1 (edytowany przez Robert 2015-02-02 15:53:41)

Temat: Fairy/Manectric ex

No i czas na ostatnią talię, którą pozwoliłem sobie potestować po powrocie. Sam już nie wiem którą z tych trzech mi się gra najlepiej... Wszystkie tak naprawdę mają niesamowity potencjał. Do rzeczy:

Pokemon (16)
3-2 - Aromatisse
2-2 - Manectric ex (główny atakujący)
2 - Xerneas (zbyt potężny pierwszy atak, by grać go w jednej sztuce. Geomancy w 1 lub 2 turze to po prostu konieczność)
1 - Mewtwo ex (atakujący, gdyby był kryzys z rainbow energy)
1 - Yveltal ex (do wrzucenia zmasowanej energii. Główny atakujący z walką)
1 - Malamar ex (Zakochałem się w tej karcie. 100% sen psuje przeciwnikowi skutecznie życie. Dodatkowo dobry do dokładania rainbow energy. Tech idealny).
1 - Keldeo ex (poprawia matchup z walką i niweluje trochę efekty laserów)
1 - Xerneas ex

Tutaj chyba nic nie zmienię. Każdy z powyższych poków przydaje się z określoną talią.

Trainer (33)
1 - Bicycle
1 - CS
2 - Max Potion
1 - Sacred Ash
4 - Ultra Ball
2 - VS Seeker

2 - Colress
2 - Lysandre
4 - N
4 - Juniper

2 - Pokemon Fan Club
1 - Xerosic

3 - Fairy Garden
2 - Manectric Spirit Link
1 - Muscle Band
1 - Head ringer

Z trainerkami myślę cały czas. Muscle bandy nie są niezbędne. Myślę, że z 3 ultra balle też by starczyły, ale tak czy siak raczej pozostanę przy 4. Przydałby się tutaj jeszcze na pewno Head Ringer do drugiego ataku Manectrica zwyczajnego. Jakieś sugestie?

Energie (11):
4 - Rainbow energy
7 - Basic fairy energy

Ogólnie deck radzi sobie naprawdę dobrze. Problemy są największe z walką, bo trzeba wyłączyć z gry Manectrica niestety. Tak czy siak nie ma chyba drugiego takiego decku z takim potencjałem ładowania energii. W 2 tury możemy mieć niemal wszystkie energie Fairy już na stole. Gdy je stracimy możemy przywrócić je Manectriciem. Słowem: zawsze jesteśmy w grze. Strata Aromatissa zawsze boli, ale sacred ash umożliwia wystawienie kolejnego. Tym bardziej, że to stage 1, a nie stage 2 jak Hydreigon.

Czekam zatem na jakieś sensowne porady, bo na pewno da się to jeszcze ulepszyć smile

2

Odp: Fairy/Manectric ex

Nie mam siły na długiego posta, więc napiszę krótko.

Na walkę najlepiej sobie radzi duet Keldeo+Mewtwo, często w ogóle nie wystawiam Yveltala w tych meczach. Wtedy też przydają się Bandy. Jeśli nadal masz problemy, zawsze jest Suicune. A na Donphany Xerneas EX. Pokemon Fan Club to szalenie dobra karta w tej talii, mógłbym o niej napisać cały akapit, ale jak wspomniałem nie za bardzo mi się chce. Wyrzuć rower, wyrzuć Shaunę, daj 2 Fan Cluby. Z 4 Fan Clubami i 3 Ultra Ballami na stole pojawia się Xerneas w pierwsze dwie tury (nawet jak grasz jednego) chyba że się akurat sprajzuje. Bardzo nie lubię w tej talii Sacred Asha zaśmiecającego mi talię rzeczami, które zadowolony wyrzucałem wcześniej z Juniperki czy Ultra Balla. W pewnym momencie zacząłem zamiast tego grać Max Revive'a i nigdy nie płakałem za Ashem. Teraz w ogóle rozważam wyrzucenie także jego, żeby zmieścić nowe karty. Jestem też jedną z nielicznych osób, która grałaby tu zamiast Head Ringera Jamming Neta, który moim zdaniem lepiej współgra chociażby z Max Potionami. Ale nie testowałem żadnego, więc nie będę się w tej kwestii wymądrzał. Przetestowałbym Evosodę w miejsce jednego U-Balla.

