Temat: Karta Dnia 29.05.13. - Absol
Od wyjścia PF chciałem napisać analizę tej karty, wreszcie mam czas .
Absol idealnie wbił się w format, jest to Basic Pokemon typu mrocznego Team Plasma - co chyba go czyni kartą z największym wsparciem w formacie. Ale może zacznę od statystyk: 100 HP to jak na obecne czasy niedużo - większość grywanych Basiców nie-EX zaczyna się na 120 HP. Weakness na walkę może być problematyczny - Landorus wciąż jest u nas dość popularny. Resistance na psycho przy zawsze groźnym Mewtwo i wchodzącym w format Deoxysie jest miłym atutem, podobnie jak retreat cost w wysokości 1. Absol ma dwa ataki - Mind Jack to chyba główny cel grania tej karty. Za [DC] robimy bazowe 20 i dodatkowe 20 za każdego Pokemona na ławce przeciwnika. Jak łatwo policzyć przy pełnej ławce u przeciwnika robimy za dwie energie 120 obrażeń - coś, co bardzo trudno osiągnąć nawet EXom (chyba jedyne, co się może równać to 100 za [RC] Victiniego, z tym że to my potrzebujemy pełnej ławki). Drugi atak - Fearsome Shadow robi za jedną energię więcej połowę wspomnianych obrażeń. Dostajemy efekt zajrzenia w rękę przeciwnika, co może być czasami pomocne, ale nie oszukujmy się, ten atak służy wyłącznie do dobijania przeciwnika w dziwnych sytuacjach (chociaż widziałem jak ktoś używał drugiego ataku, więc takie sytuacje się zdarzają).
Po tej powierzchniowej analizie wreszcie przejdziemy do szczegółowego spojrzenia w możliwości Mind Jacka. Zauważmy, że z łatwością można go naładować w jedną turę właściwie każdym dostępnym sposobem - drugą energię możemy dostać z: Dark Patcha, Colress Machine, Energy Switcha (nawet Ethera). Ale co jest jeszcze lepsze, możemy zwiększać te obrażenia właściwie każdą kartą w formacie, która do tego służy: głównie chodzi o Dark Claw i Deoxys EX, ale Absol bardzo lubi wsparcie LaserBanka. Pełny Bench przeciwnika + LaserBank daje 150, dodatkowy Dark Claw daje 170 - jeśli zamiast tego są trzy Deoxysy EX w grze to się robi 180 - i nie są to rzeczy nie do wystawienia. Nie zapominajmy, że mówimy o nie-EXie i da się to zrobić w jedną turę "znikąd"! Nietrudno zgadnąć, że dwie talie najbardziej lubiące Absola to Darkraie i przeróżne Plasmy. W Darkraiach Absol oznacza jakąś odpowiedź na Plasmaklangi bez konieczności techowania dziwnych kart typu Ninetales DRX czy Victini NV i było to tej talii potrzebne. W Plasmie natomiast dzięki Prism Energy i Colress Machinom jest to kolejny ataker, którego mogą wesprzeć Deoxysy.
Absol nie jest jednak kartą bez wad - 100 HP oznacza, że zwykle nie przetrwa na stole dłużej niż jedną turę, więc należy go grać z przemyśleniem.
A jakie są wasze wrażenia o Absolu? Karta zdecydowanie należy do tych, które uderzą raz mocno, może nawet zbiją EXa na hita, ale zaraz potem zejdą, jednak przeciwnik weźmie za niego tylko 1 nagrodę.