Temat: [PCL-on] Rainbow Road

Pokemony[16]:
4x Xerneas BKT
1x Mew FCO
2-2 Galvantula STS
2-2 Bisharp STS
2x Shaymin EX ROS
1x Volcanion EX STS

Trainery[33]:
3x Sycamore
3x N
1x Lysandre
1x Teammates
1x Ranger
4x Ultra Ball
4x VS Seeker
4x Max Elixir
3x Trainers' Mail
3x FFB
1x Exp. Share
1x Super Rod
1x Level Ball
2x Fairy Garden
1x Parallel City

Energie[11]:
4x DCE
7x Fairy Energy

Deck bardzo mi się spodobał i myślę, że będzie moim faworytem w nowym formacie. Uważam, że talia ma spory potencjał i szansę zabłysnąć w PCL-onie. Postaram się wytłumaczyć, dlaczego akurat złożyłem taką decklistę i dlaczego, znajdują się tutaj takie, a nie inne karty.

Pokemony - Xerneas i Shaymin w tej talii są oczywiste. Shaymina ograniczyłem do dwóch sztuk, ponieważ często, gdy grałem trzy, za szybko zapychałem nimi bench, co bardzo osłabiało "Rainbow Force". Mew gram jednego, który zazwyczaj służy jako "dodatkowy dmg", ale również przydaje się jako ataker. Galvantula, Bisharp i Volcanion są tutaj po prostu by pomóc Jeleniowi. Ich dual type jest świetny, nie dość, że pozwala zwiększyć obrażenia o 60, nie zapychając ławki, to w dodatku Galvantula i Bisharp są w stanie same zaatakować. Za jedną bezbarwną energię, pająk w dwie tury, może pozbyć się Shaymina/Octillery, a Bisharp, zdobyć czas, po bolesnej stracie Xerneasa. Wyszukanie i położenie Volcaniona na ławkę w odpowiednim czasie, często pozwala dodać brakujących obrażeń do "Rainbow Force'a" i zrobić KO na przeciwniku (Np. Gdy wciąż nie wystawiliśmy Bisharpa/Galvantuli/obu lub przeciwnik ma dużo HP (Steelix, Wailord, Zygarde z FFB itd.)).

Trainery - Sycamore, N i Lysandre to teraz podstawowe trainery w każym decku. Teammates przydaje się. gdy ktoś postanowi nam zabić jednego z naszych pokemonów, a my nie mamy nic naładowanego i gotowego do ataku, brakuje nam energii albo potrzebujemy wzmocnić "Rainbow Force". Ranger jest odpowiedzią na Jolteona EX, który może nam zablokować atak naszych basiców i w ten sposób skazać nas na przegraną (Niby jest Galvantula i Bisharp, lecz one często nie są w stanie go zabić sad ). Playset Ultra Balli i VS Seekerów nikogo nie powinien dziwić, natomiast są tutaj cztery Max Elixiry. Szczerze mówiąc pisząc (?), nie widziałem w żadnej wersji Rainbow Roada tej karty, co mnie mocno zdziwiło. Max Elixir, pozwala na naładowanie Xernesa w T1,nawet przy dość małej liczbie energii. Dla mnie, ta karta jest bardzo potrzebna w tym decku, zwłaszcza, gdy gramy Fairy Garden (Ale o tym a chwilę). 3 Belty dla Xerneasa/Mew. Dość kluczowa karta, czasem te dodatkowe 40 HP i 10 dmg pozwalają wygrać grę. Jeden Exp. Share (zastanawiam się też nad Assualt Vest'em) - bo gdy ktoś zginie, taki Bisharp czy Galvantula mogą od razu być gotowe do ataku. W prawie każdym decku widziałem Sky Fielda + Raichu. Jednak dla mnie, wersja z tym stadionem jest beznadziejna. Mamy dual type, nie potrzebujemy za każdym razem robić kosmicznych obrażeń. Myślałem nad Silent Labem, Faded Townem, lecz mój wybór padł na dwie sztuki Fairy Garden i jedną Parallel City. Ten pierwszy bardzo przypadł mi do gustu. Zmniejsza koszt wycofania się pokemonów z wróżkową energią do zera, dzięki czemu możemy cofnąć uszkodzone pokemony/wyciągniętego przez Lysandre Shaymina na bench i nie musimy zapychać talii kartami takimi jak; Float Stone, Switch. Parallel jako kontra na Raichu, Quaze oraz Mirrora. Można też zbić uszkodzone pokemony lub zablokować przeciwnikowi użycie tej karty.

Energie - Siedem sztuk Fairy Energy i playset DCE są idealną liczbą do naładowania wszystkiego na czas.

