1

Temat: [NXD-on] Imperialne eony

Uszanowanko, po dzisiejszym turnieju czuję, że wreszcie mam dość dobrą rozpiskę Empoleonów. Więc jeśli ktoś chce je zbudować, póki są dobre, to proponuję przetestować coś takiego:

Pokemony [20]:
4x Piplup DEX
2x Prinplup DEX
4x Empoleon DEX
2x Eevee PLF-2
2x Flareon (Plasma) PLF
1x Leafeon (Plasma) PLF
1x Duskull BC
1x Dusknoir BC
1x Exeggcute PLF
1x Mr. Mime PLF
1x Jirachi EX PLB

Trainery [32]:
4x N NV
3x Professor Juniper BW
3x Skyla BC
1x Colress PS
1x Iris PLB
4x Rare Candy DEX
3x Ultra Ball DEX
3x Level Ball NXD
3x Escape Rope PS
2x Silver Bangle PLB
2x Super Rod NV
1x Tool Scrapper DGE
1x Float Stone PLF
1x Dowsing Machine PS

Energie [8]:
6x Water Energy BW
2x Double Colorless Energy NXD

Talia niestety przegrywa z Plasmą i nie testowałem jej zbytnio przeciw lockom, ale z innymi popularnymi w Warszawie deckami bardzo dobrze sobie radzi smile . Polecam dostosować ją pod to, co się ma zamiar spotkać na turnieju.

EDIT (06.01.2014): Max Potion potrafi być w jednej grze bardziej użyteczny niż Float Stone na całym turnieju, więc polecam zmianę -1 Float Stone PLF; +1 Max Potion EP.

2

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

Wex dziś grał podobnym ustawieniem i ze mną przegrał wink

OTP 2016 Organizator
Online Tournaments Organizator

3

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

Dyjabeł tutaj tkwi w szczegółach. Jeśli podobne ustawienie obejmowało różnice w trzech kartach to bardzo możliwe, że ta talia radzi sobie już lepiej z jednym rodzajem decków, a słabiej z drugim big_smile

Podobało mi się, że najpierw przeciw Virizionom trzeba było wystatwić milion kart, żeby uderzyć Viriziona za 70 przez resist, a potem ładnie wszystko się rozpędzało. Dobry deck i trudno mi tu coś dodać. Trzeci Flareon na metę światową?

Nota Bene wszystkie trzy plazmy dzisiaj radziły sobie z deckami anty-plazma wyjątkowo dobrze, więc co tu dużo mówić, klasyczna matchupowość chyba powoli zaczyna ustępować znaczeniem inicjalnemu coin-flipowai oraz natechowaniu się na konkretnych rywali.

4

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

Od siebie powiem +3 Tropical Beache - 3 cokolwiek ;D.

Tak pół żartem, pół serio, bo z TB mógłby Kakel swobodnie walczyć o topy na świecie wink

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

5

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

O ile wiem spokojnie na jeden turniej Warszawiacy mogliby zebrać trzy TB w jednej talii i naparzać. Problem w tym, że każdy z nich należy do kogoś innego, a każdy wpada na dokładnie ten sam pomysł big_smile

Poza tym, ma to również i swoje dobre strony. Jeśli z Blastoisami/Emboarami/Deckiem na stage 2 ten deck NIE zaczyna, to można rozstaw uzupełniać cudzymi biczami, a nasza trójka robi nam przewagę - sądzę, że w tym przypadku nadwyżkowe są Iris i 2x Silver Bangle, które wkłada się chyba w ostatniej kolejności.

Tak czy inaczej - jak widać decki, które śmigały jeszcze na OTP półtora roku temu po drobnej modyfikacji mogą nadal być skuteczne smile

6

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

Co do trzeciego Flareona to właśnie 1-1 Flareona i Sawk PLB wypadły stosunkowo niedawno na rzecz 1-0-1 Dusknoira (bo jest jednak zbyt dobry, by go nie grać) i drugiego Prinplupa. No ale na ViriSecty jest w sumie najlepszą odpowiedzią, i z trzema wygrywa się dużo łatwiej niż z dwoma. Niestety ta talia ma to do siebie - żeby wzmocnić jeden matchup, trzeba osłabić drugi. No i historia faktycznie lubi się powtarzać: na OTP 2012 z finału wyrzucił mnie Mewtwo EX ładowany mnóstwem zielonych energii - brzmi znajomo? big_smile

Jeśli natomiast chodzi o to, co z Trainerów wyleciałoby w pierwszej kolejności, to przed Banglami na pewno wyrzuciłbym Iris i Float Stone'a (ten drugi to w sumie jedyny Trainer w rozpisce, do którego wciąż nie jestem przekonany). Flareon z Banglem jest zbyt dobry przy nadganianiu wyniku.

