Temat: Taki sobi deck

Dzień dobry jestem początkującym graczem i chciałbym pojechać w tym lub 2019 roku na jakieś zawody albo coś. Mam swoją talie igrałem 5 meczy z bratem i 4 wygrałem. Chciałbym się zapytać czy jest ona przynajmniej średnia i czy (co najważniejsze) mógłbym z nią wystartować w jakiś zawodach albo coś. Talia jest oparta na Luminous Frost jednak zmodyfikowana. Oto jej rozpiska:

GR - Guardians rising
P_SM - Sun & Moon Promo
BS - Burning Shadows
CR - Crimon invasion
UP- Ultra prism
SM- sun moon


Pokemony:
1x Turtonator GR
1x Turtonator P_SM
2x Corphish CR
1x Crawdaunt CR
3x Alolan Vulpix BS
2x Alolan Ninetales BS
2x Panpour BS
2x Simipour BS
2x Heatmor BS
2x Alolan Sandhrew BS
2x Alolan Sandslash BS
2x Horsea BS
2x Seadra BS
1x Kindra BS

Trainer:

4x Hau SM
1x Big Malasadda SM
2x Professor Kukui SM
1x Lana BS
1x Gladion BS
2x Energy retrival SM
1x Energy Lotto GR
1x Mars UP
1x Lillie SM

Energy:

8x Fire energy SM
12x Water energy SM
1x Counter Energy BS



I jeszcze mam  pytanie, od ilu lat można brać udział w turniejach/zawodach pokemon?

I love Pokemon's

2

Odp: Taki sobi deck

Hej

Twoja talia jest niestety słaba. Oczywiście możesz z nią wystartować w zawodach czy innych wydarzeniach dla samej zabawy, ale nie spodziewaj się wygranej.

O to kilka powodów dlaczego Twoja talia nie jest dobra:

- Nadmiar energii - 21 kart energii w talii to jednak za dużo. Są talie, które używają takiej albo i większej ilości energii (np Typhlosion) ale są to sporadyczne talie, wiekszość talii zamyka się w ilości 12 kart energii, są talie które mają tylko 4 karty energii (Double Colorless Energy)

- Mieszane typy - Twoja talia powinna być jednego typu, mieszasz typ ognisty z typem wodnym, możesz mieć sytuację, że masz ognistego pokemona a masz same wodne energie w ręku i nie masz możliwości ataku

- Nie masz głównego rozgrywającego - Masz mieszane pokemony, nie widzę nic specjalnie mocnego czego bym się obawiał grając przeciwko Tobie - powinieneś zbudować talię na 1-2 pokemonach (najlepiej w ilości 4 sztuk talii a nie po 1 sztuce) a reszta pokemonów to jakieś wsparcie

- Za dużo linii ewolucyjnych - Masz w talii 5 linii ewolucyjnych, ciekaw jestem ile tych pokemonów jesteś w stanie ewoluować i użyć ich do walki w trakcie gry, która trwała by 6 tur?

- Daremne karty trenerskie - powinieneś używać kart takich jak Sycamore czy Cynthia, nie Hau czy Kukui. W normalnej grze nie miałbyś możliwości użycia kart takich jak Malasada czy Lana bo przeciwnik nokautował by Cie jednym ciosem (lub nie byłoby warte użycie tych kart, bo i tak by Cie znokautował w następnej turze), przy takiej ilości energii w talii Retrieval i Loto są zbędne, nie masz żadnych kart to wyciągania pokemonów z talii...

- Żadnych kart narzędzi - jeżeli chcesz zaatakować chociaż raz czymś takim jak Crawdaunt to fajnie by było mieć coś takiego jak Wish Baton



Także tą talią daleko nie zajedziesz ale nie martw się, na początku też budowałem coś podobnego

-graj w karcianke online, pomoże Ci w budowaniu i ćwiczeniu gry nową talią

-obejrzyj mój poradnik o tym jak budować talię - https://www.youtube.com/watch?v=uyDewNr4x24&t=16s - żeby nie było że się reklamuję YT wyłączył możliwość zarabiania na filmikach kanałom do 1000 widzów smile

-kupuj karty online - niestety z kart z talii tematycznych ciężko zbudować cos fajnego, nie obędzie się bez kupowania kart w necie - ale najpierw ograj talie online zeby wiedzieć jak Ci się nią gra i ciągle ją ulepszać

-choć na wydarzenia - jak masz możliwość chodzić na wydarzenia i grać z ludźmi to czemu nie smile

Kilka talii, które mógłbym Ci zaproponować na początek z dość tańszych opcji:

- Empoleon - jest w talii tematycznej, gdybyś miał możliwość kupna 2 talii tematycznych (albo dogadać się z jakimś kolegą) miałbyś 4 empoleony, mógłbyś dokupić karty rare candy, brooklet hill, wish baton i inne, użyć innych wodnych pokemonów, które już masz, miałbyś 2 karty Aqua Patch...

