Temat: [PCL-on] Gyarados
Cóż, ostatnimi czasy na Regionalsach w Orlando jakiś sukces odniosły Gyaradosy - 2 talie na nich oparte dostały się do Top 32. Jedna z nich opierała się jeszcze na Meowsticu EX oraz Shayminach, jednak moim zdaniem dużo solidniejsza jest lista podana niżej oparta na samych nie-exach.
##Pokémon - 11
* 4 Magikarp AOR
* 3 Gyarados AOR-2
* 2 Remoraid BKT
* 2 Octillery BKT
##Trainer Cards - 45
* 4 Professor Sycamore BKP
* 2 N FCO
* 2 Teammates PCL
* 1 Lysandre FLF
* 1 Hex Maniac AOR
* 1 Pokémon Ranger STS
* 4 VS Seeker PFO
* 4 Trainers' Mail ROS
* 4 Puzzle of Time BKP
* 4 Dive Ball PCL
* 4 Level Ball NXD
* 3 Acro Bike PCL
* 2 Buddy-Buddy Rescue BKT
* 2 Float Stone PLF
* 1 Super Rod BKT
* 1 Special Charge STS
* 1 Town Map BCR
* 4 Team Magma's Secret Base DCR
##Energy - 4
* 4 Double Colorless Energy FCO
Bardzo podobną listą z drobnymi zmianami gram ostatnimi dniami na PTCGO i rzeczywiście jestem pozytywnie zaskoczony tym jak solidna jest ta talia. W ostatniej chwili postanowiłem nią też zagrać na turnieju w Krakowie (z jedną zmianą - 2. Lysandre zamiast Acro Bike'a) i jak można zobaczyć po wynikach - opłaciło się i turniej zakończyłem 1. miejscem z wynikiem 5/0.
Talia ta ma zapewne sporo plusów:
+ duży damage output za jedną energię DCE (90, 150, 210, zabija wszystkie talie na nie-exach, M Mewtwo i większość EXów z Beltami)
+ water typing (łatwe OHKO na Volcaniony)
+ zmusza przeciwnika do wzięcia 6 prize'ów
+ teoretycznie pozytywny matchup z praktycznie wszystkimi Tier 1,2 deckami (z wyjątkiem DarkTiny)
+ Octillery często sprawiają iż jesteśmy odporni na late game Ny
+ kiedy talia już zacznie chodzić to bez większych problemów jest w stanie robić maksymalny damage output co turę dzięki Octillery i Teammates'om
+ ogromny comeback potential dzięki Octillery i Teammates'om
Aczkolwiek można znaleźć również minusy dla tej talii:
- spread damage kara ją okropnie (Golbat i Galvantula to okrutne karty)
- Garbodor umie być problemem w związku z poleganiem na Octillery
- posiadanie Magikarpia w prize'ach umie mocno spowolnić talię. Zazwyczaj i tak mamy pozytywne wymiany prize'ów nawet jeśli musimy poświęcić najpierw 2 Gyaradosy by zabić 1 EXa, jednak umie to być szczególny problem przeciwko np. Mewtwo z Damage Change
- damage cap ustawiony na 210 - nie ma możliwości robienia OHKO na Darkraiu EX z Beltem oraz paru Mega (Rayquaza, Scizor)
- Garbodor i Chaos Wheel mogą oznaczać koniec gry
Oraz największe minusy:
- często startowa ręka może być naprawdę okropna
- bez draw supportera na początku gry ciężko się utrzymać w grze
- generalnie najtrudniej jest spowodować by talia zaczęła działać. Kiedy już zacznie to nie ma zbyt dużych problemów z consistency
A więc tutaj jest krótki opis plusów oraz problemów związanych z tą talią. Teraz pytanie do was - jakie macie pomysły na zmiany w tej talii? Mimo tego, że idzie mi nią dobrze, to czuję, że niektóre karty należy zmienić. Byłbym wdzięczny za propozycje potencjalnych zmian. Aby od razu pomóc z tym co można wsadzić aby zaradzić niektórym problemom:
- Mr. Mime GEN
- Giovanni's Scheme BKT
- inne karty dla consistency
Będę wdzięczny za feedbak