Temat: Tornadus EX/Porygon-Z

Gram w karciankę od jakiś dwóch miesięcy, nie najlepiej mi to idzie, no ale idzie:)
Mój deck:

Pokemony(12):
3-0-2 Porygon-Z PLB
2 TornadusEX PLF
2 DialgaEX PLB
1 DeoxysEX PLF
1 ThundurusEX PLF
1 LugiaEX PLS

Suportery(15):
3 N
3 Skayla
2 Profesor Juniper
2 Cassius
2 Cheren
1 Shadow Triad
1 Lysandre
1 Pokemon Fan Club

Itemy(19):
2 Team Plasma Ball
2 Ultra Ball
2 Rare Candy
2 Switch
2 Roller Skates
2 Muscle Band
1 Random Receiver
1 Max Potion
1 Pal Pad
1 Tool Scrapper
1 Town Map
1 Dowsing Machine
1 Frozen City

Energie(14):
4 Plasma Energy
4 DCE
1 Rainbow Energy
2 Prism Energy
2 Electric
1 Physic

Wiem, że brakuje tu Colress Machine. Proszę żebyście pomogli ulepszyć mi ten deck(powiedzieli co jest nie tak, a co jest jak najbardziej na miejscu). Jeżeli będziecie mieli karty potrzebne do usprawnienia tej tali i będziecie chcieli się ich pozbyć, to bardzo chętnie się wymienię:)

2

Odp: Tornadus EX/Porygon-Z

Cóż, główna wada talii jest raczej strukturalna niż wynikająca z braku jakichś kart - nie słyszałem, żeby ktoś DialGonem odnosił większe sukcesy, mimo, że bardzo wielu to testowało. Po prostu zżera za dużo zasobów, zbyt trudno go szybko wystawić, a przede wszystkim bardzo trudno jest zastąpić jakieś ogniwo jeśli zniknie ze stołu pod naporem przeciwnika.

Jeśli chcesz ulepszyć tę talię to jednak można jeszcze ją nieco poprawić, ponieważ  gra na szybkie knock outy Lugią EX i Tornadusem EX zawsze skrywała ogromny potencjał. Dialga EX powinna być tutaj traktowana raczej jako wspomaganie. Struktura supporterów powinna wyglądać mniej więcej tak:

4x Professor Juniper
4x N
2/3x Skyla
2x Shadow Triad
1x Colress
1x Lysandre

Mogłoby to działać dużo lepiej.

Dwa Rare Candy to o jednego za mało. Colress Machine to konieczność. Możliwe, że psychic energy, rainbow energy i deoxys nie są tutaj potrzebne. Town Map w tej talii to strata miejsca. Random Receiver przy takim miksie supporterów jest chyba nieefektywny.

Czyli: Supportery jak napisałem