Temat: Top 10 kart z Burning Shadows - typowanie
Dziś pierwsze prereleasy, czas na temat z typowaniem.
Karty Pokémon → Ciekawostki i artykuły → Top 10 kart z Burning Shadows - typowanie
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dziś pierwsze prereleasy, czas na temat z typowaniem.
Bez argumentów. Tak widzę pierwszą dziesiątkę. Niekoniecznie w takiej kolejności, ale jakoś muszę uporządkować.
Gardevoir GX
Guzma
Acerola
Wishful Baton
Darkrai
Golisopod GX
Kiawe
Alolan Muk GX
Po Town
Scoop Up Cyclone
Bez pisania jakichś zbędnych elaboratów:
1. Gardevoir GX
230HP, świetne ability, silny atak. Metagrossy czy VikaBulu pokazują, że granie na Stage 2 wcale nie musi być tak straszne, jak się wydaje. Jednocześnie ta karta może trochę utemperować wszelkie decki na Volcanionie, Tutturutucie czy Ho-oh GX. Podsumowując: niesamowicie silne.
2. Guzma
Super zastępstwo dla Lysandre'a. W wielu deckach lepsze niż Lysandre, dla reszty w większości jakoś bardzo wiele ta zmiana własnego pokemona nie psuje.
3. Kiawe
Tutturutut GX niesamowicie cieszy się z istnienia tej karty, która pozwala mu przez 2 tury z rzędu od T2 walić za 160 dokładając 1 energię z ręki. Ta karta będzie robiła niesamowitą różnicę.
4. Golisopod GX
Sam w sobie jest super- 210 HP, solidny atak za 1 energię, dobre połączenie z Guzmą. Obawiam się tylko, że meta z dużą liczbą ognistych pokemonów może mu nie sprzyjać.
5. Darkrai GX
Świetne ability, grywalny atak. Słaby atak GX, ale to raczej jakoś niesamowicie nie przeszkadza. Może być ciekawy
6. Acerola
Dla mnie silna karta. Oczywiście, porównanie do AZ-a jest trochę nie na miejscu(inne standardy, inne talie, inne mety), ale wydaje mi się, że ta karta może znaleźć trochę gry(choćby w jakichś dzikich Tapu Koko GX).
7. Noivern GX
Karta, przez którą nie do końca chcę grać League Challenge w sierpniu(bo wiem, że Piterr nie odpuści okazji grania tego z DDE. Ale może jeszcze nie uda mu się zdobyć...). Po rotacji już raczej nie będzie taka silna, aczkolwiek może uda się jej zaistnieć.
8. Marshadow GX
Moim zdaniem nie jest jakiś specjalnie silny, ale warto mieć fakt jego istnienia zawsze gdzieś z tyłu głowy. 150HP to nie jest dużo jak na GX-a, większość talii na basicach opiera się jednak na EX-ach/GX-ach, czyli kartach o większej liczbie życia. Ale nie zdziwię się, jeśli ktoś wpadnie na połączenie Jolteona EX, Glaceona EX, Taurosa GX i Marshadowa właśnie.
9. Po Town
Może się okazać, że będzie to świetne zastępstwo dla TMSB w GarboDrampie. Ale z drugiej strony trochę się obawiam, bo może robić niektórym taliom matematykę na GarboDrampę. Może być ciekawa.
10. Wishful Baton
Mam ogromne wątpliwości dotyczące tej karty. Nie jestem pewien, czy jest lepszy niż Exp. Share. Widzę pewne argumenty przemawiające zarówno za, jak i przeciw Wishful Baton. Żeby się specjalnie nie rozpisywać, pozostawię tę kwestię każdemu do samodzielnego rozważenia. W każdym razie ta karta może być ciekawa dla Gardevoir GX czy Darkraia.
Yo!
Kurcze w tym secie jest tyle fajnych kart, że zrobiłbym osobne top 10 dla Pokemonów i Trainerów. Ale jak mus to mus. Oto moje Top 10 krat z dodatku Burning Shadows:
Edit- Zapomniałem o Alolan Muku:/
10. Alolan Raticate.
Zapytacie co on to robi, nie? Z pozoru mało grywalna karta, okazała się być pomocna na prerelese w Krakowie wielu osobą w tym mnie. Po turnieju żałowałem, że nie miałem drugiego w tali, ale cóż zdarza się.
