1

Temat: Koko Spread

Z dedykacją dla Blasku (Blaska?).

4x PROMO KOKO
3x Spiritomb STS
2x Trubbish BKP
2x Garbodor BKP
1x Rotom FCO
1x Espeon EX BKP
1x Tapu Lele GX
1x Shaymin EX ROS

4x Float Stone BKT
4x VS Seeker ROS
4x Ultra Ball SM
2x Special Charge STS
2x Rescue Stretcher
2x Field Blower
2x Enhanced Hammer PCL

3x Professor Sycamore BKP
3x N FCO
2x Team Flare Grunt GEN
1x Lysandre AOR
1x Team Skull Grunt SM
1x Pokemon Fan Club FCO
1x Lillie SM

1x Parallel City BKT

6x Darkness Energy SM
4x Double Colorless Energy SM
2x Rainbow Energy SM

Cel jest prosty - nałożyć jak najwięcej counterków przez Tapu Koko, i przełożyć je Spiritombem lub dewoluować Espeonem. Garbodor blokuje Mr. Mime GEN i Machoke GUR. Młotki i Flare Grunty mają spowolnić przeciwnika, zapewniając więcej Flying Flipów. Rotom występuje jako kontra na cudze Tapu Koko.

Paralele City jest głównie jako kontra na Paralela przeciwnika, by bnie mógł zmniejszyć własnego bench'a. Team Magma's Secret Base DCR, Chaos Tower FCO i Silent Lab PCL są innymi stadionami, które rozważałem, ale brakowało miejsca, by grać ich wystarczająco.
Rainbowki są najmniej pewnym elementem, ale pozwalają na drugi atak Espeona oraz Tapu Cure. Za mało tym grałem, żeby zdecydować, czy je wyrzucić.
Rozkład Spiritomb/Espeon EX. na razie 3/1, ale rozważam 2/2. 3/2 byłoby idealne, ale chwilowo nie ma miejsca.



Wersja, którą dziś grałem miała zamiast Fan Clubu Ace Trainera. Po trunieju został odpowiednio szybko usunięty.

Podziękowali za posta: szymon.przybyl, Kakel

2

Odp: Koko Spread

Wywaliłbym Rotoma - jedyne, czym nakładasz sam na siebie counterki, to dwie rainbowki, trochę za mało. Drugi atak Spiritomba ładuje się dwie tury, dlatego też wydaje się słaby. Bridgette chyba lepsza od Fan Cluba, masz tylko dwa EX-y, w tym Shaymina. To z takich rzeczy, które od razu rzuciły się w oczy. Nie wiem też, czy nie wywaliłbym "przeszkadzajek" (Flare Grunty, hammery), bo jak nie budujesz wokół nich talii, to potem nie masz ani dobrego disrupta, ani dobrego consistency (wiem coś o tym po ostatnim OTP xP). Poza tym realnie potrzebujesz aż trzech tur, żeby znokautować EX-a lub GX-a - dwa ataki Koko i jeden Spiritomba, w trzy tury to przeciwnik zgarnie trzy prize'y.

Mówiąc szczerze, jedyne zastosowanie, jakie widzę dla tego decku w obecnej formie, to kontrowanie Gyaradosów, w tym byłby świetny xD. Przynajmniej dopóki nie wyjdzie Mime albo Machoke tongue.

Gdybym miał coś sugerować, to budując talię stricte wokół Tapu Koko, zupełnie odrzuciłbym pomysł przesuwania counterków, a zamiast tego szukałbym jakiegoś nie-EX-a i nie-GX-a z tanim energetycznie walnięciem dość mocnym, żeby zastosować taktykę:
Pierwsze tury: bijemy Koko po wszystkim.
Dalsze tury: bijemy drugim atakerem, który dzięki counterkom Koko jest w stanie wszystko one-shotować.

Aczkolwiek że nie zastanawiałem się nad tym dogłębnie, więc nie wiem, jaki konkretnie byłby ten drugi ataker wink.

3

Odp: Koko Spread

Meowstic GEN zamiast Spiritomba, żeby ujednolicić wszystkie energie na psychiczne i może ewentualnie dorzucić nowego Garbo wtedy?

4

Odp: Koko Spread

Odnosząc się do komentarza Bulbinka, proponowałbym na attackera Honchkrowa.

Dla przyjaciół i ludzi z Wrocławia Kacper. Dla reszty Kacper lub jeżeli ktoś woli to Kacper, ewentualnie "ten co poskramia Crobaty i Wobbuffety".
Jeżeli szukasz mojego ELO, to jestem wpisany jako Kacper (z Wrocławia).

