Temat: Alolan Muk GX [BKT-on]

Alolan Muk GX  (BKT-on)

Pokemon 16:
4-4 Alolan Muk GX BSH
2-2 Salazze GUR
1-1 Richu BSH
1-1 Hypno BKP

Supporter 13:
4 Prof. Sycamore
2 N
1 Wicke
2 Sykla
3 Guzma
1 Bridget

Item 22:
2 Field Blower
1 Energy Lotto
2 Ultra Ball
2 Timer Ball
4 Devolution Spray
2 Super Scoop Up
1 Rotom Dex
1 Super Rod
1 Rescue Stetcher
2 Big Malasada
4 Float Stone

Energy 9:
4 Darkness Energy
4 DCE
1 Rainbow Enenrgy

Zasada działania decku jest prosta. Musimy nałożyć na pokemona przeciwnika 3 statusowe kondycje. W tym wypadku będą to  przede wszystkim Poison, Burn i Paralysis lub Aslepp. Wszystko to łączymy z pierwszym atakiem Alolan Muka GX-Chemical Press 10+70 z każdą kondycje na Activie przeciwnika, koszt [D][C][C]. Da nam to 220 conterów + 30 z Poison i Burn, czyli 250 conterów. W obecnym standardzie nie można osiągnąć więcej HP, a to oznacza gwarantowany K.O za każdym razem.
Jednak ten deck ma moim zadaniem trochę problemów i może się zacinać lub zostać łatwo zkontrowany. Dlatego mam co do niego parę przemyśleń.

Pokemony:
Tu jest główny problem decku. Generalnie żeby nakładać nowe kondycje musimy używać Devolution Spray albo Super Scoop Up, aby móc użyć ability Salazze i Richu. To oznacza, że na benchu zostaną basic pokemony, które są łatwym łupem dla Guzmy. Dlatego myślałem o Sableye GRI i jego ataku blokujący używaniu Supporterów. Tylko tu pojawia się kolejny problem, jest nim krótka żywotność Sableye. No i jeszcze musiałby mieć miejsce na benchu, a raczej będzie wyglądać jak w Rainbow Rodzie, czyli pokemony od kondycji siedzą na bechu zajmując 4 miejsca i zostawiają jedno miejsce dla drugiego Muka. Jeżeli Sabeye okazał się koniecznością musiał bym najpewniej pozbyć się Hypno i skupić się na używaniu abilitek od Richu i Salezze, która jest tu konieczna, bo daje najwięcej kondycji.

Trainery:
Bridget
Uznałem, że to dobry wybór dla dego decku, aby rozłożyć się szybko i wykonać pierwszy nokaut. Mówię może być tylko problem z Guzmą.

Field Blower
Potrzebny dla tego decku ze względu na Po Town, Choise Banda i inne takie.

Energy Lotto
DCE jest potrzebne do działania Muka, dlatego jeden zawsze się przyda.

Timer Ball
Deck na ewolucjach, sądzę że może się tu przydać.

Rotom Dex
Na początku nie dostrzegłem potencjału tej karty, ale będzie tu dobrze działać. Bo ile razy się zdaża, że potrzebne karty są w prizach, nie?

Rescue Stetcher, Super Rod
Kolejne zabezpieczenie przed nokautem pokemonów z bencha.

Big Malasada
Jest tu prze Hypno, bo jego umiejętność usypia też naszego activa co może stanowić problem.

Stadiony.
Mam gwarantowany nokaut, więc nie potrzebowałem dodatkowego demega z Reverse Valley, a Parelli nie mam. Teraz kiedy myślę u Sableyeu, dobry będzie Altar of the Moon.

Energie.
Rainbow Energy.
Wstawiłem go tu ot tak. Gdym musiał (choć nie wiem jak) używać Richu, albo Salezze.

Na razie tyle. Serio ten Sableye może mi pomóc, może prztrwa dzięki FFB? Wtedy wywalam Hypno, który coraz mniej mi się podoba.

Macie jakieś porady do tego decku? Co wyrzucić, co dodać?

Pozdr. Dejvi

Długi login, nie? Nie można zmieniać, więc mówcie mi Dejvi.
Zawsze chętnie zagram partyjkę w PTCGO, czy normalnie o ile mam czas. Tylko najpierw piszecie wink

2

Odp: Alolan Muk GX [BKT-on]

Dobra mała aktualizacja.
Po dzisiejszym spotkaniu w Katowicach poszedłem za radami Adriana oraz Liesia i zmodyfikowałem ten deck. O to jak obecnie wygląda (przynajmniej w tym formacie):

Pokemon 17:
4-4 Alolan Muk GX BUS
3-2 Salazzle GRI
2-2 Raichu BUS

Supporter 12:
4 Professor Sycamore BKP
2 N FCO
1 Wicke BUS
2 Skyla BKT
2 Guzma BUS
1 Brigette BKT

Item 19:
2 Field Blower GRI
1 Energy Loto GRI
2 Ultra Ball SM
2 Timer Ball SM
4 Devolution Spray FCO
1 Super Scoop Up BUS
1 Super Rod BKT
2 Rescue Stretcher BUS
3 Float Stone BKT

