1

Temat: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Prawdopodobnie zasankcjonujemy go jako oficjalny i wklepiemy zasady do metronoma jako dostępne tam do przeglądnięcia wcześniej:

Wklejam listę z zeszłego roku, ale wybór ostatecznej 20 pozostawiam sobie + nad kilkoma może zrobię ankietę tak by było ciekawie, jak co roku jeżeli jakaś zasada osłabia daną talię, szukamy też zasady która by ją wzmacniała.

Zasady są proste - przed każdą rundą rzucamy 2 razy K20 i to te rzuty decydują jakich zasad użyjemy w tej rundzie turnieju.


Albo i nie wrzucę starych, bo zostały usunięte sad, niemniej i tak te HS-onowe nijak się nie nadają do BW-onu, czy nawet NXD-on, a więc czekam na propozycje zasad smile.

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

2

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

1. Wszystkie stadiony mają efekt Tropical Beacha, a co niech bedzie moc! big_smile
I druga przeciwna
2. Jeśli zagrasz stadion z ręki przeciwnik dobiera 2 karty, hłehłe big_smile

I TYLE XD

3

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

3. Wszystkie Itemy są flipane! big_smile (w przypadku itemów które już są flipane nie dajemy dwóch flipów, a w przypadku efekt + inny efekt jeśli wyjdzie flip dajemy 1 flip na dwa efekty) - za bardzo lubię gamblować.

"Dawid mimo wszystko pokonał Goliata. Tylko, że oni grali Bo1, a nie Bo3." - słynne słowa przed ćwierćfinałem Gyarados vs Volcanion.

4

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Nie wiem, czy Wrocław będzie. Zobaczymy, ile będzie chętnych i jakie koszty.

Moje propozycje:
- Każdy pok może mieć dowolną ilość Tooli pod sobą.
- Wieczny Frozen City na wszystkie poki.

Obecna liczba Patratów: prawie 600 chyba, potem policzę

5

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Ponieważ czas płynie nieubłaganie pora na listę zasad. Bo zaledwie 2 tygodnie do turnieju metronome wink.

Mam nadzieję, że Kraków oraz goście planujący się pojawić się zapoznają i ew. sugestie prześlą na PW/GG smile Bo być może coś faktycznie będzie zbyt mocne? wink

Zasady postarałem się wybrać z poprzednich lat te ciekawsze jak "chaos gym" czy "cursed stone" czy cokolwiek ze starych stadionów smile.


1. Gdy podkładasz kartę energii dowolnemu swojemu pokemonowi, połóż na nim 1 znacznik obrażeń. [nie tylko z ręki]
2. Każdy supporter to Judge (obaj gracze wtasowują rękę do decku i ciągną po 4 karty).
3. Możesz zagrać do 2 supporterów na turę.
4. Swap Deck - zamieniasz się talią z przeciwnikiem na tę rundę.
5. Po rzucie o rozpoczęcie gry należy pozostawić kostkę tak jak leży, gracze zamiast rzucać monetą do końca gry naprzemian otrzymują wyniki "heads" oraz "tails" zaczynając od wyniku znajdującego się na niej na początku gry. [W przypadku rzucania monetą pomiędzy turami wszystkie rzuty przyjmują ten sam wynik znajdujący się na kostce.]
6. Gracze mogą ewoluować swoje pokemony już w pierwszej turze gry (ale nie przy pomocy rare candy!).
7. Gracze mogą ewoluować tylko swojego aktywnego pokemona.
8. Koszt wycofania wszystkich pokemonów jest mniejszy o [C].
9. Koszt wycofania wszystkich pokemonów jest większy o [C] i nie może nigdy zostać obniżony poniżej tej wartości.
10. Zamiast zaatakować w swojej turze możesz dobrać 3 karty. To kończy twoją turę.
11. Pokemony EX dostają 1 znacznik obrażeń pomiędzy turami.
12. Pokemony z Ability dostają 1 znacznik obrażeń pomiędzy turami.
13. Gracz, który zaczyna może zaatakować, ale nie może użyć supportera w swojej pierwszej turze (DP rules!).
14. Aby użyć dowolnej karty Item musisz odrzucić 1 kartę z ręki.
15. Na początku tury ciągniesz 2 karty zamiast jednej.
16. Aby wycofać pokemona musisz rzucić monetą. Jeżeli wypadnie "tails" do końca tury nie możesz wycofać swojego pokemona (nadal możesz zagrać switcha, escape rope'a itd.) [Mirage Stadium wink]
17. Raz na turę możesz wyleczyć 20 obrażeń z jednego ze swoich pokemonów.
18. Wszystkie słabości są +30 zamiast x2. (Vileplume nadal powoduje, że są x4 zamiast +30).
19. Giant Stump rule - czyli na ławce każdy z graczy może mieć najwyżej 3 pokemony.
20. Radio Tower rule - raz na turę gracz może podejrzeć 2 karty ze szczytu swojej talii i odłożyć je z powrotem w tej samej kolejności.


Coś w stylu tropical beacha wprowadziłem (cheren i nie wymaga stadionu w grze), Piterrowy frozen city też (ale osłabiony bo mógłby być zbyt mocną kontrą na niektóre talie). Generalnie dużo zasad to stare stadiony, które wprowadzamy na stałe wink. Pytanie tylko czy udałoby się wam wymyśleć coś ciekawszego i kreatywniejszego i najwyżej podmienimy jakąś zasadę na inną smile.


Kilka stadionów które jeszcze rozkminialiśmy:
http://ptcg.eu/img.php?s=20&n=119&l=1&r=2
http://ptcg.eu/img.php?s=20&n=137&l=1&r=2
http://ptcg.eu/img.php?s=25&n=87&l=1&r=2 (zamiast zasady o +30stce...)