- Garchomp - również z talii tematycznej, kupując 2 talie masz większość rzeczy, które potrzebujesz - warto dokupić Double Colorless Energy, Rare Candy, Devoured Field, Wish Baton

- Passimian - troszkę trudniejsza talia na początek (musisz myśleć co gdzie jak kiedy użyć, zależy Ci mieć komplet passimianów najlepiej w pierwszej turze, iść dość konkretnie po kartach) - za 1 kartę energii i z kartą Fighting Fury Belt zadajesz 110 punktów obrażeń i masz 150 punktów życia (mając 3 kolegów na ławie)

- Alolan Ninetales (ten którego już masz) - ma fajną tarczę, warto dokupić karty Double Colorless Energy i jakieś karty narzędzi...

Mógłbym wymieniać tego więcej, ale póki co myślę tyle starczy smile Będziesz miał pytania to pisz

3

Odp: Taki sobi deck

- Empoleon - jest w talii tematycznej, gdybyś miał możliwość kupna 2 talii tematycznych (albo dogadać się z jakimś kolegą) miałbyś 4 empoleony, mógłbyś dokupić karty rare candy, brooklet hill, wish baton i inne, użyć innych wodnych pokemonów, które już masz, miałbyś 2 karty Aqua Patch...

Szczerze mówiąc, kupno tych dwóch tali tematycznych to strata pieniędzy. Jedyne co z tego decku potrzebuje to Empoleon UPR i jego linia ewolucyjna. Tajnej wyjdzie jeżeli kupi same pingwiny. Wishful Baton BUS będzie zajmował miejsce skoro zakładamy już użycie Aqua Patch GRI. Za niego (jeśli już jakiś tool) proponuję Choice Band GRI.

- Garchomp - również z talii tematycznej, kupując 2 talie masz większość rzeczy, które potrzebujesz - warto dokupić Double Colorless Energy, Rare Candy, Devoured Field, Wish Baton

Tutaj kupno dwóch tali tematycznych to jeszcze nie taki zły pomysł, chociaż i tak pozostałym przy wymianie/zakupie samych potrzebnych kart.  Wishful Baton BUS to nie ten deck, po raz kolejny lepszym wyborem będzie Choise Band.

Pozdr. Dejvi

Długi login, nie? Nie można zmieniać, więc mówcie mi Dejvi.
Zawsze chętnie zagram partyjkę w PTCGO, czy normalnie o ile mam czas. Tylko najpierw piszecie wink

4

Odp: Taki sobi deck

Co do pingwinów nie wiem po ile chodza wraz z wysylka. U mnie w tesco talie tematyczne sa po 35zl wink Do tego aqua patch i cos by sie jeszcze znalazlo nie pamietam co bylo w tej talii wink Co do Garchompa to tak naprawde ze stadionem bedzie zadawac kluczowe 210 pkt obrazen dlatego wolalbym miec ciaglosc i podladowanie energetyczne chocby tej jednej energii. Mozna zmienic na exp share wg uznania. Troche czasu potrzeba na wypuszczenie garchompow i lucario. Jezeli przeciwnik bedzie mnie nokautowal co ture i operowal Guzmami moge nie miec czasu na przygotowanie rozgrywajacego. A dodatkoee obrazenia mozna zapewnic altariami albo tapu koko wink oczywiscie mozna miec tego choice banda, lucario go wyciagnie w razie potrzeby ale jednak uwazam gotowosc do walki za wazniejsza

5

Odp: Taki sobi deck

Do tego aqua patch i cos by sie jeszcze znalazlo nie pamietam co bylo w tej talii wink

W sumie tylko to i Ultra Ball SM (oczywiście jeszcze energie, ale łatwo dostać bez konieczności kupna decku). Za zestaw tych kart, czyli 3 Piplup UPR, 2 Prinplup UPR, 2 Empoleon UPR, 1Aqua Patch GRI i 1 Ultra Ball SM zapłacimy nie więcej niż 10zł, bez kosztów przesyłki.