A propos Juniperek: kiedy się rozstawisz potrzebujesz wyłącznie energii co turę + ewentualnie Lysandra/Max Potiona na jakieś big plejsy. Z ręką kilka energii + Juniper nie ma zwykle żadnego parcia na granie Juniperki (bo masz już na ręce wszytko potrzebne), więc sytuacje, kiedy wskutek Juniperki Rainbowka idzie do kosza zdarzają mi się BARDZO rzadko. A gram 4.

3

Odp: Fairy/Manectric ex

1. Safeguarda grałem. Moim zdaniem tutaj jest zbędny. Sigilyph rzadko był grany bo po prostu nie było nawet kiedy go użyć. Lepiej machnąć geomancy i oberwać niż blokować przeciwnika. Po prostu skompletowanie energii w tej talii do zaatakowania jest banalnie proste, więc w znakomitej większości gier nie będzie czasu się kitrać.

2. Xerneas ex moim zdaniem jest za słaby, by go tu grać.

3. Kompletnie nie rozumiem po co w tej talii 4 fan cluby. W talii mam aż 12 basiców i 4 ultra balle. Muszę mieć dużego pecha by się nie dokopać do Xerneasa, a nawet jak się nie uda to wcale nie stoję na straconej pozycji.
Karta jest fajna owszem, ale tylko na początku. Później to już kompletnie zbędny szmelc, którego nie opłaca się użyć jako supportera. Moim zdaniem 2 sztuki w pełni wystarczą tylko ze względu na możliwość prostszego rozstawu na początku.

4. Sacred ash. Rozmawialiśmy na czacie, że nikt nie ma czasu polować na spritzze lub aromatissa. W niemal każdej mojej grze, gdy przeciwnik miał tylko lysandre atakował właśnie je... a ubicie to banalnie prosta sztuka.
Dla mnie ta karta to po prostu must have, ale być może to zależy od innej mety online i innej w Warszawie. Każdy doskonale sobie zdaje sprawę co znaczy w tej talii możliwość przenoszenia energii i leczenia Manectrica z 210 hp. Ubity jeden aromatiss i drugi w prizach to koniec marzeń. Sacred ash wszystko zmienia.

5. Evosodę testowałem. Czwarty ultra ball znacznie lepszy. Dla samego aromatissa nie warto.

6. Juniperkę pewnie spróbuję czwartą, bo być może znowu faktycznie będzie lepiej.

7. Head ringer chyba jednak bije na głowę Jamming Neta, ale też muszę potestować i wtedy dam znać.

4

Odp: Fairy/Manectric ex

Robert napisał/a:

2. Xerneas ex moim zdaniem jest za słaby, by go tu grać.

Robert, Xerneasa EX gra się na takie typki jak: Donphan PS smile

5

Odp: Fairy/Manectric ex

Robert, Xerneasa EX gra się na takie typki jak: Donphan PS

To lepiej atakować Keldeo ex. Jedna Rainbow i po słoniu. Atak z 3, a nie z 4 energiami.
Keldeo ex przydaje się też na Charizarda z Combustion Blast. 2 Rainbow i po sprawie.

Tak czy siak z moich obserwacji wynika, że Donphan jest najbardziej niewygodnym przeciwnikiem. Z wiodących nie grałem chyba tylko z VirGenem. Z resztą spokojnie można rywalizować i dopasowywać odpowiedniego poka do sytuacji:

Gramy z:
Yveltal ex --> Manectric ex (świetny matchup i naprawdę ciężko przegrać przy przyzwoitym rozstawie)
Donphan/Landorus ex --> Keldeo ex (najtrudniejszy matchup, bo trzeba kombinować z zastąpieniem Manectrica)
Mew ex/Lucario ex --> Mewtwo ex
Gengar ex --> Yveltal ex

W moim decku brak kontry na metal i VirGena, bo po prostu rzadziej te talie spotykam. Jednakże wystarczy włożyć Charizarda z Combustion Blast i po kłopocie. Zaryzykowałbym, że ten deck pod względem uniwersalności jest obecnie najsilniejszym z całej mety.
Można się dopasować do wszystkiego prócz walki, bo niestety tam tracimy możliwość użycia Manectrica.