Co sądzicie? smile

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

6

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Taka prosta piłka co do metronomu, propozycja w sumie: Zagrać go PO league challenge'u dnia 28 grudnia. Kto zechce ten zostanie. Oczywiście, musiałbym to dogadać z szefem dragonusa (musiałby sklep być otwarty specjalnie dla nas dłużej), ale myślę, że mogłoby się to udać smile. Zależy od tego ilu by nas było więcej smile.


PS. 7 grudnia sobie przetestujemy zasady, by sprawdzić czy nie ma przegięć wink.

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

7

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Ważne: Wywaliłem Chaos Gym rule - wrzuciłem zamiast tego "Swap Deck" rule, o którym zapomniałem przy układaniu listy, a dość kluczowy.

Also: Chaos gym jakkolwiek fajny nie był w DP-on, to w NXD-on trochę się nie sprawdza z braku dociągu różnorakiego wink.


Zwykły turniej start o 11 - pewnie 3-4 rundy, ale do 1 zwycięstwa. (30 minut na rundę)

Metronome od 13 się zacznie więc wink. Wpisowe 5 zł na metronoma, 10zł na zwykły turniej.

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

8

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Zasada numer 2 będzie do wymiany, jako że plazma z dokładaniem 2 energii na turę jest TOTALNIE overpowered czekam na propozycje od osób, które tego sobotniego metronoma zagrały wink.

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

9

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Ta zasada była spoko. Możesz wywalić swap deck ;p

10

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Ja chciałbym w tych zasadach jakiś większy chaos. Niektóre zasady (vide energia=dmg na poka) nie robiły w moich grach zbyt wielkiej różnicy. Ode mnie:

- efekt wszystkich itemów (bez "ball" w nazwie) zmienia się na efekt poke-balla
- nie można podłożyć energii z ręki w tej samej turze, w której zagrało się supportera i vice versa

11

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Jaki jest sens pierwszej zasady?
A w drugiej zasadzie promuje się już chyba i tak za dobrą plasmę, takie mam wrażenie.

12

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Zasady z założenia nie miały prowadzić do chaosu, a do wymagania myślenia wink. Czasami te 10 dmga za energie jest kluczowe.

+ ponieważ inne zasady wspierają keldeo blasty i inne tego typu twory, jedna musiała być anty wink. Nie jakaś drastyczna jak Frozen City, czy promująca dark patchowanie, po prostu.

Jingo pytałem ludzi, którzy tego metronoma grali ;D Ba jedyneczka padła i nasz keldeo blaściarz nie narzekał, więc nie jest zbyt mocną kontrą ;D. Druga zasada wypaść musi niestety wprowadza totalny imbalans.


Jak narazie rozmyślam prędzej nad zasadą, że każdy item działa jak pokeball (ale to z kolei może wyłączyć ZUPEŁNIE) niektóre talie, a tego nie chcemy (vide toolbox). Lekki nerf tak, wyłączenie zupełne nie. Taka myśl wink.

Oraz nad zasadą "Judge". Każdy supporter działa jak Judge UNL

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

13

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Judge spoko. Może wprowadź "zasadę", że każdy rulling może wypaść tylko raz podczas trwania turnieju i potem jest przerzucany?

14

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Cóż, zawsze jakaś zasada będzie kogoś bardziej karać, a kogoś mniej. Np. moje Ninetailsy od "pokeball rule" dostają bardzo po zadzie tongue Ale jest ciekawiej.

Zresztą Qzin, jak się grało Empoleonami przy Giant Stumpie? big_smile

A co do Judge, to fajny pomysł, nawet wcześniej myślałem nad zasadą "supportery drawują 3 karty". W sumie to prawie to samo.

15

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Czemu każdy supporter to Dżadż? Lepiej niech każdy Supporter to GEJCZIS!

16

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Kakel bo Dżadż jest kultowy big_smile. Dżadżem już graliśmy dostatecznie dużo w poprzednich formatach, zawsze było śmiesznie wink. W sumie możemy ustalić, że 28 grudnia wieczorkiem gramy, że każda zasada może wypaść najwyżej 2 razy wink.

Bo jednak losowość no big_smile.

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

17

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Z zasadą dmg za energię to bym się zastanowił, czy na tę z ręki, czy nie na każdą. Wtedy też warto by się zastanowić nad zastosowaniem Frozen City, bo jeśli dacie za podłożoną z ręki, a stadion pozostanie bez zmiany, to taki deck, jak mój dostanie po torbie ostro, natomiast Plasmy prawie w ogóle tego nie odczują.
Co do drugiej zasady z Poke Ballami, to z całym szacunkiem, ale chyba nie wyobrażacie sobie, że wszystkie cukierki w taliach, nie wspominając innych kart, zamienicie na kulki, to bez sensu...

18

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Rare candy to pokeball, więc możesz nim wyciągnąć stage 1, tę jedną sztukę, którą każdy deck ze stage 2kami gra. big_smile
Mnie ta zasada również boli, ale jak już mówiłem, jeśli gramy metronome to niech coś się zmienia.

19

Odp: Świąteczny metronome 2013 - 7 grudnia Kraków

Zasada numer 1 jest do każdej podkładanej karty energii przecież. Jingo o czym ty piszesz jak nie czytasz? big_smile Nie tylko te z ręki.

Adrian cała idea metronomu była w delikatnych zmianach wymuszających myślenie, a nie na zasadzie, że cały deck nagle przestaje działać. Dlatego też w tym roku pozbyłem się Chaos Gym rule, która była największym chaosem jaki był. Bo w sumie w DP-on były uxie/Claydole to szło bez trainerków i pewnych supporterów grać smile.

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.