Macie jakieś sugestie oraz propozycję zmian? Chętnie wysłucham smile Przepraszam też, za styl/niedokładne opisy - pierwszy raz coś takiego pisze ^^'

Greninja & Dewott

2

Odp: [PCL-on] Rainbow Road

Podoba mi się ta talia, ma całkiem oryginalną koncepcję. Trainery wyglądają dobrze, więc nie będę się na nich skupiał - jedynie myślę, czy zamiast wycofywania stadionami nie lepiej byłoby zaopatrzyć się w float Stony. kwestia gustu, ale czasem trzeba będzie zmarnować fairy energie na coś mało użytecznego. @Matilol - Ty jesteś w te tęczowe klocki lepszy, ma to sens?

Jestem za to prawie na pewno pewny, że Galvantula mimo podwójnego typu jest z zasady bezużyteczna. Sądzę, że już lepiej sprawdziłby się Raichu albo Zebstrika na jakieś szybkie decki, albo Carbink Safeguard, żeby rozkładać się za jego plecami.

natomiast są tutaj cztery Max Elixiry. Szczerze mówiąc pisząc (?), nie widziałem w żadnej wersji Rainbow Roada tej karty, co mnie mocno zdziwiło.

Powód jest dośc prosty - przy siedmiu energiach basic i założeniu, że potrzebujesz na stole minimum jednej, szanse wypadania max elixira po naszej myśli nie będą zwykle bardzo różnić się od pół na pół. Matematycznie żeby to miało rece i nogi to przynajmniej ósma fairy musiałaby sie w takiej talii znaleźć, żeby zacząć na tym zarabiać.

Gratuluję pomysłu! Mam nadzieję, że się rozwinie w dobrą strone.

adriank1's Strona

Podziękowali za posta: Bidulek

3

Odp: [PCL-on] Rainbow Road

Napisze, co o tym mysle, bo mysle, ze dobrze mysle smile

1. to co Adrian o elixirach. Przy 7 energiach basic granie takich kart to skazywanie kolegow na 'ooo znowu przegralem, ale koles mial farta, tylko 1 elixir mi wszedl, tak to bym wygral' co chwila tongue zamysl dobry ale wtedy musialbys grac same basic, a przy tak drogim ataku wiadomo, ze nie ma takiej opcji. zamiast tego mozesz sprobowac wiecej exp share'ow. sa pewne i daja ci praktycznie to samo, szczegolnie w formacie bez tool removera.

2. zeby (najlepsza opcja) calkiem zrezygnowac z obu tych kart (albo ograniczyc do 1/2 sharow) musialbys troche zwolnic przeciwnika, dac sobie extra ture, dwie na podlozenie dodatkowych e. do tego polecam elasnie te silent laby, o ktorych myslales. odebranie przeciwnikowi shayminow przez pierwsze tury (oczywiscie pozniej tez mga przydatne) duzo zmienia.

3. idac dalej - zrezygnowalbym zupelnie z exow. to niesamowita przewaga, gdy przeciwnik nie ma na co lysandrowac i gdy wiesz, ze zawsze musi zdjac ci 6 pokemonow. malo ktory deck moze sobie na to pozwolic i trzeba z tego korzystac. no i oczywiscie pokrywa sie to z graniem silent labow (nie wylaczasz swoich shayminow).

4. ja z kolei postawilbym na galvantule. uwazam, ze jej zdolnosc do zdjecia 2 shayminow w 2 tury jest kosmiczna i daje ci dodatkowy sposob na wygrana. az'ow nie ma, skoro juz grasz 2-2 to nawet bym sie nie zastanawial i podrasowal do 3-3 (do tego joltik ma darmoey retreat, idalny starter!). nawet jeden atak w 2 shayminy i przeciwnik juz musi skupiac sie na 2 potencjalnych attackerach, takie zagrywki wygrywaja gry.

5. no i na koniec skoro nie shayminy to gralbym chyba octillery i troche wiecej level balli. co tu mowic, fajna karta.. szczegolnie przeciwko n'om w late.

nawet jak ci sie nie podoba to potestuj w internetach po rotacji. tongue sadze, ze bedzie lepiej wariowac

Podziękowali za posta: Bidulek

4

Odp: [PCL-on] Rainbow Road

Grałem przeciwko temu kilka razy i muszę przyznać, że talia daje radę. Najłatwiej z tym wygrać lysandrując na Shayminy ...więc Yabol ma trochę racji sugerując ich wyrzucenie i wrzucenie silent labów. Tylko czy wtedy nie zacznie się zacinać? Testuj różne wersje i daj znać jak idzie.
Ja też bym wywalił max elixiry przy 7 energiach

Podziękowali za posta: Bidulek

5

Odp: [PCL-on] Rainbow Road

Wywołany do odpowiedzi. Dorzucam się do swoich przedmówców, bo w zasadzie mają dobre rady. Od siebie:
1. Galvantula STS mnie wyjątkowo nie przekonuje, wolę już mieć te 30 mniej obrażeń, ale mieć na stole jakąś Zebstrika BKP albo Raichu GEN do OHKO na popularnych pokemonach jak Yveltal EX XY czy M Rayquaza EX ROS-2 .
2. Odnośnie zapychania bencha - Sky Field ROS może pomóć. Wszystko kwestią dopracowania smile.