6

Odp: Fairy/Manectric ex

Babidi grał dziś podobną talią, więc zobaczyłem ją w działaniu i oto co mam do powiedzenia. Zacznę od pierwszego posta:
Ad 1. Safeguard ma nie być ścianą tylko pełnoprawnym atakerem, który zdejmuje z Bandem Landorusa EX (Suicune) albo Lucario/Mewtwo (Sigilyph) i w bonusie jest ciężki do zdjęcia dla przeciwnika. Polepsza matchup z walką bezdyskusyjnie. Na zestawie Keldeo/Mewtwo/Safeguard mam chyba 3-0 z walką w Warszawie.
Ad 2. Siłą Xerneasa EX jest zdejmowanie szaf ze 130 HP (Reshiram/Zekrom/Kyurem), którymi Donphany lubią się zasłaniać. Zaś żeby zdjąć jego Donphan musi się bardzo nagimnastykować. Tak było zanim popularne się zrobiły Robo Substituty, ale tu z kolei przydaje się pierwszy atak. We wszystkich pozostałych matchupach karta bardzo średnia.
Ad 3. W skrócie: żeby rzucać go jak najczęściej w pierwszej turze, kiedy jest najmocniejszy. Dzięki 4 Fan Clubom do drugiej tury mam zwykle na stole 2 Spritzee i Xerneasa, a jak się poszczęści to już jednego Aromatissa też.
Ad 4. Max Revive przywraca jednego Pokemona a nie pięć, ale rzadko kiedy chcemy więcej niż jednego przywrócić. Moim zdaniem w tym wypadku mniej znaczy więcej. Przeciwnikom odchodzi ochota Catcherować Aromki jeśli wyciągniesz dwie Spritzee Fan Clubem a jedną zaraz potem wyewoluujesz. Możliwe, że problem z umierającymi Aromatissami jest powiązany z tylko dwoma Fan Clubami.
Ad 5,6,7. Ok.

Co do drugiego posta: Mecze z Donphanem robi Max Potion. MVP w każdej mojej grze przeciwko tej talii.
Co do VirGena to zdecydowanie najgorszy matchup.

Robert napisał/a:

Jednakże wystarczy włożyć Charizarda z Combustion Blast i po kłopocie.

No niezbyt, bo G Booster. W połączeniu z Red Signalem VirGen robi z tą talią co chce. Żeby skutecznie kontrować VirGena trzeba mieć Spiritomba, Charizarda EX (i to raczej z Fire Blastem, nie z Combustion Blastem) i jeszcze najlepiej trafić w dobrym momencie Megafona. Shun na pewno chętnie ci opowie jak łatwo ogrywa Fairy swoim VirGenem.

7

Odp: Fairy/Manectric ex

Kakel napisał/a:
Robert napisał/a:

Jednakże wystarczy włożyć Charizarda z Combustion Blast i po kłopocie.

No niezbyt, bo G Booster. W połączeniu z Red Signalem VirGen robi z tą talią co chce. Żeby skutecznie kontrować VirGena trzeba mieć Spiritomba, Charizarda EX (i to raczej z Fire Blastem, nie z Combustion Blastem) i jeszcze najlepiej trafić w dobrym momencie Megafona. Shun na pewno chętnie ci opowie jak łatwo ogrywa Fairy swoim VirGenem.

Jedyne moje porażki z wróżkami jakie pamiętam to albo dead draw, albo Yveltal + dead draw, albo ognisty tech + Spiritomb + Megaphone/Scrapper, opcjonalnie N. Zwykle jest to pierwsza sytuacja, druga może ze dwa razy, trzecia raz, jakiś czas temu. A VirGenem gram od (jak to jeszcze było Virizion/Mewtwo) od roku, niemal nonstop od kiedy wyszły wróżki. Więc na Charizarda z czymkolwiek, ja mówię "wystarczy G Booster i po kłopocie".

~Prawdziwy Shun

8

Odp: Fairy/Manectric ex

Z tym Charizardem źle napisałem.
Powinno być, że zwiększa jakoś tam szanse a nie sprawia, że po kłopocie. Nie miałem okazji grać z VirGenem, więc nie mam podstaw by Wam nie wierzyć, że jest się w czarnej pupie. Pewnie za jakiś czas się przekonam.

Powrót safeguarda też rozważę. Sacred ash po tym co grałem dla mnie nie podlega dyskusji.
Xerneasa ex suma sumarum raczej nie warto.
4 fan clubów również, bo to tylko blokuje 2 dodatkowe supportery do przetasowajek, co dla mnie jest bez większego sensu. Tym bardziej, że tak jak wspominałem basiców jest aż 12 i 4 ultra balle... Każdy jednak lubi co innego wink

Szkoda, że nie możemy pograć i potestować...