Co do Garchompa to tak naprawde ze stadionem bedzie zadawac kluczowe 210 pkt obrazen dlatego wolalbym miec ciaglosc i podladowanie energetyczne chocby tej jednej energii. Troche czasu potrzeba na wypuszczenie garchompow i lucario. Jezeli przeciwnik bedzie mnie nokautowal co ture i operowal Guzmami moge nie miec czasu na przygotowanie rozgrywajacego.

Będziesz grał Cynthia UPR co turę? Rozstawienie jednego Garchomp UPR i Lucario UPR zajmie do 3, maksymalnie 4 tur (chyba, że nie masz tak dużo szczęścia). Szanse na jakąś ciągłość są, ale wiadomo jak jest, czasem przeciwnik zmusi nas do zgrania innego supporta i wtedy lepiej jest zadać więcej obrażeń z Choice Band GRI, niż ładować sobie ławkę. Co do braku czasu na naładowanie swoich poków, zawsze można dodać tu Garchomp BKP, ale nie jest on wymogiem. I skąd założenie, że przeciwnik będzie zbierał priza co turę? Jeżeli tak nastawisz się do gry, to z góry przegrałeś. W obecnej mecie, o ile nie natrafisz na coś w stylu Grdi, Max Elixirów, czy czegokolwiek co stawia na szybkie ładowanie energii, to ty i twój przeciwnik będziecie ładować swoje pokemony miej więcej w tym samym tempie. Jednego pokemona będziesz miał gotowego najczęściej w drugiej turze, więc tak naprawdę nie ma się o co martwić. Zdarzają się jednak takie karty jak Enhanced Hammer GRI, co komplikuje sprawę, można zgrać wtedy Puzzle of Time BKP, ale ponownie nie jest to wymóg.

A dodatkoee obrazenia mozna zapewnic altariami albo tapu koko wink


Altaria to deser dla Guzmy. Tapu Koko jeszcze ujdzie, ale to raczej nie ten deck.

oczywiscie mozna miec tego choice banda, lucario go wyciagnie w razie potrzeby ale jednak uwazam gotowosc do walki za wazniejsza.

Sama gotowość do walki nie wystarczy, żeby wygrać, ale w międzyczasie trzeba też walczyć. Nie oznacza to jednak, że jest mniej ważna. Garchomp/Lucario/Cyntia to w mojej opinii dość dynamiczny deck, gdzie Pal Pad UPR połączony z ability Lucario UPR daje nam praktycznie VS Seeker PFO, co jest naprawdę mocne. Więc generalnie zamartwianie się czy będziemy mieć tą czy tą energię po tym i tym pokemonem w danym momencie nie pomoże nam w zwycięstwie. Oczywiście nie jest tak we wszystkich wypadkach i często będziemy musieli dostosować się do sytuacji i obrać odpowiednią strategię. Ale na tym właśnie polegają gry, a zwłaszcza karcianki;).

To tyle z mojej strony.

Pozdr. Dejvi

Długi login, nie? Nie można zmieniać, więc mówcie mi Dejvi.
Zawsze chętnie zagram partyjkę w PTCGO, czy normalnie o ile mam czas. Tylko najpierw piszecie wink

6

Odp: Taki sobi deck

Będziesz grał Cynthia UPR co turę? Rozstawienie jednego Garchomp UPR i Lucario UPR zajmie do 3, maksymalnie 4 tur (chyba, że nie masz tak dużo szczęścia). Szanse na jakąś ciągłość są, ale wiadomo jak jest, czasem przeciwnik zmusi nas do zgrania innego supporta i wtedy lepiej jest zadać więcej obrażeń z Choice Band GRI, niż ładować sobie ławkę. Co do braku czasu na naładowanie swoich poków, zawsze można dodać tu Garchomp BKP, ale nie jest on wymogiem. I skąd założenie, że przeciwnik będzie zbierał priza co turę? Jeżeli tak nastawisz się do gry, to z góry przegrałeś. W obecnej mecie, o ile nie natrafisz na coś w stylu Grdi, Max Elixirów, czy czegokolwiek co stawia na szybkie ładowanie energii, to ty i twój przeciwnik będziecie ładować swoje pokemony miej więcej w tym samym tempie. Jednego pokemona będziesz miał gotowego najczęściej w drugiej turze, więc tak naprawdę nie ma się o co martwić. Zdarzają się jednak takie karty jak Enhanced Hammer GRI, co komplikuje sprawę, można zgrać wtedy Puzzle of Time BKP, ale ponownie nie jest to wymóg.

