1 (edytowany przez Tojax 2013-05-02 13:19:58)

Temat: Victini/Terrakion

3x Victini EX PS
3x Terrakion EX DGE
1x Landorus EX BC
1x Reshiram NXD

1x Victory Piece PS

4x Pokemon Catcher EP
4x Hypnotoxic Laser PS
3x Switch BW
3x Max Potion EP
3x Ultra Ball DEX
2x Energy Retrieval BW
1x Energy Search BW
1x Super Rod NV
1x Heavy Ball NXD
1x Escape Rope PS

4x Professor Juniper DEX
4x N DEX
3x Skyla BC
1x Bianca EP
1x Cilan NXD

2x Virbank City Gym PS

9x Fighting Energy BW
4x Fire Energy BW


Strategia jest prosta jak drut - wystawić w pierwszej turze Victiniego-EX z ognistą i podładować Terrakiona-EX. Następnie walimy Pump-Up Smashem i HTL-em, ładując przy tym  kolejnego. Jeżeli skumuluje się za dużo counterków - wycofujemy go, Max Potion, i ładujemy kolejnym Pump-Up-em.

Alternatywnie, w T1 wystawiamy aggro Victiniego (ze swoim , a ręcznie lądujemy Terrakiona-EX za nim. Tak trzeba robić n.p. w przypadku PlasmaKlanga. A jeżeli kiedykolwiek uda się go przeciwnikowi wystawić (albo pokaże się Sigilyph), to zdejmujemy go Reshiramem.

*Kakel proponował włożenie Landorusa-EX. Jest to świetny sposób na zgarnięcie ostatnich dwóch prize-ów.

**I jak mówiłem Shunowi i Babidiemu, to JA jako pierwszy wpadłem na ten pomysł tongue .

2

Odp: Victini/Terrakion

Ja chciałbym powiedzieć ,że moim zdaniem deck jest bardzo efektowny oraz trwały smile

3

Odp: Victini/Terrakion

Talia pod nazwą "akceleracja energii"... Wrzucaj Landorusa tongue .

A poza tym: trochę mnie martwi, że chcesz odpalać Turbo Energize'a w T1 przy jedynie 4 ognistych, Victory Piece (ale czy chcesz go marnować na atak w T1) i jednym Cilanie. Pewnie wrzuciłbym Energy Searcha za jedną walczącą. Nie widzę też sensu grania aż czterech Switchów z dodatkowym Escape Rope i aż czterech "odzyskowych" kart. Wywaliłbym zatem Switcha i Super Roda, a na ich miejsce dałbym Landorusa i albo jakiegoś Supportera (Bianca?), albo coś w stylu Exp. Share nawet (jeszcze więcej energii na polu!).

Swoją drogą Super Scoop Up potrafi być z Terrakionem EX jeszcze fajniejszy niż Max Potiony, ale to trzeba mieć farta do flipów. Ekstremalnym wariantem pójścia w defensywę byłoby wrzucenie za Lasery i Virbanki Potionów i Eviolitów, ale nie wiem, czy obecnie miałoby to szansę działać.

4

Odp: Victini/Terrakion

QUCKcraftPL napisał/a:

Ja chciałbym powiedzieć ,że moim zdaniem deck jest bardzo efektowny oraz trwały smile

Można wiedzieć, dlaczego tak sądzisz? Mógłbyś nieco uzasadnić swoją opinię?

5

Odp: Victini/Terrakion

Jak zobaczysz co się dzieje w moich wyobrażeniach to się dowiesz.

6

Odp: Victini/Terrakion

Moim zdaniem ten deck jest albo efektowny, albo trwały. Jeśli oblejesz go benzyną i podpalisz to będzie efektownie, ale trwałość mu trochę spadnie.

Ludzie, używajmy przymiotników które będą coś wnosiły do oceny big_smile
---------------------------------------------

Merytorycznie:

-1x Fighting Energy
+1x Entei EX

Zawsze byłem miłośnikiem enteia, a 13 energii powinno wystarczać w zupełności - w końcu nie będziemy grać w nieskończoność, kiedyś trzeba wygrać.

