vs Volcanion.

5

Odp: Seismitisse na ECC

Jeśli Charizard, to ten ze Stoke bedzie tutaj znacznie lepszy. Ale naprawde radziłbym Ci przemyśleć czy na pewno chcesz tym grać wink

6

Odp: Seismitisse na ECC

Jeśli chcesz mieć jakąś szansę przeciw ViriGenowi to może Spiritomba dodaj? Spiritomb + Charizard + ewentualnie Xerosic na G Boostera wydaje się jedyną szansą przeciw tej talii. Jak zmienisz Ace Speca na CS'a to Ability Spiritomba nie powinno tak boleć. No i czemu tylko 3 Juniperki i po co Trump Card?

7

Odp: Seismitisse na ECC

Trump Card jest między innymi anty-stalą - wyrzuca metalowe energie z powrotem do decku i wszystkie specjalki zrzucone przez Cobaliona EX.

Przywrócenie Max Potów też jest ważne. To niektóre z powodów dla grania LTC - czy są inne i czy będzie to skuteczne? Takie rzeczy to już chyba wie tylko Piterr smile

Ja napiszę tylko co ja wiem: pojedynczy pokemon fan club był najsłabszą kartą jaką miałem okazję zagrać w tym formacie. Dlatego:

-1x Pokemon Fan Club
+1x Professor Juniper

Co do matchupu z Virgenem, to gdyby ten był dla niego priorytetem to Piterr zagrałby Seismitoada z Pyroarami. Myślę, że jest całkiem świadomy zagrożenia (pograj jeszcze z Virgenem jak masz okazję i jeśli uzyskasz mniej niż 25% to wyrzuć w ogóle Charizarda).

8

Odp: Seismitisse na ECC

Moja wersja (później opis)

4x Seismitoad EX
2x Spritzee FLF
2x Aromatisse
1x Malamar EX
1x Darkrai EX
1x Mewtwo EX
1x Keldeo ex
=12

4x Juniper
4x N
2x Colress
2x Skyla
2x Lysandre
2x Pokemon Fan Club
1x Bicycle
=17

2x Virbank
=2

2x VS Seeker
3x Ultra Ball
3x Muscle Band
4x HTL
1x Switch
2x Max Potion
1x Computer Search
1x Startling Mehaphone
= 17

4x DCE
4x Rainbow
3x Fairy
=11

59 kart (ostatnie miejsce dla dodatkowego spritzee lub head ringera). Ewentualnie można wrzucić Yveltala ex, bo atakujących basiców za dużo tu nie ma.

- 1 Charizard ex + 1 Keldeo ex.
Wciąż jestem fanem tej karty. Ogranicza ryzyko uspania (Malamar, HTL przy Virbanku). Z jedną rainbow ubija Donphana a z dwoma Landorusa ex. Jeśli miałbym być prorokiem to walka będzie reprezentowana przez te dwie karty a nie Lucario. Niby jest Żaba, ale ona tylko kąsa, a nie ubija.
Sam Charizard może się tylko przydać na Virgena, ale tutaj jest się już tak w pupie, że bez farta i tak nie wygrasz. Chyba nie warto dla tej jednej talii wstawiać karty, która z innymi będzie raczej bezużyteczna. Wiele metalu bym się nie spodziewał, bo ta talia wciąż jest trochę za wolna na zawojowanie turnieju.

Rozważyłbym zamianę Mewtwo ex na Yveltala ex. Zależy czy trafisz na więcej Lucario czy Virgenów, ale nie sądzę by te pierwsze były grane w dużej ilości. Z Virgenami jest się w pupie, ale możliwość pieprznięcia raz a porządnie trochę matchup poprawia. A Yveltal to Yveltal. W odpowiednim momencie może odmienić losy pojedynku. Opcją jest rownież wrzucenie i jednego i drugiego.

4x DCE
4x Rainbow
3x Fairy
=11

Dla mnie tak samo.


3x Juniper
4x N
2x Colress
2x Skyla
2x Lysandre
1x LTC
1x Pokemon Fan Club
1x Xerosic
1x AZ
=17

Strasznie dużo tego supportu, który nie tasuje. Bez Cs'a i rowerka skutki mogą być naprawdę katastrofalne. Dlatego:
- 1 LTC + 1 Juniper. Moim zdaniem karta jest strasznie sytuacyjna. Tak naprawdę głównym plusem jest przywrócenie HTLów. Równie dobrze może pomóc przeciwnikowi. Ja bym wolał w to miejsce kolejną przetasowajkę, bo ryzyko braku tasującego supportu w pierwszej rundzie zawsze boli.