"Clear voice, good jokes."

Podziękowali za posta: Bidulek

6

Odp: [PCL-on] Rainbow Road

Hej. Czas odpowiedzi!

adriank1 napisał/a:

Powód jest dośc prosty - przy siedmiu energiach basic i założeniu, że potrzebujesz na stole minimum jednej, szanse wypadania max elixira po naszej myśli nie będą zwykle bardzo różnić się od pół na pół. Matematycznie żeby to miało rece i nogi to przynajmniej ósma fairy musiałaby sie w takiej talii znaleźć, żeby zacząć na tym zarabiać.

Yabol napisał/a:

Napisze, co o tym mysle, bo mysle, ze dobrze mysle smile
1. to co Adrian o elixirach. Przy 7 energiach basic granie takich kart to skazywanie kolegow na 'ooo znowu przegralem, ale koles mial farta, tylko 1 elixir mi wszedl, tak to bym wygral' co chwila tongue zamysl dobry ale wtedy musialbys grac same basic, a przy tak drogim ataku wiadomo, ze nie ma takiej opcji. zamiast tego mozesz sprobowac wiecej exp share'ow. sa pewne i daja ci praktycznie to samo, szczegolnie w formacie bez tool removera.

Odp: Spróbowałem wersji wraz z Float Stonami, bez Fairy Gardenów i Elixirów. Szczerze mówiąc o wiele bardziej mi się spodobała! Choć muszę przyznać, że czasem brakuje ich (elixirów) mi brakuje, ale deck jest dość solidny (na koniec odpowiedzi podam obecną decklistę) i szybko się rozkłada.

adriank1 napisał/a:

Jestem za to prawie na pewno pewny, że Galvantula mimo podwójnego typu jest z zasady bezużyteczna. Sądzę, że już lepiej sprawdziłby się Raichu albo Zebstrika na jakieś szybkie decki.

Matilol napisał/a:

1. Galvantula STS mnie wyjątkowo nie przekonuje, wolę już mieć te 30 mniej obrażeń, ale mieć na stole jakąś Zebstrika BKP albo Raichu GEN do OHKO na popularnych pokemonach jak Yveltal EX XY czy M Rayquaza EX ROS-2 .

Yabol napisał/a:

Napisze, co o tym mysle, bo mysle, ze dobrze mysle smile
4. ja z kolei postawilbym na galvantule. uwazam, ze jej zdolnosc do zdjecia 2 shayminow w 2 tury jest kosmiczna i daje ci dodatkowy sposob na wygrana. az'ow nie ma, skoro juz grasz 2-2 to nawet bym sie nie zastanawial i podrasowal do 3-3 (do tego joltik ma darmoey retreat, idalny starter!). nawet jeden atak w 2 shayminy i przeciwnik juz musi skupiac sie na 2 potencjalnych attackerach, takie zagrywki wygrywaja gry.

Odp: No to tak. Testowałem Zebstrike. Faktycznie, Galvantulę łatwo zdjąć, Zebstrika robi OHKO na Shayminach, Yvkach i Quazie, a Tula często nie dobija naszych kochanych Jeżach i Kałamarnicach lol. Atak Zebry jest naprawdę przydatny, a strata 30 dmg nie boli, aż tak jak myślałem (w sumie, to nie widzę jakiejś dużej różnicy neutral)

Yabol napisał/a:

3. idac dalej - zrezygnowalbym zupelnie z exow. to niesamowita przewaga, gdy przeciwnik nie ma na co lysandrowac i gdy wiesz, ze zawsze musi zdjac ci 6 pokemonow. malo ktory deck moze sobie na to pozwolic i trzeba z tego korzystac. no i oczywiscie pokrywa sie to z graniem silent labow (nie wylaczasz swoich shayminow).

5. no i na koniec skoro nie shayminy to gralbym chyba octillery i troche wiecej level balli. co tu mowic, fajna karta.. szczegolnie przeciwko n'om w late.