9

Odp: Fairy/Manectric ex

Dla mnie z kolei granie dwóch Fan Clubów to takie podejście "a, zobaczę czy mam dziś szczęście". Chcesz tę kartę zagrać w ciągu pierwszych dwóch tur, najlepiej na dwa z kombinacji Xerneas/Spritzee, żeby uruchomić ładowanie i zagrozić dwoma Aromatissami, które skutecznie zniechęcają przeciwników od jakichś szalonych polowań, bo uważają, że szkoda zachodu (i Lysandrów). Im więcej sztuk w talii, tym większa szansa, że tak się stanie.
Historycznie karty podobne do Fan Cluba (Pokemon Collector HGSS, Roseanne's Research SW, Holon Mentor DF) były grane w okolicach 4 sztuk dokładnie z tego powodu. Wróżki to chyba jedyny deck w formacie, który kilka tur się rozstawia a potem zaczyna czarować (w takich właśnie taliach karty tego typu znajdują miejsce). Ważne żeby machina ruszyła jak najszybciej. A jak potem się przypałętają jakieś nadmiarowe Fan Cluby? Zwykle jest czym je odrzucić (i wtedy się cieszysz, że nie musisz odrzucać czegoś przydatnego tongue ).
Babidi z tego co dziś wiem nie grał dziś 4 Fan Clubów i jakoś późno mu się pojawiały te Pokemony na polu.

Robert napisał/a:

Tym bardziej, że tak jak wspominałem basiców jest aż 12 i 4 ultra balle...

A ty chcesz mieć na początku gry jakiekolwiek Basici czy jednak Xerneasy i Spritzee? Bo jako że jest ich "aż" 12, to szansa, że zaczniesz z któregoś z nich jest odpowiednio mniejsza niż jakby było ich powiedzmy 10. Nie rozumiem tego argumentu.

Widzę że raczej się nie dogadamy, ale Fan Club to moim zdaniem jedna z kart, której albo gra się komplet, albo wcale. Taki "kompromis" pod tytułem granie dwóch i rzadko sprawia że ją masz na początku gry (wtedy, kiedy ją chcesz mieć), i zajmuje niepotrzebnie miejsce w talii. Słowem: "bezpieczne" rozwiązanie, które czasem coś daje, ale nie można na nim polegać. Po co zatem w ogóle je stosować?

10

Odp: Fairy/Manectric ex

Tak więc: albo gramy 4 fan cluby i mamy mniejszą linię supporterów do mielenia talii, albo gramy 2 i wrzucamy 2 dodatkowe do mielenia talii. Kwestia gustu. Ja wybieram lepsze mielenie.

Dla mnie osobiście aromatisse na samym początku niezbędny nie jest. Bardziej xerneas, by energie wrzucić na ławkę, a wyszukać go mogę ultra ballem. Przy wspomnianych 12 basicach jest duża szansa, że ta ławka się zapełnia do ładowania i bez 4 fan clubów.
Deck jest do tego stopnia elastyczny, że z linią 3-2 manectrica czasem nie odczujemy nawet, że różowe pokemony są niezbędne, bo jak już wspominałem ręczne naładowanie pokemona do ataku jest bardzo proste. Mało tego.
W tym decku często w danym momencie bardziej potrzeba kart typu fairy garden, rainbow energy czy manectric spirit link, a nie pokemonów na ławce. Więcej tasujących supporterów umożliwia ich wyszukanie.

Słowem. Pozostanę przy swoim. Wolę tę kartę traktować jako ewentualną pomoc w rozstawie lub ratunek przy niedoborze pokemonów, a nie konieczność zagrania w pierwszej rundzie. Szczególnie przy linii 3-2 manectrica ze spirit linkiem, bo nie wiem czy Ty taką konfiguracją grywałeś.
Pozdro

11

Odp: Fairy/Manectric ex

Moja linia Supporterów obecnie we wróżkach:
4 Juniper
4 N
4 Fan Club
2 Colress
2 Lysandre
do tego 2 VS Seekery.
Fan Cluby nie zabierają miejsca wtasowywaczkom, po prostu gram 2 Supportery więcej. Nie ma żelaznego limitu Supporterów na talię o ile mi wiadomo big_smile .

A na granie tak grubą linią Manectrica jestem za biedny ;( .

12

Odp: Fairy/Manectric ex

Czyli Twoja linia supporterów jest o 2 sztuki większa niż moja, a dociąg teoretycznie jest taki sam.