Granie AZ moim zdaniem nie ma aż tak dużego sensu przy max potionach, możliwości przenoszenia energii i wycofania z Darkraiem.
Xerosic też jest sytuacyjny i osobiście wolałbym coś innego.

Dlatego:
- 1 AZ
- 1 Xerosic
+ 1 Pokemon Fan Club
+ 1 Bicycle

W efekcie
4x Juniper
4x N
2x Colress
2x Skyla
2x Lysandre
2x Fan Club
No i jeden mini support w postaci Rowerka.
6 nietasujących supportów to i tak wysokie ryzyko przestoju, ale z rowerkiem i dodatkową juniperką powinno być już lepiej. Fan cluby bym grał 2, bo tak uważam jest najlepiej. 4 to dla mnie głupota i zwiększone ryzyko blokowania decku w późniejszej fazie, ale to już każdy musi dopasować styl do własnego grania. Nie będę się spierał.
Korzyści zawsze jakieś przyniesie bo w tej talii jest sporo pokemonów, które są przydatne w zależności od momentu i mogą wyratować nas z opresji (Darkrai, Keldeo, Malamar, Yveltal czy choćby ubezpieczenie drugim spritzee). Słowem: Nawet przy przestoju tasowania można coś tym supportem zdziałać.

Na koniec itemki:
2x VS Seeker
3x Ultra Ball
2x Muscle Band
2x Hard Charm
4x HTL
1x Switch
3x Max Potion
1x Dowsing Machine

Na początek.
Obowiązkowko: - 1 Dowsing + 1 CS - Ta karta w 50% gier będzie pomocna w początkowym rozstawie. Dowsing jak już będzie po frytach niewiele da. Koniecznie CS, bo nie wyobrażam sobie innej opcji.
Ja bym postawił na wersję bardziej agresywną. Wywaliłbym hard charmy, bo jak coś ma Cię ubić to i tak w większości przypadków ubije na dwa hity. Nie mówię, że czasem się nie przyda, ale jednak lepiej atakować niż bronić.
- 2 hard charm
+ 1 muscle band oraz
+ 1 startling megaphone (karda niemal zawsze przydatna, bo kto nie gra w dzisiejszych czasach itemów)
Natomiast max potiony bym ograniczył do 2 i włożyłbym coś innego. Przykladowo dodatkowego spritzze, żeby zwiększyć możliwość wystawienia aromatissa przy ewentualnym ubiciu śmieciuchów. Ewentualnie head ringera, który też w wielu grach potrafi uratować pupę, a możliwy w użyciu jest niemal zawsze. Max potion to super karta, ale jednak na początku zalega i sra sprawę, więc w liczbie 2 jest wystarczająca.
Tak więc:
- 1 max potion
+ 1 spritzee lub 1 head ringer lub 1 Yveltal ex

To taka moja wersja. Zdobędę czwartą żabę to być pogram i wtedy zdam relację.
Pozdrawiam i trzymam kciuki

EDIT:
Ktoś może zarzucić, że talia słaba na VirGena. Owszem, zgodzę się. Z Pyroarem natomiast to też praktycznie autoloss, bo jedyna nadzieja w HTLach i ataku aromatissem.

Nie da się zbudować decku idealnego, więc nastawiałbym się na to czego będzie najwięcej (walka ze słoniami i landorusami na czele, żaby, fairy, manectrici, Yveltale - to takie moje prorocze typy).
Oprócz Pyroarów i Virgenów w większości matchupów jest przewaga lub ewentualnie chociaż równowaga, więc deck powinien turniejowo dać radę.

9

Odp: Seismitisse na ECC

@Artur - Virbank mode on? xD Mogę zagrać tym, Seismitoad/Dusknoir/Dragalge lub Tasty Toad bez Head Ringerów (których brak boli bardzo).
Stokezard - o nim nie myślałem, przetestuję na pewno.

@Shun - nie muszę pierwszy użyć Quakin' Puncha, żeby mieć dobry matchup z Toadami. Rozstawiam się nieco wolniej, ale mogę w każdej chwili wycofać mojego Toada na zdrowego. Po set upie mam Malamara. Wystarczy, że przeciwnik raz na 3-5 tur nie zrobi Puncha, to daje mi turę z itemami, która jest czymś wielkim w mirrorze żab. Lecą Max Potiony, toole, Ultra Ball po jakiś brakujący element, VS Seeker. Nie, to nie tylko teoria, na Tasty Toada na TCGO wpadałem dość często.
Comp Searcha przetestuję. Co prawda nie mam, ale powinno się udać pożyczyć na ECC.
Lubię VS Seekera, ale w t1 bezużyteczny, a w mniej więcej połowie gier spodziewam się grać z Quaking Punchem.
Testuję dużo list Seismitissa. Jeden faktycznie nie działa jak powinien. Wcześniej były 2, spróbuję znaleźć miejsce na trzeciego i przetestować. Przy spowalnianiu item lockiem mam chwilę więcej czasu na rozstaw, Fan Club jest ok tak do t3. W late gamie zastępują Ultra Balle, szczególnie przy wrogich Seismitoadach. Czterech w tej liście bym jednak nie grał.