7

Odp: Victini/Terrakion

Myślę, że Tojaxowi zależy na tym żeby był efektYwny bardziej niż efektOwny i do tego oryginalny wink

Cóż ja mogę napisać od siebie... Trochę mało jak na moje oko dobieraczek, no i faktycznie brakuje przysłowiowego pier******cia ;D ESA na deckoucie napisał raport ze Statesów, które wygrał VictiniEX z ReshiramemEX i może to jest jakiś pomysł? Inną opcją jest oczywiście LandorusEX zależy czy chcesz iść bardziej w ogień czy w walkę!

:::::::::::||"""\\::::://""\\ ::::::||"""\\.::::||:::||""\\ ::::|| :::::::::::
:::::::::::||:::://:::://::::::\\:::::||:::://:::::||:::||::::\\:::||::::::::::::
:::::::::::||::::\\::://====\\::::||::::\\ ::::||:::||:::://:::||::::::::::::
:::::::::::||__//://::::::::::::\\::||__//:::::||:::||_//:::::||::::::::::::

8

Odp: Victini/Terrakion

Na następny raz poproszę pania od polskiego ,żeby pomogła mi to napisać big_smile

9

Odp: Victini/Terrakion

Powiem tak deck ma jedną sporą wadę. 7 basiców. Koledzy tam podpowiedzieli co można by zmienić. Victiny Ex jest niestety na hita i to łatwego. Zwłaszcza od czasów HTLów. A potem się pojawia problem. Masz niby 4 piłki, ale zanim dostaniesz basica na pierwszą rękę to minie 1-2 mulligany czasami. 1-2 dodatkowe karty dają szansę przeciwnikowi na donka dlatego rzucę propozycją inną, bo masz dużo piłek już, więc zmieść:

4 x First Ticket ;> I to zamiast energy retrievali i czegoś jeszcze. Te max potiony średnio mi u Ciebie leżą. Deck ma być szybki to nic, że coś zginie.

Dlatego ja bym raczej zostawił
1 x Max Potion
1 x Scramble switch, a pozbył się wyciągarek energii z discardu i reszty max potionów, bo to przez nie głównie wywalisz energie.

To jest oczywiście moje podejście do talii typu "muszę uderzyć od T0 za 100" wink

7 miejsce ECC 2013
19 miejsce ECC 2014
Więcej grzechów nie pamiętam. Za wszystkie lock decki serdecznie dziękuję.

10 (edytowany przez Tojax 2013-04-05 16:17:42)

Odp: Victini/Terrakion

Hmmm... dobra.

Kakel icon_arrow Rzeczywiście, pominąłem Energy Search'a... Cóż, kiedy po raz pierwszy testowałem ten deck, zapomniałem wrzucić Victory Piece'a tongue Super Rod jest też od tego, by przywrócić pokemony, jeżeli sytuacja wymknie się spod kontroli, ale rzeczywiście - dużo tych przywracaczek. Wywale jedno Energy Retrieval. Exp. Share jest chyba moim ulubionym toolem, ale jakoś mi tu nie pasuje.

Babidi icon_arrow Landek chyba zapewni wystarczjące zniszczenia big_smile .

Adrian  icon_arrow Testowałem też wersje z Enteiem zamiast Terrakiona. Ma ogólanie więcej miejsca i ładniej się rozkłada, ale też łatwiej ulega utracie równowagi, jeżeli coś pójdzie nie po naszej myśli. Plus, weakness na wodę w całym decku w dniu dzisiejszym jest dość niebezpieczne. A dorzucanie jednego Eneteia przy tych czterech energiach wydaje się... dziwne.

Na razie zmiany to:

-1x Switch
-1x Evergy Retrieval
-1x Fighting Energy

+1x Landorus-EX
+1x Energy Search
+1x Bianca

EDIT:

Qzin icon_arrow Dopiero przed chwilą zauważyłem Twój post. Sorry tongue . Trochę testowania pokazało, że deck nie jest w stanie funkcjonować jako "szybki". Musi się rozstawić (tzn dwa rotujące Terrakiony) zanim zacznie działać. Strata dwóch prize-ów jest niestety ryzykiem wliczonym...