Gdy wchodzi Manectric nawet w linii 2-2 i 2 spirit linki w talii robi się ciasno. Nie wyobrażam sobie marnowania tury na mega ewolucję, chyba, że po prostu nie mogę w danym momencie wykonać ataku.
Odkąd wróciłem do grania online nie spotkałem ani jednej gry, gdzie ktokolwiek użył mega ewolucji ze stratą kolejki (oprócz mnie, bo raz nie miałem nic lepszego do zrobienia ;p).

Efekt 4 fan clubów jest za mały, by rezygnować z którejkolwiek z kart w rozpisce. Nie widzę kandydata.
Jakby się uparł to ewentualnie:
- 1 sacred ash
- 1 bicycle
- 1 Manectric ex
- 1 Muscle Band

Manectrica być może zamienię na Suicune, a za Muscle Banda testuję Head Ringera. Reszta raczej się nie opłaca.
Sacred ash może nie jest używany zawsze, ale przy agresywnym ubijaniu przekładajek umożliwia utrzymanie ich w grze.
Rowerku żal nie grać w talii z 4 ultra ballami i computer searchem.

13

Odp: Fairy/Manectric ex

Z racji, że jestem w pracy, więc de facto się nudzę to i ja się wypowiem:
- Pokemon Fan Cluby grałem 2, bo więcej nie miałem, ale w praktyce są lepsze niż w teorii w szczególności gdy widzi się u przeciwnika Seismitoada EX na aktywie. W późniejszej fazie to najczęściej wyszukiwarka atakerów albo Spiritomba LT. Mam zamiar przetestować 3 sztuki tego cudeńka a jak Bóg da może i 4.
- Safeguardy to kwestia wstrzelenia się w metę. Czasami wygrywają gry a czasami przez cały turniej wyrzucane są ultra ballem. Nie oceniałbym ich na zasadzie must be albo not.
- Sacred Ash. Grałem w starych wróżkach, teraz wypróbowałem Trump Carda. Ten ostatni dostarczył mi masę funu, ale niestety gier mi nie wygrywał. Nie wiem czy się przekonam do Asha, bo chyba powoli staje się tu zbędny z racji istnienia M Manectrica EX, który ładuje atakerów.
- I na koniec: DO NOT UNDERESTIMATE THE POWER OF XERNEAS EX. 140 to wbrew pozorom baardzo dobra liczba + ewentualna możliwość znipowania bencha po 30. Resistance na dark bardzo przyjemny. Na pierwszy rzut oka liczby są bardzo średnie, ale widziałem go w akcji w wykonaniu Kakela, więc wierzę w jego skuteczność.

:::::::::::||"""\\::::://""\\ ::::::||"""\\.::::||:::||""\\ ::::|| :::::::::::
:::::::::::||:::://:::://::::::\\:::::||:::://:::::||:::||::::\\:::||::::::::::::
:::::::::::||::::\\::://====\\::::||::::\\ ::::||:::||:::://:::||::::::::::::
:::::::::::||__//://::::::::::::\\::||__//:::::||:::||_//:::::||::::::::::::

14

Odp: Fairy/Manectric ex

Z chęcią bym zobaczył Wasze rozpiski wink

Pokemon Fan Cluby grałem 2, bo więcej nie miałem, ale w praktyce są lepsze niż w teorii w szczególności gdy widzi się u przeciwnika Seismitoada EX na aktywie. W późniejszej fazie to najczęściej wyszukiwarka atakerów albo Spiritomba LT. Mam zamiar przetestować 3 sztuki tego cudeńka a jak Bóg da może i 4.

Cóż. Po kilkunastu grach moje odczucia są inne i chyba na ten moment będę się tego trzymał. Zmieścić jeszcze w tej ciasnocie Spiritomba? big_smile W Warszawie pewnie warto, bo porzejrzewam Shun często wpada z Virgenem, ale online nie bardzo ze względu na brak użyteczności karty w znakomitej większości gier.

Safeguardy to kwestia wstrzelenia się w metę. Czasami wygrywają gry a czasami przez cały turniej wyrzucane są ultra ballem. Nie oceniałbym ich na zasadzie must be albo not.

Pełna zgoda smile

Sacred Ash. Grałem w starych wróżkach, teraz wypróbowałem Trump Carda. Ten ostatni dostarczył mi masę funu, ale niestety gier mi nie wygrywał. Nie wiem czy się przekonam do Asha, bo chyba powoli staje się tu zbędny z racji istnienia M Manectrica EX, który ładuje atakerów.