Stadion:
2 Parallel City BKT

Energy 11:
6 Darkness Energy SM
4 Double Colorless Energy SM
1 Rainbow Energy SM

Zaszło sporo zmian, ale na lepsze.
Pierwszy i poważny problem stanowił Hypno BKP, psuł całą strategię decku, a Big Malasada SM które miały z nim współgrać zajmowały nie potrzebne miejsce. Na szczęście pozbyłem się go przed spotkaniem. Pogrubiłem też linię Salazzle GRI, bo obecnie to jedna z najważniejszych kart, a jak przednio mówiłem daje najwięcej kondycji. Raichu BUS na razie jest zmuszony tu zostać do czasu, aż wyjdzie Nihilego-GX (http://www.pokebeach.com/2017/08/buzzwo … -at-worlds). W przyszłości pojawi się tu Tapu Lele GX GRI, jak ją tylko zdobędę (tak nadal jej nie mam XD).
Co do trainerów, to pierwszy wyleciał trzeci Guzma BUS. Deck na Float Stone BKT i jeszcze on, jak ja wpadłem na taką ilość? Dlaczego Big Malasada SM wyleciała wiecie, a Rotom Dex SM nie okazał się tak pomocny jak sądziłem:/.
Parallel City BKT, jest tutaj nowością, obecnie będzie testowane na PTCGO. Zobaczymy co z tego wyniknie, jeśli nie wypali wstawię coś innego.
I ostatnie, a mianowicie: energie. Było ich stanowczo za mało i często były mi potrzebne, a Energy Loto GRI nie wyrabiało. Pond to nie wpadłem na użycie drugiego ataku Muka, Crunch (120, odrzucamy energie przeciwnika, koszt [D][D][C][C]), a przy ciężkim przeciwniku to jezdny ratunek (póki nie przyjdzie lele).

No, to tyle z mojej strony. Teraz ten deck wygląda dużo lepiej, jednak jeśli macie coś do dodania piszcie;)
Jeszcze raz dziękuje Adrianowi i Lesiowi z pomoc i dobre rady:D.

Pozdr. Dejvi

(P.S Przepraszam z drobne błędy w nazewnictwie kart w poprzedniej deck liście)

Długi login, nie? Nie można zmieniać, więc mówcie mi Dejvi.
Zawsze chętnie zagram partyjkę w PTCGO, czy normalnie o ile mam czas. Tylko najpierw piszecie wink

3

Odp: Alolan Muk GX [BKT-on]

Wreszcie udało mi się stworzyć (miejmy nadzieję) ostateczną wersje tego decku:

Pokemon 14:
4-3 Alolan Muk GX BUS
2 Yveltal GEN
3 Nihilego GX CIN
2 Tapu Lele GX GRI

Trainer 34:
3 Professor Sycamore BKP
1 Hala GRI
3 N FCO
1 Gladion CIN
2 Acerola BUS
3 Guzma BUS

2 Ultra Ball SM
2 Heavy Ball NXD
4 Super Scoop Up BUS
2 Rescue Stretcher BUS
2 Field Blower GRI
1 Counter Catcher CIN
3 Float Stone BKT
2 Choice Band GRI

3 Chaos Tower FCO

Energy 12:
8 Darkness Energy SM
4 Double Colorless Energy SM

Kilka wyjaśnień co do zmian:
Zdecydowałem się na Yveltal GEN za radą Matiola i był to słuszny wybór. Potrafi pomóc rozpocząć grę, ale nie jest do tego niezbędny. Jak się trafi, to fajnie, jeżeli go nie ma, też damy sobie radę.
Hala GRI był dal mnie bardzo ryzykownym wyborem i wahałem się przed daniem go tutaj. A teraz myślę czy nie dać by drugiego, chociaż ma być to ostateczna wersja decku. Generalnie trafił tutaj z jednego powodu (i w jednej sztuce): zauważyłem, że użycie ataku GX Muka w wczesnej fazie gry (moja 3-5 tura) jest bardzo przydatne. Nihilego GX CIN jest potrzebny w późniejszych etapach, co daje Mukowi wolną rękę do ataku GX, który z kolei pomaga Hali. Nasz kahuna kończy w decku szczęśliwie.
Kolejnym ciekawym wyborem do supporterów był Gladion CIN. Podobnie jak Yveltal możemy wygrać bez użycia go, ale potrafi uratować nam skórę i przy okazji powie co may w prizach. Support może i nie wygląda na mocnego, ale znajdzie miejsce praktycznie w każdym decku. Tylko jedna rzecz: najlepiej grać go w jednej sztuce. Można w dwóch, ale wtedy będą strasznie przeszkadzać.
I na koniec Counter Catcher CIN. Karta sytuacyjna i mam co do niej mieszane uczucia, ale na razie się sprawdza.

Reszty chyba nie muszę tłumaczyć;). Nadal jestem otwarty na wsze propozycje:).

Pozdr. Dejvi

Długi login, nie? Nie można zmieniać, więc mówcie mi Dejvi.
Zawsze chętnie zagram partyjkę w PTCGO, czy normalnie o ile mam czas. Tylko najpierw piszecie wink