Ale do rzeczy. Uważam, że to bardzo dobra karta na rozpoczęcie gry. Jego pierwszy atak Enchanted Fang (darmowy koszt) bije 10+50 jeśli ma pod sobą toola. My graliśmy pod niego Weakness Policy PCL, bo akuratnie każdy go dostał w Evolution pack'u, ale lepszy byłby Float Stone BKT (nasz szczur ma 3 retreata:() lub Choice Band GRI i potem zmieniamy np. Guzmą.
Taki mały potwór, co bije 60 za nic;). Minus to Field Blower GRI.
9. Rhyperior
Co tu dużo mówić, to Aggron DGE z Burning Shadows. Dawać (po raz drugi) Devolution Spray FCO i jedziemy z tym koksem!!!:lol:
A tak na serio będzie ładnie współpracować z nowym Bewarem też z BSH + Victini GRI. Kolejny pok do powiększania discarda przeciwnika.
8. Alolan Muk GX
Lubię tą kartę za pierwszy atak. 10+70 za każdą statusową kondycje na przeciwniku, jest naprawdę interesującym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że od ery Sun&Moon doszło nam dużo kart dających specjalne kondycje typu Salazzle GRI lub Toxapex SM.
Po za tym ładny art i darmowy atak GX, ale nie najlepszy.
7. Kiawe
Ok, z góry mówię nie gram ognistymi taliami i nigdy nie specjalnie lubiłem. Pamiętam tylko, że musiałem w kółko discardować energię.
A tu nagle ognisty support. Drugi najszybszy podkładacz energii w obecnym formacie po Magnezone BKT. Dobre wsparcie dla Volcaniona i nowego Ho-oh GX.
6. Golisapod GX
Pierwszy Golisapod, był ok, dobra kontra na decki typu EX/GX. Ten też mi się podoba, zwłaszcza pierwszy atak, 120 jeśli był na benchu za [G]. Wprowadzenie go na bench ułatwia nam to ability podstawki, Wimpoda który w pierwszej duże ma zero retreata. Można go jeszcze wycofać atakiem GX, ale spodziewałem się troszeczkę więcej dlatego 6 miejsce.
5. Darkrai GX
Lubię Darkraia, a ten jest w szczególności mocny w połączeniu z tym z BKP. Ma po za tym jdeno z bardzo nie wielu ability działających w discardzie, a to duży plus.
Dobra teraz ataki. Pierwszy jest dość standardowy damagem wśród obecnych GX'ów, ale nie jest efektywny na resistance, co jest dobrym rozwiązaniem. Atak GX kojarzy się z większością ataków innych Darkraiów (Darkrai EX BKP, Darkrai P_XY), bo pokemon przeciwnika musi mieć Asslep, tutaj jednak może być to cokolwiek (Burn, Poison). Druga część ataku jest podobna do Lunala GX SM, jednak w wypadku Darkraia GX warunek jest łatwiejszy do spełnienia dzięki wyżej wymienionej karcie Richu.
4. Gardevoir-GX
Istny potwór w skórze pokemona. Ability typu Blastoise PLB, na szczęście nie takie samo, pierwszy atak idealnie współgra z ability. No i jeszcze ten atak GX... a ja myślałem, że Tapu Lele GX GRI to potwór...
Czyli mamy M Mewtwo EX BKT-2+prawie Blastoise PLB+prawie Bunnelby PCL-2. Masakra:(
3. Guzma
Escape Rope PCL, tyle że pod naszą kontrolą. Fajny support i może nawet bardziej pomocny niż Lysandre AOR. Bardziej pomocny przez Field Blower GRI, bo jak takiemu Volcanionowi "zdmuchnie" się Float Stone BKT, może być nie ciekawie. Wtedy wkracza Tam Skull Boss i ustawia sytuację na naszą korzyść, robiąc demolekę przeciwnikowi.
