Ponieważ czas płynie nieubłaganie pora na listę zasad. Bo zaledwie 2 tygodnie do turnieju metronome .
Mam nadzieję, że Kraków oraz goście planujący się pojawić się zapoznają i ew. sugestie prześlą na PW/GG Bo być może coś faktycznie będzie zbyt mocne?
Zasady postarałem się wybrać z poprzednich lat te ciekawsze jak "chaos gym" czy "cursed stone" czy cokolwiek ze starych stadionów .
1. Gdy podkładasz kartę energii dowolnemu swojemu pokemonowi, połóż na nim 1 znacznik obrażeń. [nie tylko z ręki]
2. Każdy supporter to Judge (obaj gracze wtasowują rękę do decku i ciągną po 4 karty).
3. Możesz zagrać do 2 supporterów na turę.
4. Swap Deck - zamieniasz się talią z przeciwnikiem na tę rundę.
5. Po rzucie o rozpoczęcie gry należy pozostawić kostkę tak jak leży, gracze zamiast rzucać monetą do końca gry naprzemian otrzymują wyniki "heads" oraz "tails" zaczynając od wyniku znajdującego się na niej na początku gry. [W przypadku rzucania monetą pomiędzy turami wszystkie rzuty przyjmują ten sam wynik znajdujący się na kostce.]
6. Gracze mogą ewoluować swoje pokemony już w pierwszej turze gry (ale nie przy pomocy rare candy!).
7. Gracze mogą ewoluować tylko swojego aktywnego pokemona.
8. Koszt wycofania wszystkich pokemonów jest mniejszy o [C].
9. Koszt wycofania wszystkich pokemonów jest większy o [C] i nie może nigdy zostać obniżony poniżej tej wartości.
10. Zamiast zaatakować w swojej turze możesz dobrać 3 karty. To kończy twoją turę.
11. Pokemony EX dostają 1 znacznik obrażeń pomiędzy turami.
12. Pokemony z Ability dostają 1 znacznik obrażeń pomiędzy turami.
13. Gracz, który zaczyna może zaatakować, ale nie może użyć supportera w swojej pierwszej turze (DP rules!).
14. Aby użyć dowolnej karty Item musisz odrzucić 1 kartę z ręki.
15. Na początku tury ciągniesz 2 karty zamiast jednej.
16. Aby wycofać pokemona musisz rzucić monetą. Jeżeli wypadnie "tails" do końca tury nie możesz wycofać swojego pokemona (nadal możesz zagrać switcha, escape rope'a itd.) [Mirage Stadium ]
17. Raz na turę możesz wyleczyć 20 obrażeń z jednego ze swoich pokemonów.
18. Wszystkie słabości są +30 zamiast x2. (Vileplume nadal powoduje, że są x4 zamiast +30).
19. Giant Stump rule - czyli na ławce każdy z graczy może mieć najwyżej 3 pokemony.
20. Radio Tower rule - raz na turę gracz może podejrzeć 2 karty ze szczytu swojej talii i odłożyć je z powrotem w tej samej kolejności.
Coś w stylu tropical beacha wprowadziłem (cheren i nie wymaga stadionu w grze), Piterrowy frozen city też (ale osłabiony bo mógłby być zbyt mocną kontrą na niektóre talie). Generalnie dużo zasad to stare stadiony, które wprowadzamy na stałe . Pytanie tylko czy udałoby się wam wymyśleć coś ciekawszego i kreatywniejszego i najwyżej podmienimy jakąś zasadę na inną .
Kilka stadionów które jeszcze rozkminialiśmy:
http://ptcg.eu/img.php?s=20&n=119&l=1&r=2
http://ptcg.eu/img.php?s=20&n=137&l=1&r=2
http://ptcg.eu/img.php?s=25&n=87&l=1&r=2 (zamiast zasady o +30stce...)
Co sądzicie?
7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.