Ja tam czuję większy komfort jak mam takie ubezpieczenie. Przekładanie energii to zbyt duże udogodnienie, by je stracić z powodu braku karty przywracającej. Nie ma sensu dyskutować. Podobnie jak z safeguardem. Można grać, można nie grać. Są gry gdzie będzie zbędny, są gry, gdzie uratuje skórę.

I na koniec: DO NOT UNDERESTIMATE THE POWER OF XERNEAS EX. 140 to wbrew pozorom baardzo dobra liczba + ewentualna możliwość znipowania bencha po 30. Resistance na dark bardzo przyjemny. Na pierwszy rzut oka liczby są bardzo średnie, ale widziałem go w akcji w wykonaniu Kakela, więc wierzę w jego skuteczność.

Uczciwie mówiąc zapomniałem o tym 30 w ławkę. Rzeczywiście może być przydatny. Tylko co wyrzucić... ;p

Tak jak wspominałem. Pomysłów dużo, ale zmieszczenie wszystkiego nie jest możliwe. Dlatego by tu dyskutować trzeba raczej podawać pełną pulę kart i jak już ostatecznie stwierdzicie "dobrze mi się tym gra" to wrzućcie rozpiski.
Pozdrawiam

15

Odp: Fairy/Manectric ex

2 Sloty wolne.

Pokemon 16
2-2 M Manectric EX
3-2 Aromatisse
1 Malamar EX
1 Mewtwo EX
1 Yveltal EX
1 Spiritomb LT
1 Keldeo EX
2 Xerneas XY

Energie 11
7 Y
4 Rainbow

Supporter 17
4 Juniper
4 N
3 PokeFan Club
2 VS Seeker
2 Colress
2 Lysandre

Item 14
3 Fairy Garden
3 Ultra Ball
2 Muscle Band
2 Manectric Spirit Link
2 Max Potion
1 Startling Megaphone
1 Dowsing Machine


Na chwilę obecną najbardziej komfortowa rozpiska w moim odczuciu, ale to po poprawkach po niedzielnym spotkaniu, nie testowane jeszcze.

:::::::::::||"""\\::::://""\\ ::::::||"""\\.::::||:::||""\\ ::::|| :::::::::::
:::::::::::||:::://:::://::::::\\:::::||:::://:::::||:::||::::\\:::||::::::::::::
:::::::::::||::::\\::://====\\::::||::::\\ ::::||:::||:::://:::||::::::::::::
:::::::::::||__//://::::::::::::\\::||__//:::::||:::||_//:::::||::::::::::::

16

Odp: Fairy/Manectric ex

Yhm.
Różnica na ten moment to:
3 Manectric u mnie przy dodatkowym Spiritombie u Ciebie (planuję to chyba zmienić, ale raczej na coś innego. Chwalony przez Was Xerneas ex lub Suicune. Tak jak wspominałem to kwestia częstotliwości grania z Virgenem. W Warszawie pewnie też Spiritomba bym wrzucił)
4 Ultra ball 2 PFC u mnie przy 3 UB 3 PFC u Ciebie oraz CS a Dałsing - kwestia gustu

2 wolne sloty u mnie to Sacred Ash i Rowerek

Wyglądają podobnie, więc chyba wiele więcej tu się wymyślić nie da smile

17

Odp: Fairy/Manectric ex

Ja właśnie chyba już nie będę tu grał Spiritomba. Jak pisałem bez ognistego atakera marna to kontra na Virgena, zwłaszcza Shunowego. Przyznam szczerze nie mam tu jeszcze satysfakcjonującej mnie linii Pokemonowej - co turniej coś praktycznie zmieniam (zwłaszcza przy ciągle zmieniającej się mecie warszawskiej), ale moje Trainery obecnie to:

4 Juniper
4 N
4 Fan Club
2 Colress
2 Lysandre
4 Fairy Garden
3 Ultra Ball
3 Max Potion
3 Muscle Band
2 VS Seeker
1 Megaphone
1 Dowsing Machine

Nie testowałem jeszcze Tooli F. Max Revive który zastąpił Sacred Asha wypadł niedawno (żeby zrobić miejsce VS Seekerowi). Energie: 8 Fairy, 4 Rainbow.

Pokemony, które grałem w tej talii do tej pory (poza Spritzee i Aromatisse): Xerneas, Xerneas EX, Yveltal EX, Mewtwo EX, Suicune, Sigilyph, Shaymin EX, Virizion EX, Keldeo EX, Spiritomb, Manectric EX, Jirachi EX, Azelf, Cobalion EX. Jedne się spisują lepiej, drugie gorzej, o każdym mam wyrobioną z iluśtam gier opinię, którą chętnie się podzielę. Malamara EX na pewno przetestuję jak zdobędę.