2. Gyarados
Poprzedni Gyarados AOR-2 był ciekawym i silnym deckiem, lecz ten może być nawet lepszy. W końcu 50x za każdego Magikarpa w naszym discardzie za DCE, może zrobić spustoszenie na stole.
Dużo osób powie :"Tak jest dobry, ale w Expanded bo Battle Compressor (Team Flare Gear) PFO". Nie uważam tak, można tym walczyć w Standardzie i nie zajmuje to więcej czasu niż compressorem (chociaż fajnie by było). Jak wjedzie nowy format i skompletuje talię do niego, może wrzucę na forum deck listę.
1. Acerola
Moja ulubiona trenerka duchów, trial capitan, członek elitarnej czwórki i teraz jeszcze karta. Hura!:D:D:D
Jak pierwszy raz zobaczyłem przetłumaczoną wersje karty pomyślałem : "AZ to to to nie jest, ale może być nawet lepsza". Nasz stary pomocnik do Shaymin EX ROS, AZ PFO sprawował się dobrze, ale zawsze denerwowało mnie to, że wszystko pod pokiem szło do discardu. Super Scoop Up FFI nie zawsze działa,a Acerola nie discarduje i wraca od razu, ale pokemon musi mieć damage contery na sobie. Moim zdaniem to nie jest minus tej karty, ale plus to też nie jest. Właśnie dla tego efektu zamierzam z niej korzystać.
Pozdr. Dawid
3. Kiawe
Tutturutut GX niesamowicie cieszy się z istnienia tej karty, która pozwala mu przez 2 tury z rzędu od T2 walić za 160 dokładając 1 energię z ręki. Ta karta będzie robiła niesamowitą różnicę.
Prawdopodobnie nie jest to do końca tak różowe. Tapu Lele GX bije w Turtonatora z 3 lub 4 energiami w przedziale za 100-150. To bardzo poważne obrażenia i należy się z nimi liczyć. Dogranie Kiawe również sprawia pewne problemy techniczne. Tak czy siak, karta jest bardzo silna ale dostosowywanie całej strategii pod nią spowoduje szybki zwrot z Energy Drive i zostanie mocno w tyle jeśli kontra się powiedzie.
Kiawe to mój ścisły top z tego setu, ale trzeba będzie go dograć z głową.
PS: Oczywiście w obliczu tego Wishful Baton może być broken. O ile nikt go nie zbije.
Moje zestawienie:
1. Guzma
2. Gardevoir GX
3. Golisopod GX
4. Kiawe
5. Ho-oh GX
6. Darkrai GX
7. Acerola
8. Kingdra
9. Marshadow GX (wskakuje na 3 miejsce jeśli expanded)
10. Wishful Baton
10. Kingdra
Zestawienie otwiera Kingdra - szybkie, zabawne stage2. Chciałbym, żeby była wyżej, ale 90+30 za jedną energię na s2 to może być trochę za mało jak na dzisiejsze standardy, nawet z atakiem Horsea.
9. Acerola
Taki prawie Super Scoop Up, ale w formie Supportera. Chyba jednak wolę SSU...
8. Super Scoop Up
...czyli moją ulubioną kartę z FFI, dziś już trochę mniej użyteczną, ale i tak - bardzo się cieszę, że wraca. Healowanie, wycofywanie, naprawianie misplayów, redystrybucja energii - wszystko to na jednej karcie za cenę flipa.
7. Darkrai-GX
Fajny GX atak, Ability zmieniające horror ładowania w bajkę plus niezły regularny atak. No i ładne wsparcie dla Darkraja EX. Nie rozwali mety, ale okejka się należy.
6. Marshadow-GX
Co jakiś czas będą wypływać kolejne pomysły na wykorzystywanie potencjału tej Ability, zobaczycie.
5. Po Town
Nie lubię tej karty, bo każe za ewoluowanie, co zawsze jest słabym zabiegiem , ale będzie mocna, zwłaszcza na stage'owe GXy.