Podziękowali za posta: Bulbinek

5

Odp: Koko Spread

Talia, ciekawa ale za wolna. Tapu Koko bije tylko z 20, a to odznacza mozolną drogę do zwycięstwa. Trzeba ten proces jakoś przyśpieszyć, oto co proponuje:

-2 Tapu Koko
-3 Spiritomb STS
-1 Trubbish BKP
-1 Garbodor BKP
-1 Rotom FCO

-1 Rescue Stretcher
-1 Pokemon Fan Club GEN
-1 Lillie SM
-1 Team Skull Grunt SM

-6 Darkness Energy SM
-1 Rainbow Energy SM

+2-2-2 Trevenant BREAK BKP
+1-1 Meowstic GEN
+2-2-1 Aegislash BKP???( nie wiem jak go tu wsadzić:/)

+1 Super Rod BKT
+1 Fighting Fury Belt BKP
+1 Brigette BKT
+1 Lysandre AOR
+1 Delinquent BKP

+7 Psychic Energy SM-2

Tak jak mówiłem, talia działa zbyt wolno. Więc postanowiłem dodać tu Trevenant BREAK BKP, który uderza za więcej. Bardzo chciałem wsadzić tu tego Aegislash BKP, pasował by idealnie, ale miejsca już nie ma:(.

Spiritomb STS i Rotom FCO są raczej słabymi "przekładaczami" i tu zgadzam się z Kakel'em, Meowstic GEN będzie bardziej dostosowany do tej strategi tej tali.

Niestety ta talia ma dwie poważne słabości. Pierwsza to Rough Seas PCL- kontra na całość. A mamy tylko jeden stadion, więc jeżeli przeciwnik będzie grał dwa 'morza' to game over i będziemy zdani tylko na Tapu Lele GX. Dlatego dołożyłem Delinquent BKP, żeby w razie czego pozbyć się Rough Seas PCL. Co prawda nie długo rotuje, ale póki co warto mieć:).
Druga słabość to Tauros GX SM, przez niego strategia tali idzie w łeb. Drugi Lysandre AOR może okazać się pomocny;).

I skoro Spiritomb STS już nie ma wyrzuciłem Darkness Energy SM i dałem Psychic Energy SM-2. Jeden rainbow zawsze się przyda:).

To tyle z mojej strony.

Pozdr. Dawid

Długi login, nie? Nie można zmieniać, więc mówcie mi Dejvi.
Zawsze chętnie zagram partyjkę w PTCGO, czy normalnie o ile mam czas. Tylko najpierw piszecie wink

6

Odp: Koko Spread

O Meowsticu zupełnie zapomniałem. Wywalenie 3 spiritombów i rotoma (lub rainbowki) pozwoliłoby na wstawienie linii 2-2. Spodziewałem się ujednolicenia energii dopiero przy wyjściu Tapu Lele (prawdopodobnie) promo jakoś we wrześniu.

Rotom jest w decku jako kontra na potencjalne Tapu Koko przeciwnika, jako, że nie można samemu grać Mr. Mime. Jesli nie będzie on popularny, to rzeczywiście, Rotom ma zero zastosowania.

Brigette rzeczywiście lepiej pasuje niż Fan Club.

Disrupt nie jest rozbudowany, ale nie ma nam starczyć na całą grę. Kupienie jednej lub dwóch tur pozwala na wyłożenie takiej ilości counterków, plus przygotowanie przekładaczy, które następnie mogą zdjąć poki, które były podbudowywane. Ale Delinquent by się przydał w walce z Rough Seas i Aether Paradise Conservation Area.

Co do dużego atakera, to zupełnie zmienia istotę decku. Tapu Koko/Honchcrow, albo Tapu Koko/Drampa GX (który ma jeszcze większą synergię z Magma Secret Base) są swoimi własnymi pomywłami. Pomysł z przekłądaniem counterków ma nad nimi dwie przewagi: nie trzeba grać w danej turze Lysandre (alternatywnie, Lysandre'm wyciągnąc coś z dużym retreatem na aktywa, a istone poki zabić na benchu); oraz korzystamy głównie z nie-exowych/gxowych basiców. Tracimy jedną nagrodę na turę, a możeby nadążać zbierając kilka na raz, i to na istotnych celach.

Pomysł z Trevenantami jest zupełnie inną talią. Ktoś ostatnio się chwalił czymś podobnym na Virbanku. Wymaga dość poważnego rozstawienia, i w zamian za nieco większą wytrzymałość. Tali opisana wyżej polega na mniej wytrzymałym, ale tanim Tapu Koko i jego niskich wymagań na dobry rozstaw (próbujemy się zmieścić poniżej 6 itemów, zabierając Garbodorom OHKO).

7

Odp: Koko Spread

Kolejny turniej wygrany przez Koko Spread. Warszawa 5.07.2017.
BO1 5 rund - wynik 5:0. Gratulacje.

Odniosę się wyłącznie do ostatniej gry turnieju, w której mierzyłem się z Tojaxem o zwycięstwo.
Ogólnie czułem się dosyć pewnie w tym matchupie, jednak w tym dniu przyszedłem ogrywać nowy deck, z którym nie jestem aż tak oswojony.

