Temat: Make special energies useless again!

Jak większość z Was wie, w bloku XY każdy typ dostał pasującą do siebie energie, która ma dodatkowy efekt. Są to Burning Energy BKT, Dangerous Energy AOR, Double Dragon Energy ROS, Flash Energy AOR, Herbal Energy FFI, Mystery Energy PFO, Shield Energy PCL, Splash Energy BKP, Strong Energy FCO i finalnie Wonder Energy PCL. Doprowadźcie do takiej sytuacji po swojej stronie stołu, żeby każda z tych energii nie dawała nic więcej poza byciem danym kolorem ( w przypadku DDE=zwykłe DCE). Format zagadki - Expanded. Odpowiedzi do piątku, powodzenia wink.

"Clear voice, good jokes."

Podziękowali za posta: szymon.przybyl

2

Odp: Make special energies useless again!

Ale bierzesz pod uwagę to, że gdy każda z tych energii jest podłączona do poka danego typu, to zawsze daje swój efekt, a gdy zostaje przeniesiona do poka o innym typie leci do discardu?

Dla przyjaciół i ludzi z Wrocławia Kacper. Dla reszty Kacper lub jeżeli ktoś woli to Kacper, ewentualnie "ten co poskramia Crobaty i Wobbuffety".
Jeżeli szukasz mojego ELO, to jestem wpisany jako Kacper (z Wrocławia).

3

Odp: Make special energies useless again!

Oczywiście - podam przykład o co mi chodzi. Burning Energy BKT pod Volcanion EX STS Nie daje mu absolutnie nic poza tym, że spełnia koszt ataku. Chodzi mi o znalezienie czegoś podobnego dla każdej innej podanej energii.

"Clear voice, good jokes."

4

Odp: Make special energies useless again!

+ pokaż spoiler

Burning Energy BKT

Pod Volcanion EX STS. Nie discarduje energii podczas ataku.

Splash Energy BKP

Pod Volcanion EX STS z dołączonym Rescue Scarf DGE. Tool dostarcza (prawie) taki sam efekt, jak Splash Energy. Jedyna różnica: Splash Energy aktywuje się przy ataku oponenta (a nie czyimkowiek), ale na szczęście - cóż za fortunny zbieg okoliczności! - żaden z naszych Pokemonów nie bije w ławkę (ani Volcanion nie bije w siebie).

Dangerous Energy AOR

Pod dopiero co wyewoluowaną Greninja P_XY. Obojętnie, czy przeciwnik atakuje EXem, czy nie - damage nie wchodzi, efekt karty się nie aktywuje.

Double Dragon Energy ROS

Pod Haxorus DGV. Nie ma różnicy, czy jest pod nim DDE, czy DCE, kiedy pierwszy atak i tak uderza za DCE.

Flash Energy AOR

Pod Tapu Koko GX GRI. Wiadomo.

Herbal Energy FFI

Pod Nincada ROS, która nie ma damage'u na sobie.

Mystery Energy PFO

Pod Cresselia BKT. W grze jest aktywujący Ability Sky Field ROS.

Shield Energy PCL

Pod Aegislash XY-2, który użył King's Shield. W następnej turze i tak nie dostanie żadnego damage'u, więc nieważne, czy efekt energii działa, czy nie.

Strong Energy FCO

Pod Pancham GRI, który ma na sobie 90 damage'u, ale żyje, bo ma też dołączony Fighting Fury Belt BKP (więc zwiększenie damage'u mu nic nie daje, skoro i tak uderza za 0).

Wonder Energy PCL

Pod Morelull BUS z dołączonym Bent Spoon FCO. Tool daje taki sam efekt, jak energia.

***

Na aktywie jest Aegislash (bo wymaga użycia ataku dla spełnienia wymogów zagadki), cała reszta siedzi na benchu dzięki wspomnianemu Sky Field ROS - mamy akurat osiem Poków (Volcanion, Greninja, Haxorus, Tapu Koko, Nincada, Cresselia, Pancham, Morelull).

To wszystko niestety prawda.

Podziękowali za posta: Tojax, gepir, Matilol, szymon.przybyl

5

Odp: Make special energies useless again!

+ pokaż spoiler

Burning Enegry-Volcanion STS
Dangerous Energy ???
Double Dragon Energy ROS Drampa GRI
Flash Energy Tapu Koko GX GRI-3
Herbal Energy FFI podłożona pod Heracross EX FFI, w tej samej turze co wszedł
Mystery Energy PFO Golbat PFO
Shield Energy PCL ???
Splash Energy BKP Goldeen BKT deklarujaca atak, majac juz 50 counterków
Strong Energy FCO Primeape PLF z 100-120 counterków, ma przy sobie Bodybuilding Dumbbells BUS-2
Wonder Energy PCL.???

Podziękowali za posta: Matilol