4. Noivern-GX
Piotras i Qzin już zacierają ręce. Nawet po rotacji Noivern będzie spoko - szybki Item lock na potworze z 200hp to jest jednak coś.
3. Olivia
Kolejny wspomagacz rozstawu dla Tapu Lele-GX, do tego super wsparcie dla... właściwie wszystkich GXów, od Lycanroków po Decidueye.
2. Gardevoir-GX
Wszystko wiadomo.
1. Guzma
I tu też.
Chciałbym się mylić, ale Golisopod-GX przehajp, bo bardzo szybko będą mu się kończyć zasoby.
@adriank1: jasne, nie sugeruję, żeby używać Kiawe absolutnie bezmyślnie. Źle użyty Wonder Tag też może narobić więcej szkody niż pożytku. Pokazałem tylko przykładową możliwość, która przychodzi wraz z wejściem tej karty.
Lista najlepszych kart:
10.Alolan Muk-GX-Duży dmg za 3 energie. Ale słaby matchup przeciwko deckom z małymi poksami za 1 priza.
9.Po Town-dodatkowy dmg zawsze mile widziany. Szczególnie na takich bestiach jak Metagross czy Gardevoir.
8.Acerola-AZ tylko nie musisz discardować kart co zawsze mnie w nim najbardziej irytowało. I mam wrażenie że nie lekceważę warunku posiadania na pokemonie którego zbieramy dmg.
7.Raichu- aktywny pokemon przeciwnika nie może atakować ani reatratować. A ty możesz zaatakować jakim tylko chcesz atakiem. Idę na to.
6.Ho-oh-GX-Kluczowe jest to co wyjdzie w przyszłości. Incineroary wreszcie zaczną działać. Ale wszystko zależy od tego jakie ogniste GX-y wyjdą.
5.Kiawe-Szybkie ładowanie ciężkich pokemonów. Możesz się też z tym bawić w Ogniste Primal Groudony.
4.Marshadow-GX- Patrzę na te silne energie i Regirocki-EX i mi się ciepło na serduszku robi
3.Darkrai-GX- wcześniejszych darkarai nie lubiłem a tego lubię głównie za ability.
2.Wishful Baton- no co tu mówić. Chcesz jechać na 3 energiach przez całą grę? Czemu nie. Jedyną wadą jest istnienie field blowerów.
1.Gardevoir-GX-Co ty tam piszczysz? Że nie można grać 30 itemów w decku na stage 2 GX kiedy wszędzie szlajają się Garbodory i wygrywać? A nie to mam wyjebane bo mój atak gx wtasowóje dmg garbodora do mojej talii i pozwala mi znów użyć kart których żadne inne karty nie są w stanie wyciągnąć z discardu. Co mówisz? Ze granie deckiem stage 2 pod item lockiem jest trudne. Przecież nowy, najpopularniejszy, naładowany item lock schodzi ode mnie z 2 energiami na hita. Co? Pokemon który ma atak oparty na ilości energii powinien mieć trudny matchup z deckami które biją za jedną energie? To już przeszłość przecież po dwóch turach ładowania pokemony z 230 hp lub mniej schodzą na hita z choce bandem i kukuiem. Nienawidzę tej karty.
Moje ulubione karty:
Tapu Fini-GX- Szybkie ładowanie ataku który bije w bench po 120. Kombuję się z guzmą bo wyciągasz przeciwnikowi coś ciężkiego z bencha i zmieniasz swojego aktywnego tapusa ze swoim zbenchowanym naładowanym po to by tego nienaładowanego ładować aqua patchami a tym aktywnym bić. Szkoda że rough seas rotuje bo było by jeszcze lepiej. Jak coś zacznie sobie pozwalać na za dużo to możesz się tego pozbyć za 1 energię. Czysta zabawa.
Weavile- Podoba mi się ta karta. Po 2 turach nie ma shayminów. Po 3 tapu lelów. Tak samo marshadow-GX czy darkraie-GX. Mam nawet pomysł na wykorzystanie uderzania we własne pokemony z ability. To w przyszłości może zostać irytującym gównem ale za każdym razem kiedy przegram przez tego pokemona albo przyczyni się do mojej przegranej będę się uśmiechał.