@Kakel - bo discardowanie boli. Max Potionów, Laserów. Myślę, że liczba Supporterów jest odpowiednia. IMO LTC to must have w deckach opartych na grubej linii toada. Ropucha bez laserów sporo traci, ta talia bez Max Potionów też. A jak mam 3 lasery i Juniper, czy Max Potiony w early to mam problem. To wolna talia, potrzebuje dużo czasu i przy rozstawie zdarza się stracić kluczowe karty. Tak samo pojedynczy Darkrai. No i oczywiście DCE, Rainbowki, energie.
Spiritomb brzmi dobrze, koniecznie przetestuję.

@Adrian - tu się chyba już w tym poście do wszystkiego odniosłem. Tak, LTC kontruje stal i Night Marcha, ale to akurat przy okazji, nie taki był główny cel wkładania tej karty.
Z VirGenem na pewno spróbuję zagrać. Póki co miałem okazję zagrać trzy gry, z Schenem. Dwie jakiś miesiąc temu, pierwszymi wersjami i próbami z tą talią, trzeci raz wczoraj, nieco inną listą, bez Mewtwo, startując Jirachim, z Charizardem w prizach. No i Schen gra 4 Enhancedy. O.o A na PTCGO nie miałem przyjemności trafić.

@Robert - dzięki za rady, na pewno obejrzę listę. Część mi się podoba, część mniej.
AZ jest drugim switchem, Max Potionem przy item locku i zwalniaczem miejsca. Gram od niedawna i jeszcze chciałbym go przetestować, bo ma potencjał, ale z drugiej strony, jak wspomniałeś, cierpi na tym consistency.
Xerosiciem gra mi się dobrze. Zamiast Megaphone'a, bo daje wybór. Tooli przeciwnik i tak rzadko kiedy ma więcej niż 1 w tym przypadku. Specjalne energie są wszędzie, a przy możliwości zmieniania ropuch i sporych możliwościach tankujących poświęcenie tej jednej tury na nie drawującego supportera aż tak nie boli. Ale jeszcze się zastanowię.
Poniżej trzech Max Potionów nie zejdę, testowałem sporo wersji i po prostu wolę tak.
Szczerze mówiąc myślę, że tylko szaleniec pojechałby przy tej mecie na ECC Pyroarami. tongue A matchup wcale nie jest zły, Litleo łatwo zabić, Hard Charm sprawia, że Pyroar musi uderzyć 3 razy discardując energię dwukrotnie, do tego Max Potiony, nie ma itemów, ginie z LaserBanka nie bardzo mając szansę na retreat. Pyroary to akurat najmniejsze zmartwienie.


Dzięki wszystkim za rady! Przede mną ciężki tydzień testów. Jak nie pójdzie, to złożę Slurpuffy, jeśli tylko będę mógł jakoś zdobyć Ringery. Co na pewno przetestuję, to Computer Search i zwiększę liczbę lub całkiem wywalę Fan Cluby. Spróbuję Stołka, przetestuję Spiritomby i pogram z VirGenem.

Obecna liczba Patratów: prawie 600 chyba, potem policzę

10

Odp: Seismitisse na ECC

Osobiście zastanowiłbym się nad Slurpuffem. Wydaje się lepszym wzmocnieniem dla żaby od aromatissa, ale decyzja należy do Ciebie wink

11

Odp: Seismitisse na ECC

Tak też zadecydowałem, od kilku dni gram tylko Tasty Toadem i to mój ostateczny wybór na ECC. smile Seismitisse nie chodził tak, jak powinien.

Obecna liczba Patratów: prawie 600 chyba, potem policzę

12

Odp: Seismitisse na ECC

Cieszę się i wierzę, że będzie dobrze smile

Jeśli przejawiacie z Inumaru chęć potrenowania z którymś z decków:
- Manectric/Fairy
- Donphan
- Yveltal/Seismotoad/Garbodor
- Seismitoad/Slurpuff
- Wobuffet/Mewtwo/Crobat
- stal z Bronzongiem

to służę uprzejmie pomocą zarówno dziś po 22 (bo wtedy chyba się aktualizowanie skończy) lub jutro również w godzinach późnowieczornych.

Pozdro:)