Temat: Sekretny Deck, który prawie był w Top 32 na OTP
Ostatnio dużo osób proponowało nowe warianty Aggronów, świetnego decku, który zajął 2 miejsce w Bot 8 na OTP. Niestety zasmucony faktem, iż zająłem jedynie 2gie miejsce, postanowiłem pobawić się tym deckiem trochę dłużej (tak naprawdę, nie miałem kasy na nic lepszego). Pewnego razu z draftu wypadło nam z draftu Life Dew, które zgarnąłem i wtedy mnie oświeciło. Trochę bawiłem się z listą po dodaniu Life Dew, tak więc talia funkcjonowała o wiele lepiej niż na OTP. Dodanie Mima zamiast Pokemon Center jako kontry na Darkraie, ścięcie jednej Emolgi, zamiana Darkraia EX na Keldeo EX i Float Stone'y, zamiana niektórych Itemów - było dużo, jednak nowa wersja działała o wiele lepiej niż stara. Tutaj jest lista jakiej używam:
Pokemony (18):
3 Aggron (DR 80)
4 Lairon (DR 79)
4 Aron (DR 78)
4 Sableye (DE 62)
1 Emolga (DR 45)
1 Keldeo EX (BC 49)
1 Mr. Mime (PF 47)
Trainery:
Supportery (14):
4 N (NV 101)
4 Professor Juniper (BW 101)
2 Colress (PS 118)
2 Cheren (DE 91)
2 Random Receiver (DE 99)
Itemy (20):
4 Devolution Spray (DR 113)
3 Level Ball (ND 89)
2 Heavy Ball (ND 88)
3 Crushing Hammer (EP 92)
2 Enhanced Hammer (DE 94)
3 Float Stone (PF 99)
1 Switch (BW 104)
1 Super Rod (NV 95)
1 Max Potion (EP 94)
Ace Spec:
1x Life Dew
Energie:
7 Darkness Energy (BW 111
A więc teraz co i jak o moich wyborach:
4 Sableye - 4 to minimum. Musimy mieć tego skurczybyka każdej tury, aby wyciągać z discardu Life Dew, młotki i Dev Spraye. Miałem gry, kiedy 2 Sableye i Super Rod były w Prize'ach... cóż, nie były to zbyt ciekawe gry. 2 Sableye zeszły i po grze.
4 Aron - powinniśmy wystawić 2-3 w T1 (3, jeśli mocno boimy się Catchera). Cóż, najlepiej gra się, gdy posiadasz wystawione 3 Lairony, więc 4 Arony są potrzebne.
4 Lairon - jak wyżej, musimy ich wystawić przynajmniej 2 (a najlepiej 3) do T3.
3 Aggron - zapytacie się, czemu nie 4? Ano, jest na to logiczne wyjaśnienie. W grze nie potrzebujemy posiadać więcej Aggronów niż 1, w niektórych sytuacjach 2, kiedy musimy stallować (co zdarza mi się) zagrywamy 3. Grając na Laironach o dziwo gra się nieco bezpieczniej i można discardować więcej.
1 Emolga - niektórzy będą się kłócić, z tym, że powinienem grać 2, jednak potrzebowałem dodatkowego miejsca w talii i po dłuższym namyśle doszedłem do wniosku, że 2 Emolgi to za dużo. Używałem ich nie tak często, bo nie powinny być na stole z moim "idealnym rozstawem", do tego jest ona wyszukiwalna z Level Balla i w razie potrzeby mogę ją wyszukać z talii o ile nie jest w Prize'ach (jest tylko jedna, więc szansa na to, że jest Sprize'owana jest niska). Czasem rzeczywiście przydatna, uwielbiam irytować Landorusy Piterra wyszukując sobie pana Mima i Arona.
1 Pan Mim - Był lepszą odpowiedzią na Night Speary niż Pokemon Center, do tego Piterr zaczął grać Landorusami. Zajmuje jedno miejsce na benchu, ale można go wyszukać Level Ballem, więc można go łatwo położyć na stole gdy trzeba.