Crabominable- Próbowałem grać Gliscora z Guardians Rising na kilka sposobów bo lubię takie szybkie talie i zsetupowanie ataku momentami było trochę problematyczne ale za 1 energię da się nim wykręcić sensowny dmg.
Z tym nie będzie tego problemu problem zacznie się kiedy będziesz knockoutował sam siebie i bedziesz musiał się chronić przed utratą jednego atakera za darmo.
Slowking- Zabawniejsza i bardziej problematyczna Yanmega. Garbodor BKT nie sprawia żadnego problemu GUR większy ale nadal nie duży bo bijemy bez energii po weaknessie. No dobra ta karta jest słaba ale ją lubię.
Alolan Raticate- Jak już mówiłem lubię szybkie talie. Możesz w 1 turę naładować wszystkie raticate jakie masz, w sensie żeby biły po sensowny dmg. No ograniczoną ilość bo muszą ci się zmieścić toole ale aż mi się oczy świecą jak pomyślę o talii bez energii.
Seviper- kolejny seviper który mi się podoba. Zabawowa karta która może i w czymśtam będzie używana. Z 4 takimi na benchu po 1 turze przeciwnika dostajemy dodatkowe 100 dmg. W expanded ze sky Field i laserbankiem to będzie pogrom.
Porygon-Z- Tego mi brakowało. Ability do deevoluowania. Nie musisz tracić tury na espeona-ex a zabierasz przeciwnikowi atakerów czy tam supporty.
Tormenting Spray- Będę grał z tsareeną, będę grał z Goomshoosem. Pomocny w Blokowaniu przeciwnika, można sprężyć z team skull gruntem czy tam delinquentem.
Pokemonami godnymi wyróżnienia są również: Dusknoir, Golisopod-GX który jest pewnie 11 miejscem na mojej liście, Necrozma-GX, Noivern-GX, Bodybuildnig Dumbbells, Lucario, Gyarados, Heatmore
Nie będę zaśmiecał mojej listy oczywistą oczywistością jaką jest Guzma.
Moje typy:
10. Darkrai
Jest coś pociągającego w 160 za 3 na Basicu które da się naładować w jedna turę. Wygryzł na mojej liście inne Pokemony nie-GX (Alolan Ninetales, Kingdra, Raichu).
9. Tapu Fini-GX
Make WaterBox great again. 50 z Alolan Ninetalesa GX + 120 z Tapu Fini akurat starcza na Tapu Lele GX. Atak GX bardzo mi się podoba w perspektywie grania na Stage 2 (wtasować Metagrossa GX czy Gardevoira GX z kilkoma energiami - miodne). Gdyby nie Aqua Patch pewnie nie zwróciłbym uwagi na tę kartę, ale dzięki niemu ma ona potencjał. Gdyby nie to, że moją reakcją na Marshadowa GX było "meh, 150 HP", to pewnie znajdowałby się na tym miejscu.
8. Necrozma-GX
Strasznie trudno jest mi ocenić tę kartę. Ability i oba ataki wszystkie z innej parafii. Metagross GX pokocha możliwość walnięcia za 190 czy nawet za 250. Atak GX też niezły do talii które skupiają się na 2HKO (ponownie Metagross?) Jakieś talie psychiczne mogą chcieć takiego finiszera chociaż Garbodor chyba sprawuje się lepiej.
7. Ho-Oh-GX
Fajna opcja do ognia. Nie ma weaknessu na wodę tylko na elektro. Ma 190 HP. Ma atak Volcaniona EX tylko droższy o 1. Ma też nawet atak snajpiący jakieś Basici z ławki. I ma w końcu atak GX który tylko czeka na jakiś szalony pomysł.
6. Kiawe
Gdyby nie Tapu Lele GX to pewnie karta nie byłaby grana. A tak poświęcamy T1 aby mieć w pewni naładowanego atakera na drugą turę. A jak zrobi swoje to Turtonator wraca atakiem GX te energie na stół i bawimy się dalej. Ogień może przeżyć swój renesans dzięki Kiawe i Ho-Ohowi.