Nataku napisał/a:

Grałem przeciwko temu kilka razy i muszę przyznać, że talia daje radę. Najłatwiej z tym wygrać lysandrując na Shayminy ...więc Yabol ma trochę racji sugerując ich wyrzucenie i wrzucenie silent labów. Tylko czy wtedy nie zacznie się zacinać? Testuj różne wersje i daj znać jak idzie.
Ja też bym wywalił max elixiry przy 7 energiach

Odp: Zdecydowanie nie polecam w tej talii grania Octillery. Fakt, strata Shaymina boli, jednak wolny start w tym, bez Shayminów jeszcze bardziej. Talia się mocno zacina. No i gdy gramy Octillery to odpada nam Volcanion (dual type), który napaprawdę, wraz z Shayminem są w stanie stworzyć świetny boost.

adriank1 napisał/a:

Albo Carbink Safeguard, żeby rozkładać się za jego plecami.

Odp: Jest to pewien pomysł. Można grać podobnie jak Mew w jednej sztuce wink +Jeśli chodzi o Sky Field i Silent Lab. Pierwszego nie cierpię grać, a zbicie go boli. Drugi natomiast, wyłącza abi u przeciwnika, ale też mojemu Shayminowi, Carbinkowi i Mew. Fairy Garden też odrzuciłem, więc mam dwa wolne sloty na stadiony.


Analiza decku:
Okej. Tak wygląda obecna decklista. Mam dwa wolne sloty na stadiony. Sky Fieldy, Silent Laby i Fairy Gardeny zdecydowanie odpadają. Istnieje jeszcze jakiś dobry stadion, pasujący do strtegii tego decku? Czy to jednak jedyne możliwośći? Zdecydowanie Ranger nie jest potrzebny. Uważam, że jest zbędny. Bardzo fajnie działa Skyla, doddatowy mail, level ball i Escape Rope w razie paraliżu/braku możliwości wycofania się wink
-4 Max Elixir
-2 Joltik
-2 Galvantula

+2 Blitzle
+2 Zebstrika
+1 Trainers' Mail
+1 Skyla
+1 Level Ball
+1 Escape Rope

+ pokaż spoiler

Pokemony[16]:
4x Xerneas BKT
1x Mew FCO
2-2 Bisharp STS
2-2 Zebstrika STS
2x Shaymin EX ROS
1x Volcanion EX STS

Trainery[33]:
3x Sycamore
3x N
1x Lysandre
1x Teammates
1x Skyla
4x Ultra Ball
4x VS Seeker
4x Trainers' Mail
3x FFB
1x Exp. Share
1x Super Rod
1x Escape Rope
2x Level Ball
2x WOLNY SLOT NA STADION
1x Parallel City

Energie[11]:
4x DCE
7x Fairy Energy

Greninja & Dewott

Podziękowali za posta: Matilol

7

Odp: [PCL-on] Rainbow Road

Klasyczne wersje jednak mnie bardziej przekonują. Nie rozumiem po co tu jest Volcanion EX, skoro nie ma fire energy i jeszcze ten retreat cost. Gram z tym deckiem co tydzień i zauważyłem że 1 Shaymin i 1 Octillery bardzo dobrze wszystko rozkładają. 3 x Sky Field obowiązkowo, wywalić parallel city, a zamiast 2 linii Bisharpa wrzucić 2 linie Zoroarka, zamiast linii Zebstrika jedną linię Galvantula STS, Carbinka R FC i linię Ninetales 1-1.

Podziękowania za transakcje dla: Adrian22, adriank1, Aveross, Babidi, Banzail, Bidulek, Bulbinek, Fosgen_2004, Inumaru, Kakel, Kars, Kicek91, kixos, Koga, konradmadry, Krizz, Lesiu, Lokolin, mcszuwacz, Piterr, Schen, ShrimpCards, sikorkatrol, szymon.przybyl, wexegon01, X-Wing666.

8

Odp: [PCL-on] Rainbow Road

Bidulek napisał/a:

Mam dwa wolne sloty na stadiony. Sky Fieldy, Silent Laby i Fairy Gardeny zdecydowanie odpadają. Istnieje jeszcze jakiś dobry stadion, pasujący do strtegii tego decku? Czy to jednak jedyne możliwośći?

Po odrzuceniu stadionów wymienionych przez ciebie i tych, które mają zerową synergię z talią (Scorched Earth, Reverse Valley) albo nikłą (Rough Seas, Shrine of Memories) zostałem z listą:

  • Chaos Tower

  • All-Night Party

  • Parallel City

  • Faded Town

  • Team Aqua's Secret Base

  • Team Magma's Secret Base

  • Champions Festival

Pierwsze dwa ssą, Champions Festival również, zatem odpowiedz sobie sam, czy któryś z pozostałych będzie robił to, czego oczekujesz od swojej talii.

Potestowałbym też jedną Brigette w tej talii.

Podziękowali za posta: kordian222