Zacząłem z Tapu Lele, a po chwili musiałem położyć na stół kolejnego aby coś sensownego dobrać. Później wystawiłem Drampę i swoje własne Tapu Koko. Ogólnie gra przebiegała dobrze, poza misslaplayem poprzez który musiałem oddać turę, uleczyłem Tapu Cure GX swoje pokemony, postawiłem na benchu Octilery, miałem przewagę w prajzach 4-2 i być może popełniłem błąd, który przypłaciłem zwycięstwem. Mianowicie zabiłem Tapu Koko zamiast Garbodora, bo nie czułem się przez niego zagrożony, bo w mniej niż 20 kartowym decku miałem field blowera i dużo użytecznych kart.
Dostałem N na 2, później N na 1 gdy miałem już Lysandre i energię na ręku. Ostatkiem sił próbowałem jeszcze wydekować Tojaxa, któremu zostały 4 karty, jednak i to nie powiodło się. Przegrałem.

Myślę, że dobrym techem byłoby Oricorio GRI-4. Zazwyczaj przeciwnik stara się ominąć dużo counterków discartując poki, poza tym dobry na wszystko z psychicznym weaknesem wiec bardzo wiele w obecnej mecie.

8

Odp: Koko Spread

Poranny_Blask napisał/a:

Myślę, że dobrym techem byłoby Oricorio GRI-4. (...) dobry na wszystko z psychicznym weaknesem wiec bardzo wiele w obecnej mecie.

Oricorio nie zadaje obrażeń, a kładzie countery, więc ewentualny psychiczny weakness przeciwnika nic nie zmienia.

To wszystko niestety prawda.

Podziękowali za posta: gepir

9

Odp: Koko Spread

Wszystko fajnie i w ogóle, cieszę się że ten deck działa. Mam nadzieję, że moja ( choć nie do końca trafna) rada trochę pomogła. Chciałbym tylko jeszcze poznać obecną deck listę jeśli można.

Długi login, nie? Nie można zmieniać, więc mówcie mi Dejvi.
Zawsze chętnie zagram partyjkę w PTCGO, czy normalnie o ile mam czas. Tylko najpierw piszecie wink

10

Odp: Koko Spread

Kars napisał/a:
Poranny_Blask napisał/a:

Myślę, że dobrym techem byłoby Oricorio GRI-4. (...) dobry na wszystko z psychicznym weaknesem wiec bardzo wiele w obecnej mecie.

Oricorio nie zadaje obrażeń, a kładzie countery, więc ewentualny psychiczny weakness przeciwnika nic nie zmienia.

Oricorio ma także drugi fajny atak i moze w T1 uderzyć w Espeona za 120. smile

Podziękowali za posta: Kars

11

Odp: Koko Spread

Bawiłem się dzisiaj online, taką listą:


##Pokémon - 15

* 3 Murkrow GRI 78
* 3 Honchkrow GRI 79
* 4 Tapu Koko PR-SM SM31
* 1 Espeon-EX BKP 52
* 2 Tapu Lele-GX GRI 60
* 1 Remoraid BKT 32
* 1 Octillery BKT 33

##Trainer Cards - 41

* 2 Rescue Stretcher GRI 130
* 1 Team Aqua's Secret Base DCR 28
* 1 Skyla BKP 122
* 3 Lysandre AOR 78
* 4 Professor Sycamore BKP 107
* 1 Team Flare Grunt XY 129
* 1 Brigette BKT 134
* 1 Escape Rope PRC 127
* 2 Special Charge STS 105
* 2 Field Blower GRI 125
* 1 Enhanced Hammer GRI 124
* 1 Teammates PRC 160
* 4 Ultra Ball SUM 135
* 3 N FAC 105
* 3 Choice Band GRI 121
* 2 Ace Trainer AOR 69
* 2 Float Stone BKT 137
* 1 Professor Kukui SUM 148
* 1 Energy Loto GRI 122
* 4 VS Seeker PHF 109
* 1 Delinquent BKP 98

##Energy - 4

* 4 Double Colorless Energy EVO 90


Jestem pod mega wrażeniem siły ofensywnej decku. Jedynym minusem jest gra na czterech energiach, do czego nie jestem przyzwyczajony. Jeśli ma się dobry rozstaw to bardzo ciężko zatrzymać pędzący pociąg.

Dużo Jedynek, bo chciałem potestować różne warianty i sprawdzić, co z czym fajnie się łączy.

Po rotacji będzie jeszcze zabawniej, wypada Rough Seas PCL , a wpada Po Town.
Łyżką dziegcziu niestety będzie Super Scoop Up FFI i Acerola.

Podziękowali za posta: Wiewiór, Dawid111.2002, szymon.przybyl