A może właśnie wygram mając takie założenie a nie żyjąc w słodkiej nieświadomości, że gry wyglądają jak turnieje talii tematycznych? Jest masa talii, które są w stanie zadawać te 150 pkt obrażeń co turę - Tapu Bulu, Volcanion/Ho-Oh, choćby Laprasy czy Drampa i wiele innych. Dobrze chociaż, że Choice Bandy przeciwnika są bezużyteczne. A Cynthie jest się w stanie używać co turę po rozłożeniu się, w tym pomogą Pal Pady czy chociaż Puzzle a co do innych kart to przydadzą się Catchery czy Red Card. Garchomp majacy 130pkt życia jest ok, ale żeby mówić o ładowaniu energii nim najlepiej byłoby go użyć na początku gdy żeby przetrwał co najmniej 2 tury i podładował co najmniej 2 energie. Bo jak wyciągnie jedną to tak jakby po prostu "atakował za darmo" co też nie jest taką złą opcją. A szkoda by było oddać Garchompa z 3 energiami za atak na 130pkt obrażeń w GXa/EXa. Chyba, że wtedy będę miał 2 Garchompy z kartami Choice Band, na jednym 3 energie na drugim 2 energie to zadam te 210pkt obrażeń w aktywnego pokemona - które mógłbym zadać jednym Garchompem z Cynthią i stadionem smile

Altaria to deser dla Guzmy. Tapu Koko jeszcze ujdzie, ale to raczej nie ten deck.

Wszystko jest deserem dla Guzmy, ale to nie Shaymin-Ex. Jeżeli przeciwnik poluje na Altarie zamiast na pokemona którego ładuje do walki to smacznego. Chyba, że ma do zebrania 1 kartę nagród i i tak nie jest w stanie znokautować nic mocniejszego. A rozrzucenie 20 pkt obrażeń na każdego pokemona przeciwnika może być kluczowe.

Sama gotowość do walki nie wystarczy, żeby wygrać, ale w międzyczasie trzeba też walczyć. Nie oznacza to jednak, że jest mniej ważna. Garchomp/Lucario/Cyntia to w mojej opinii dość dynamiczny deck, gdzie Pal Pad UPR połączony z ability Lucario UPR daje nam praktycznie VS Seeker PFO, co jest naprawdę mocne. Więc generalnie zamartwianie się czy będziemy mieć tą czy tą energię po tym i tym pokemonem w danym momencie nie pomoże nam w zwycięstwie. Oczywiście nie jest tak we wszystkich wypadkach i często będziemy musieli dostosować się do sytuacji i obrać odpowiednią strategię. Ale na tym właśnie polegają gry, a zwłaszcza karcianki;).

No właśnie jednak warto troszkę się pomartwić, bo Garchomp do ataku potrzebuje 2 kart energii z czego jedna jest kartą specjalną smile Dlaczego gotowość do walki miałaby nie oznaczać walki? Skoro mam gotowego i zagrzanego do boju Garchompa dlaczego go nie użyć smile Niż bezbronnego Garchompa z 1 energią i kartą Choice Band, co jeszcze mieć nadzieje że pokemon przeciwnika jest EXem/GXem smile


Co kto lubi, karcianka daje wiele możliwości co jest w niej super, potem ktoś wyjdzie z czymś nieoczywistym jak Mega Audino i zamiata system smile

Grałbym choice bandy w większej ilości nad Exp Share/Wish Baton gdybym nie grał stadionu Devoured Field i nie zadawałbym magicznych 210pkt obrażeń. Nie jest złą opcją użycie zamiast Devoured Field Brooklet Hill i wyciąganie Riolu i Gibli walczących ale wtedy warto mieć choćby Max Elixiry jakieś

Podziękowali za posta: mcszuwacz

7

Odp: Taki sobi deck

To moze przedstawię moje smoki , ktorymi zająłem 4 miejsce na warszawskim cupie

3x Garchomp UPR
1x Garchomp BKP
2x Gabite UPR
4x Gible UPR
1x Alolan Vulpix GRI
2x Tapu Lele GX GRI
2x Riolu UPR
2x Lucario UPR

5x Fighting Energy
4x Double Colorless Energy
2x Strong Energy

Wieczorem przedstawię dlaczego? Po co?
4x Cynthia
2x Brigette
2x Guzma
2x N
1x Gladion
1x Professor Sycamore
4x Ultra Ball
4x Rare Candy
2x Field Blower
1x Pal Pad
1x Rescue Stretcher
1x Super Rod
3x Choice Band
2x Float Stone
1x Brooklet Hill
1x Parallel City

Podziękowali za posta: Dawid111.2002