18

Odp: Fairy/Manectric ex

Ten deck wybrałem na rozgrywki turniejowe i nie żałuję. Na 4 wygrałem 3 (18 wirtualnych boosterów).
W jedynym przegranym trafiłem w 1/2 niestety na VirGena i jest to chyba jedyny deck z którym ciężko rywalizować. Problemy są też z żabą jak się dobrze i wcześnie wstrzeli przeciwnikowi, ale to chyba dotyczy każdego decku.

Juniper już nie ulega wątpliwości. Na naprawdę mnóstwo gier tylko raz przegrałem przez wywalenie junią na początku dwóch Bronzongów. Dzięki jeszcze raz za nawrócenie.

Wywaliłem jednego Manectrica. 2 w pełni starczą.
Wrzuciłem jednego head ringera za muscle banda. Ta karta w większości gier, gdzie są exy wymiata i nie mam co do tego już żadnych wątpliwości.

Cała talia jest dla mnie już raczej nie do ruszenia z wyjątkiem dwóch kart:
- sacred ash
- Aegislash ex

W pierwszym przypadku poważnie rozważam wywalenie. Musiałem chyba wcześnie trafić takie gry, że był mi akurat potrzebny. W turniejowych potyczkach nie użyłem ani razu...
Natomiast Aegislash przydał mi się w pojedynkach z walką, Gengarami i Fairy. Niemniej żelaźniakiem na pewno nie jest, więc być może coś za niego innego wymyślę. Wciąż jeszcze nie testowałem Xerneasa ex.

Pochwały należą się Mewtwo i Malamarowi. W tylu grach ratowali mi tyłek, że w życiu bym się nie spodziewał...

Tęskniłem za Hydrą, ale tym się gra znacznie łatwiej. Tak naprawdę to brakuje tu tylko mocniejszego pierdzielnięcia. Wysokie obrażenia można tylko uzyskać Yveltalem (mając rainbow, co czasem utrudnia życie) lub Mewtwo (ryzyko straty wielu energii). Dlatego większość przeciwników załatwia się na 2 ataki lub po weaknessie jak jest szansa.

Po wyjściu M Gardevoira deck będzie wyglądał niemal identycznie tylko możliwość podładowania w późniejszej fazie zamienimy właśnie na mocne pierdzielnięcie. Nie wiem jak Wy, ale ja już ostrzę zęby smile

19

Odp: Fairy/Manectric ex

Poki: 12/3 15
3-2 Aromatisse
1-1 Mega Kangaskhan EX
1 Manectric EX
1 Yveltal EX
1 Mewtwo EX
1 Virizion EX
1 Terrakion LT
1 Suicune PLB
2 Xerneas XY

Trainery: 16/13/4 33
4 Juniper
4 N
2 Colress
4 Fan Club
2 Lysandre
2 VS Seeker

3 Ultra Ball
3 Max Potion
3 Muscle Band
1 Head Ringer
1 Dowsing Machine

4 Fairy Garden

Energy: 12
4 Rainbow Energy
8 Fairy Energy

Nie polecam.

~Prawdziwy Shun

20

Odp: Fairy/Manectric ex

Nie grałbym tutaj Head Ringera, wrzuciłbym Malamara. Czwarta piłka tez byłaby najs.

21

Odp: Fairy/Manectric ex

1 - Aegislash ex zamieniony jednak na Xerneasa ex. Oba używane raczej rzadko, ale Xerneas ex zdecydowanie lepszy i kluczowy w niektórych pojedynkach. Szczególnie gdy trzeba ubić jakiegoś przypakowanego nie-exa na hita. Dobrze czasem użyć, ale trzeba ostrożnie, bo pokłady energii spore.
Być może wszystko zmieni się po wyjściu Primal Clash.

Po rozegraniu kolejnych gier dalej waham się czy zostawić sacred asha. Co jakiś czas jest naprawdę przydatny, ale to jedna na 5 gier, więc chyba się w końcu przemogę i czymś go zastąpie.

Do puli dochodzi head ringer. Z żabami ssie, bo i tak się go nie użyje potem. Przydatny z Virgenem i walką, ale i tak do ominięcia przez przeciwnika.
W praktyce jak nie zostanie użyty na początku to później albo żaba walnie z quaka, albo już przeciwnik zdąży dołożyć toola... a użycie trąbki i później head ringer to rzadkość...

