Temat: [PCL-on] Rainbow Road
Pokemony[16]:
4x Xerneas BKT
1x Mew FCO
2-2 Galvantula STS
2-2 Bisharp STS
2x Shaymin EX ROS
1x Volcanion EX STS
Trainery[33]:
3x Sycamore
3x N
1x Lysandre
1x Teammates
1x Ranger
4x Ultra Ball
4x VS Seeker
4x Max Elixir
3x Trainers' Mail
3x FFB
1x Exp. Share
1x Super Rod
1x Level Ball
2x Fairy Garden
1x Parallel City
Energie[11]:
4x DCE
7x Fairy Energy
Deck bardzo mi się spodobał i myślę, że będzie moim faworytem w nowym formacie. Uważam, że talia ma spory potencjał i szansę zabłysnąć w PCL-onie. Postaram się wytłumaczyć, dlaczego akurat złożyłem taką decklistę i dlaczego, znajdują się tutaj takie, a nie inne karty.
Pokemony - Xerneas i Shaymin w tej talii są oczywiste. Shaymina ograniczyłem do dwóch sztuk, ponieważ często, gdy grałem trzy, za szybko zapychałem nimi bench, co bardzo osłabiało "Rainbow Force". Mew gram jednego, który zazwyczaj służy jako "dodatkowy dmg", ale również przydaje się jako ataker. Galvantula, Bisharp i Volcanion są tutaj po prostu by pomóc Jeleniowi. Ich dual type jest świetny, nie dość, że pozwala zwiększyć obrażenia o 60, nie zapychając ławki, to w dodatku Galvantula i Bisharp są w stanie same zaatakować. Za jedną bezbarwną energię, pająk w dwie tury, może pozbyć się Shaymina/Octillery, a Bisharp, zdobyć czas, po bolesnej stracie Xerneasa. Wyszukanie i położenie Volcaniona na ławkę w odpowiednim czasie, często pozwala dodać brakujących obrażeń do "Rainbow Force'a" i zrobić KO na przeciwniku (Np. Gdy wciąż nie wystawiliśmy Bisharpa/Galvantuli/obu lub przeciwnik ma dużo HP (Steelix, Wailord, Zygarde z FFB itd.)).
Trainery - Sycamore, N i Lysandre to teraz podstawowe trainery w każym decku. Teammates przydaje się. gdy ktoś postanowi nam zabić jednego z naszych pokemonów, a my nie mamy nic naładowanego i gotowego do ataku, brakuje nam energii albo potrzebujemy wzmocnić "Rainbow Force". Ranger jest odpowiedzią na Jolteona EX, który może nam zablokować atak naszych basiców i w ten sposób skazać nas na przegraną (Niby jest Galvantula i Bisharp, lecz one często nie są w stanie go zabić ). Playset Ultra Balli i VS Seekerów nikogo nie powinien dziwić, natomiast są tutaj cztery Max Elixiry. Szczerze mówiąc pisząc (?), nie widziałem w żadnej wersji Rainbow Roada tej karty, co mnie mocno zdziwiło. Max Elixir, pozwala na naładowanie Xernesa w T1,nawet przy dość małej liczbie energii. Dla mnie, ta karta jest bardzo potrzebna w tym decku, zwłaszcza, gdy gramy Fairy Garden (Ale o tym a chwilę). 3 Belty dla Xerneasa/Mew. Dość kluczowa karta, czasem te dodatkowe 40 HP i 10 dmg pozwalają wygrać grę. Jeden Exp. Share (zastanawiam się też nad Assualt Vest'em) - bo gdy ktoś zginie, taki Bisharp czy Galvantula mogą od razu być gotowe do ataku. W prawie każdym decku widziałem Sky Fielda + Raichu. Jednak dla mnie, wersja z tym stadionem jest beznadziejna. Mamy dual type, nie potrzebujemy za każdym razem robić kosmicznych obrażeń. Myślałem nad Silent Labem, Faded Townem, lecz mój wybór padł na dwie sztuki Fairy Garden i jedną Parallel City. Ten pierwszy bardzo przypadł mi do gustu. Zmniejsza koszt wycofania się pokemonów z wróżkową energią do zera, dzięki czemu możemy cofnąć uszkodzone pokemony/wyciągniętego przez Lysandre Shaymina na bench i nie musimy zapychać talii kartami takimi jak; Float Stone, Switch. Parallel jako kontra na Raichu, Quaze oraz Mirrora. Można też zbić uszkodzone pokemony lub zablokować przeciwnikowi użycie tej karty.
Energie - Siedem sztuk Fairy Energy i playset DCE są idealną liczbą do naładowania wszystkiego na czas.
Macie jakieś sugestie oraz propozycję zmian? Chętnie wysłucham Przepraszam też, za styl/niedokładne opisy - pierwszy raz coś takiego pisze ^^'