5. Acerola
Fajna karta, bardziej do talii na Stage 1 czy Basicach, stąd sprytne posunięcie w wypuszczeniem jej kiedy Stage 2 wracają do gry.
4. Darkrai-GX
Ability tak potężne, że talie będą go grały tylko dlatego (Rainbow Road, Mega Gardevoir może?). Drugi wiatr w żagle dla Darkraia EX (Zwłaszcza teraz gdy można go grać ze Sky Fieldem). Może być samodzielnym atakerem z Salazzle GRI. Karta na którą się patrzy i pomysły same przychodzą do głowy. Co ta karta będzie wyczyniać w Expanded to ja w ogóle nie wiem. Nie dość że Compressor, to jeszcze Hypnotoxic Laser PS + Dead End GX = ???
3. Golisopod-GX
120 za 1. Wsparcie od Guzmy, SSU i Float Stone'a. Pół setu jest pod Golisopoda GX i zdziwię się, jeśli nie zagości na naszych stołach. Brakowało w mecie takiego szybkiego Stage 1.
2. Gardevoir-GX
Mega Mjutu który sam się ładuje? Niewiarygodnie silna karta karana przez Ability locka. Może samodzielnie spowodować że Greninja i Garbodor będą grane po rotacji. Przereklamowany moim zdaniem atak GX karany często przez N'y. Jako bonus możliwość grania Gallade BKT za darmo w talii.
1. Guzma
Trochę niezadowolony jestem z tego jako mój nr 1, ale to bezpieczny strzał. Karta będzie grana, bo jest po prostu świetna.
Bez argumentacji, wszystko według swojej intuicji:
10. Po Town
9. Tapu Fini-GX
8. Acerola (+SSU reprint)
7. Ho-Oh-GX
6. Kiawe
5. Golispod-GX
4. Darkrai-GX
3. Necrozma-GX
2. Gardevoir-GX
1. Guzma
1. Guzma
2. Gardevoir GX
3. Accerola
4. Marshadow GX - Bardzo dziwi mnie brak tej karty w waszych zestawieniach. Ja widzę tu naprawdę duży potencjał. Marshadow świetnie się sprawi w grach przeciwko Darkraiowi, Raikou czy z innymi pokemonami mającymi weakness na fighting. Niestety, posiada dość małą ilość HP jak na GX'a.
5. Darkrai GX
6. Kiawe
7. Necrozma GX
8. Ho-Oh GX
9. Salazzle GX
10. Po Town
1. Guzma
Lysandre rotuje, a Guzma jest lepsza
2. Alolan Ninetales
Tarcza na EX'y i GX'y przy braku Hex Maniaca i nieco trudniejszym dostępie do Guzmy bez VS Seekerów może znacznie pomóc w kontrolowaniu gry. Do tego niezły atak, możliwy do naładowania w jedną turę (Aqua Patch + DCE).
3. Super Scoop Up
Otwiera możliwość używania Tapu Lele GX kilka razy, a przy braku VS Seekerów będzie to bardzo użyteczne.
4. Gardevoir GX
Prawie Psychic Infinity, 230HP (więcej o 20HP od M MewtwoEX), mega abilitka, kontra na Garbo (atak GX), można dorzucić Gallade BKT, wow!
5. Accerola
Max Potion bez wyrzucania energii do discardu! Chociaż zapewne będzie praktyczny głównie na pokach z na tyle dużym HP, żeby nie były KO'wane na raz.
6. Noivern GX
Przed rotacją warty przetestowania
7. Darkrai GX
8. Tapu Fini GX
9. Kiawe
Przy nieco wolniejszym formacie, naładowanie poka 4 energiami w T1 daje ogromny potencjał.
10. Golisopod GX
Użyty razem z Guzmą może być ciekawym attackerem z małym zapotrzebowaniem na energie (30+90+30 band = 150).
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Karty Pokémon → Ciekawostki i artykuły → Top 10 kart z Burning Shadows - typowanie
Forum wyszukiwarki omastar, odwiedź nas http://ptcg.eu/