Przez jakiś czas myślałem o zredukowaniu spritzee, ale jeden więcej to zawsze większa szansa, że w t0 będzie już na ławce.

Temat wciąż będzie aktualizowany big_smile

22

Odp: Fairy/Manectric ex

Po graniu już jakiś czas z i przeciwko Flare Toolom zaproponuję od siebie:
- 1 Startling Megaphone FLF
+ 1 Xerosic PFO

Megafon w obecnej mecie ssie. Jedyna talia z Garbodorem, która jest popularna to Toad/Garbo, więc Megafon nie uwolni nas spod Ability Locka. Zaś przeciwko pozostałym taliom na dłuższą metę rzucenie Megafona nic nie zmienia. Jedyny Tool w formacie, który wymaga pilnie usunięcia to G Booster. Ale przeciwko VirGenowi Flare Toole też są bardzo ważne, bo wyłączają jednego Genesecta EX ot tak. Rzucenie najpierw Head Ringera/Jamming Neta, potem konieczność rzucenia Megafona na G Boostera i tego Flare Toola to tragedia. Do tego czasem chcemy, żeby EX przeciwnika miał przy sobie Toola, bo umożliwia to 120 z Manectrica a Megafon usuwa wszystko ze stołu przeciwnika. Dodajmy do tego, że raz wyrzuconego do discarda Megafona w przeciwieństwie do Xerosica nie da się odzyskać (VS Seeker!), Xerosic pozwala nam się pozbyć Flare Toola spod własnego Pokemona (aczkolwiek do tego lepszy jest AZ) i teoretycznie (bo w praktyce jeszcze się nie spotkałem) można go użyć jako Enhanced Hammera i mamy zwycięzcę. Miejsce dla Megafona widziałbym chyba tylko jakby nagle zrobił się wysyp Tool Dropów.

Podziękowali za posta: Robert

23

Odp: Fairy/Manectric ex

Dzięki. W sumie mogłem na to sam wpaść po porażkach moim fairy z Seismitoad/Slurpuff we wczorajszych dwóch finałach kilku z rozegranych turniejów (swoją drogą strasznie irytujący deck i rozpocząłem zbieranie kart by tym cholerstwem spróbować sił).
Żaba boli i wszelkie ewentualne kontry mogą się przydać. Na następne pojedynki wrzucam xerosica. Megaphone ma swoje zalety, ale faktycznie przy quaking punchu nie ma zastosowania. Zdam relacje za jakiś czas jak się spisuje.
-----------------------------------------------------------
Tool boxa spotkałem dotychczas tylko jednego. Koleś grał z tym drugim Garbodorem i Celebim. Dosyć ciekawa kombinacja. Chyba grałem właśnie fairy i dostałem po tyłku. Czy to talia taka dobra, czy po prostu miałem gorsze rozdanie, tego nie wiem... ale raczej to drugie. Nie sądzę, bym prędko po raz kolejny toolboxa spotkał.

24

Odp: Fairy/Manectric ex

Postanowiłem odświeżyć temat. Fairy box to niezmiennie mój ulubiony deck od jakiegoś czasu i jeśli miałbym wybrać deck przygotowany na niemal każdy matchup to wskazałbym właśnie jego.

Nowy set przyniósł parę modyfikacji.

Wywaliłem ostatecznie 1 szt. Xerosica i 1 szt. sztukę Pokemon Fan Club.
Po zmniejszeniu siły żab Xerosic nie jest już tak istotny, a 1 szt. Pokemon Fan Club zastąpiony został pokemonem wyszukującym exy.

W zamian włożyłem Shaymina ex i Hoopę ex.
Pierwszego tłumaczyć nie muszę.
Drugi natomiast pozwala znaleźć tego pierwszego i obstawić ławkę potrzebnymi w danej grze atakującymi lub pozbierać szybko Manectrica.

Ostatecznie zrezygnowałem też z Xerneasa ex, bo pomaga w zasadzie tylko z Donphanem i smocza Rayquazą. W zamian włożyłem Aegislasha ex. Dzięki temu mamy spore szanse z vespiquen czy Primal Groudonem. Przydatny jest też z Gardevoirami.

Reszta bez zmian. Po rotacji Mewtwo prawdopodobnie zostanie zastąpiony Lugią ex. Natomiast Keldeo jeszcze zobaczymy.

Będę płakał za CSem sad
Strata Max Potiona zaboli również, ale jak to będzie wyjdzie w praniu.