1 Keldeo EX - w epoce Laserbanków... cóż, Keldeo i Float Stone mają swoje miejsce w prawie każdym decku.
__________________________________
Linia Supporterów, jest chyba w miarę jasna. N'owanie przeciwnika do 1 o dziwo umie być przydatne (jeśli w tej samej turze jesteś w stanie wyrzucić ze 2 Toppling Windy). 4 Junipery są tutaj potrzebne, bo co chwilę trzeba dobierać nowe karty, a discardowanie Itemów mocno nas nie boli. Colressy są przydatne w talii, która zazwyczaj ma pełnego bencha w T2. Chereny mogą budzić, kontrowersje, jednak wsadziłem je, bo są tu przydatniejsze niż Bianca, a z 12 Supporterami deck zbyt często się zacinał. Random Recievery - pomagają ci dobrać innego Supportera niż Colress na 1, do tego są itemami, więc w czasach kryzysu, może je wyciągnąć z discardu Junk Huntem.
_____________________________________
Itemy:
4 Devolution Spray - dobrze mieć 4. Owszem, są mało przydatne na początku gry, jednak później potrzebujesz ich praktycznie cały czas, a rzadko można sobie pozwolić na Junk Hunt na 2 Dev Spraye.
3 Level Ball, 2 Heavy Ball - 3 Level Balle, pozwalają nam na wyszukanie 14 z 18 pokemonów więc oczywiście są przydatne. Heavy Balle są przydatne przy wyszukiwaniu Laironów i Aggronów. Teoretycznie powinienem grać Ultra Balle, aby móc wyszukać Keldeo, jednak mi wystarczy Call for Family kiedy trzeba (i tak ten Keldeo za często trafia mi na łapę), do tego nie mam tu za dużo kart, które chcę discardować, dla wyszukania Pokemona.
3 Crushing Hammer, 2 Enhanced Hammer - prawdopodobnie najczęściej wyciągane z Junk Hunta Itemy. Pozwalają nam się rozstawić i nie pozwalają przeciwnikowi atakować, co jest potrzebne w tej talii. Niestety Crushing Hammery są flipane, co jest irytujące, do tego mamy trudny matchup z Darkraiami i Blastoisami, które po prostu wyciągają sobie energię z discardu, jednak zawsze możemy je opóźnić o te 2 tury.
3 Float Stone - Free Retreat, przydaje się do Keldeo, jednak nie zawsze chcę go wystawiać, pod Aggronami, też się przydaje.
1 Switch - na wszelkie ewentualności
1 Super Rod - gdyby skończyły nam się Sableye/energie lub Aggron został zabity w ostatniej turze, po prostu wyciągamy sobie Poki z discarda. Przydatne również przy nie-deckowaniu się (ten deck szybko się skraca).
1 Max Potion - przydatny do stallu Aggronami (nie ma aż tak wielu Poków, które by je OHKO'wały) oraz Keldeo, można sobie przywrócić do ręki.
Ace Spec:
1 Life Dew - 1 mniej prize, można go przywracać do ręki, mamy więcej czasu na rozstawianie się, gra do 9 prize'ów wielokrotnie ratowała mi tyłek. Możnaby tu myśleć na Comp Searchem lub Dowsing Machine, jednak dla mnie Life Dew jest najlepszym wyborem w tym wypadku.
______________________________________________
7 Darkness Energy - wystarczająca ilość Energii, aby mieć średnio 1 na ręce. Wszystkie ataki, których używamy kosztują tylko 1, więc taka ilość daje nam zazwyczaj szansę do ataku w T1.
Komentujcie, pamiętajcie, że talia jest też poniekąd przystosowana do Wrocławskiej Mety, nie ma Tool Scraperów, aby bronić się przed Garbodorami, do tego używam w niej jedynie kart, do których mam dostęp (gdybym mógł, zamieniłby zapewne Chereny na Skyle).