7

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

Przypadkowo dziś zauważyłem że w rozpisce jest błąd i brakuje 1 karty, trainerów jest 31, a nie 32

Dzięki, poprawione. ~ Kakel

I TYLE XD

8

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

Przemyślenia przed Arnhem:
Co do Pokemonów, waham się wciąż, czy grać 2/1 czy 1/2 Flareon/Leafeon. Leafeon w pojedynkę potrafi zapędzić Blastoisy w kozi róg, podczas gdy bez niego dwa-trzy Keldeo z 5 energiami grzmocą mnie jak chcą, Flareon bije Viriziony i Genesecty po weaknessie - 7 Pokemonów w discardzie albo 4 + Silver Bangle = 180 damage.
Co do Trainerów, zastanawiam się czy nie wrzucić za coś Tropikalnej Plaży, bo jednak powoduje ona, że Skyla w T1 staje się draw supporterem i zbija Virbanki przecwinika, które są super ważne dla Genesectów/Darkraiów starających się wybijać Empoleony za pomocą LaserBanka właśnie. A że dzięki uprzejmości Amphiego będę mieć możliwość zagrania Plażą w Holandii, aż żal nie skorzystać smile . I obawiam się, że wejdzie ona na miejsce Iris, która jest właściwie jedyną szansą dla mojej talii, żeby zdejmować EXy przeciwnika na hita (nie po weaknessie). No nic, może jeszcze znajdę dla niej miejsce big_smile . Inną możliwością jest wrócenie do linii 4-1-4 Empoleona, zobaczę czy bardzo to przeszkadza w płynności atakowania. Zastanawiałem się czy nie włożyć kart takich jak drugi Max Potion czy Silver Mirrory, ale niestety miejsce, miejsce i jeszcze raz miejsce.

Szybki przegląd matchupów:
Viriziony - Jeśli grają Mewtwo i są w stanie je naładować sześcioma energiami, jest słabo. W przeciwnym przypadku Empoleon świetnie sobie radzi z Genesectami, z Virizionami trochę gorzej, Flareon błyszczy w tych grach, Leafeon też jest niczego sobie. Eeveelucje mogą też postawić przeciwnika w niezręcznej sytuacji: Catcherować Eevee czy Duskulla? smile
Blastoisy - Leafeon zjada Keldeo. Nawet jeśli ma 3 energie to Silver Bangle pozwala na nokaut. Black Kyurem EX słabo radzi sobie z Empoleonami, ale jak wspomniałem, T2 Keldeo niszczy, jeśli nie ma jak odpowiedzieć Leafeonem.
Darkrai/Garbodor - Zwykle mecze się gra do ostatniej nagrody. Wszystko się właściwie opiera na zrobieniu jednej wielkiej tury: Dusknoir + Tool Scrapper, która rozpoczyna comeback. Jeśli wyjdzie im Catcher na Duskulla, jest raczej po grze, ale N'y zwykle na to nie pozwalają. Im więcej grają Absoli, tym gorzej. Trzymanie Dowsinga jak najdłużej jest kluczowe.
Plasma - Thundurus zjada podstawki, Lugia kończy grę zanim zbiorę nagrody. Małe szanse na wygrane dwóch gier z trzech, rozwiązanie - Silver Mirror? Jeśli tak, to za co? Jeśli nie, to co?

Jeśli coś waszym zdaniem przeoczyłem, dajcie znać, chętnie posłucham.

9

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

Osobiście uważam, że matchup z plasmą masz aż tak zły, że trzeba albo mocno techować 2+ lusterka albo po prostu sobie odpuścić. Obecne plasmy i tak grają po 2 a nawet 3 tool scrappery, 1-3 escape rope + ewentualnie GenesectaEX. Oczywiście, że w sytuacji idealnej N na 2 + lusterko potrafi wygrać grę, ale to zbyt ciężkie do zrobienia z 1 sztuką w decku.
Podsumowując sytuacja jest podobna do matchupu Blastoise vs Darkgarb. Albo techujemy mocno(3-4 TSy w przypadku Blastka) albo olewamy matchup tongue

:::::::::::||"""\\::::://""\\ ::::::||"""\\.::::||:::||""\\ ::::|| :::::::::::
:::::::::::||:::://:::://::::::\\:::::||:::://:::::||:::||::::\\:::||::::::::::::
:::::::::::||::::\\::://====\\::::||::::\\ ::::||:::||:::://:::||::::::::::::
:::::::::::||__//://::::::::::::\\::||__//:::::||:::||_//:::::||::::::::::::

10

Odp: [NXD-on] Imperialne eony

Babidi prawdę Ci rzecze.

Ja jestem zwolennikiem hard techowania, ale jak masz mało miejsca to zepsułoby Ci to spójność talii i wszystkie inne match upy. Przemyśl może, zrób dwie decklisty, popatrz ile jest plazm i wybierz albo z techami albo bez.

Imo ciężko przewidzieć metę będzie, zwłaszcza jeżeli ludzie będą próbowali i przyjadą kontrami wink

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.