1

Temat: Karta Dnia 29.05.13. - Absol

Od wyjścia PF chciałem napisać analizę tej karty, wreszcie mam czas big_smile .
Absol (Plasma) PLF
Absol idealnie wbił się w format, jest to Basic Pokemon typu mrocznego Team Plasma - co chyba go czyni kartą z największym wsparciem w formacie. Ale może zacznę od statystyk: 100 HP to jak na obecne czasy niedużo - większość grywanych Basiców nie-EX zaczyna się na 120 HP. Weakness na walkę może być problematyczny - Landorus wciąż jest u nas dość popularny. Resistance na psycho przy zawsze groźnym Mewtwo i wchodzącym w format Deoxysie jest miłym atutem, podobnie jak retreat cost w wysokości 1. Absol ma dwa ataki - Mind Jack to chyba główny cel grania tej karty. Za [DC] robimy bazowe 20 i dodatkowe 20 za każdego Pokemona na ławce przeciwnika. Jak łatwo policzyć przy pełnej ławce u przeciwnika robimy za dwie energie 120 obrażeń - coś, co bardzo trudno osiągnąć nawet EXom (chyba jedyne, co się może równać to 100 za [RC] Victiniego, z tym że to my potrzebujemy pełnej ławki). Drugi atak - Fearsome Shadow robi za jedną energię więcej połowę wspomnianych obrażeń. Dostajemy efekt zajrzenia w rękę przeciwnika, co może być czasami pomocne, ale nie oszukujmy się, ten atak służy wyłącznie do dobijania przeciwnika w dziwnych sytuacjach (chociaż widziałem jak ktoś używał drugiego ataku, więc takie sytuacje się zdarzają).
Po tej powierzchniowej analizie wreszcie przejdziemy do szczegółowego spojrzenia w możliwości Mind Jacka. Zauważmy, że z łatwością można go naładować w jedną turę właściwie każdym dostępnym sposobem - drugą energię możemy dostać z: Dark Patcha, Colress Machine, Energy Switcha (nawet Ethera). Ale co jest jeszcze lepsze, możemy zwiększać te obrażenia właściwie każdą kartą w formacie, która do tego służy: głównie chodzi o Dark Claw i Deoxys EX, ale Absol bardzo lubi wsparcie LaserBanka. Pełny Bench przeciwnika + LaserBank daje 150, dodatkowy Dark Claw daje 170 - jeśli zamiast tego są trzy Deoxysy EX w grze to się robi 180 - i nie są to rzeczy nie do wystawienia. Nie zapominajmy, że mówimy o nie-EXie i da się to zrobić w jedną turę "znikąd"! Nietrudno zgadnąć, że dwie talie najbardziej lubiące Absola to Darkraie i przeróżne Plasmy. W Darkraiach Absol oznacza jakąś odpowiedź na Plasmaklangi bez konieczności techowania dziwnych kart typu Ninetales DRX czy Victini NV i było to tej talii potrzebne. W Plasmie natomiast dzięki Prism Energy i Colress Machinom jest to kolejny ataker, którego mogą wesprzeć Deoxysy.
Absol nie jest jednak kartą bez wad - 100 HP oznacza, że zwykle nie przetrwa na stole dłużej niż jedną turę, więc należy go grać z przemyśleniem.

A jakie są wasze wrażenia o Absolu? Karta zdecydowanie należy do tych, które uderzą raz mocno, może nawet zbiją EXa na hita, ale zaraz potem zejdą, jednak przeciwnik weźmie za niego tylko 1 nagrodę.

2

Odp: Karta Dnia 29.05.13. - Absol

O Absolu można powiedzieć kilka słów.

1. BARDZO zły matchup z Big Basics. Jeśli widzimy u przeciwnika Landorusa na start to możemy pożegnać się z biciem za więcej niż 80.
2. Iskerka nadziei przeciw PlasmaKlangom - jest szczególnie skuteczny dopóki szanowny przeciwnik nie ma możliwości naładowania Cobaliona EX trzema energiami. Aktywny pokemon + Klink na ławce to już pewny kill po catcherze, co może bardzo istotnie spowolnić talię rywala.
3. Jeśli chodzi o Rayeelsy, to Absol jest tutaj po prostu alternatywną siła ognia, ale bez zaznaczania czy "lepsza", czy "gorsza". Szczególnie skuteczny po zdjęciu Darkraia EX gdy mamy mało energii na stole (analogiczne zastosowanie ma bouffalant DRX)
4. Absol to karta cudowna przeciw ThunDeo. Absol-utnie przypadkiem Thundurus EX ma 170 HP, a Kyurem ma HP 130 - Absol wchodzi sobie na aktywa i po prostu sobie wybiera co uwalić, a zabicie go w odwecie może wcale nie być takie proste!
5. Na Darkraie nie jest jakiś wybitny, prawdę mówiąc. Rywal widząc absola będzie grał raczej z zawężoną ławką, a więcej niż jeden Sableye/Absol na stole złamie zasadę "7th prize game", chyba, że naładujemy dwa - ale to wymaga grubego przepływu energii (żeby w odwodzie mieć jeszcze Darkraia, Deoxysa lub na przykład Snorlaxa).
6. W KeldeoBlaście Absol przydatny jest jedynie na starcie, na Squirtle. No, chyba, że na jedynego blastoisa w mid-game znajdziemy HTL'a, catchera, dark clawa, dark patcha i energy switcha - mało prawdopodobne, co?
7. Reszta talii działa wyjątkowo obojętnie na Absola na zasadzie fair deal - mniej HP, jeden prize.

Podsumowując, Absol to solidny napastnik, ale raczej zwiększa różnorodność attackerów niż wnosi jakąś widoczną świeżość. Jednak, podwojenie możliwych opcji wpływa pozytywnie na różne kombinacje w trakcie gry.


Gdybym miał się bawić w ocenę punktową, dałbym mu 7/10.

3

Odp: Karta Dnia 29.05.13. - Absol

Jak dla mnie to największa zaleta tej karty w Darkraiach to '7th prize' - można wystawić 1 Absol + 2 Sableye albo jeszcze lepiej 2 Absol + 1 Sableye. Zaraz za tym idzie fakt, że atak jest za 2 energie.

Ale pominęliście fakt, że to słaby starter, psuje konsystencję Darkraiom. Nie mocno, trochę, ale trochę może zaważyć. ;p