Modelową rozpiskę tego archetypu znajdziesz tu:
http://thetopcut.net/2013/11/22/pokemon … blastoise/
Uwagi odnośnie Twojej talii:
1) Zdecydowanie zbyt mało supporterów. Nie wyobrażam sobie, w jaki sposób chciałbyś dobierać te wszystkie energie, skoro już po wyrzuceniu trzeciego supportera jesteś skazany na jedną (słownie: jedną) energię co turę. Żeby grać na poważniejszym poziomie, trzeba co turę wyciągać co najmniej dwie.
Linia supporterów powinna wyglądać mniej więcej tak, jak w linku, na przykład: 4 Professor Juniper, 3 N, 3 Skyla, 3 z kart: Colress, Bianca lub Cheren.
2) Zbyt dużo energii
Energie zabierają miejsce potrzebne dla pozostałych kart, dramatycznie obniżając jego użyteczność. Są najważniejszą częścią decka, ale wystarczy ich mieć od 13 do 15. W Twoim przypadku 11 ognistych i 4 elektryczne powinny wystarczyć
3) Przepływ
Masz jedną kartę którą można wyrzucać energie do discardu (professor juniper) i cztery karty którymi można je odzyskać (energy retrieval). Spodziewam się więc, że dużo częściej twoją rękę będą zapychały bezczynnie energy retrievale niż użyteczne professor junipery.
Zasada jest taka, żeby energie najchętniej wyciągać z discardu, a nie z decka. Można też przyspieszyć wystawianie pokemonów na stół używając Rare Candy, włożyć więcej użytecznych Balli (Poke-Ball jest bardzo słaby - przy nieudanym rzucie coinem nic Ci nie daje), a usunąć takie karty jak Potion czy Pignite. Wszystko zależy od grubości portfela na dobrą sprawę, ale supportery i Ultra Balle to tutaj rzecz najwyższej wagi.
Ponadto, Superior Energy Retrieval będzie tutaj lepszy niż Energy Retrieval.
Mniej więcej nasze zmiany prowadzą do tego co widać na zamieszczonym obrazku - oczywiście tę wersję można dowolnie modyfikować, w ramach dostępności kart. Najpoważniejszym problemem z pewnością będzie Tropical Beach (bo w Polsce są trzy - słownie: trzy takie karty), więc można spokojnie myśleć co włożyć zamiast nich.