1

Temat: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

Zasady znacie. Typy zostaną szybko zweryfikowane, bo OTP za pasem.

2

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

+ pokaż spoiler

10. Brooklet Hill

    Przyzwoita zabaweczka do Waterboxa i Lycanroka (Was też denerwuje, że jego nazwa kończy się „c”, a nie „ck”? Bardzo nienaturalnie). Nie mam wątpliwości, że obie te talie będą popularne w okresie letnio-jesiennym, więc Brooklet Hill otwiera listę.

09. Absol

    Czy to ten słynny partner, na którego czekała Tsareena? Ciężko powiedzieć, ale koncept pt. „Wywal przeciwnikowi z ręki wszystkie Supportery i ustaw mu jakiś niepotrzebny chłam na topie” jest kuszący. No i można go wykorzystać do wydostania się z własnego dead drawu. Może nawet byłby wyżej, ale raczej niefajny drugi atak ucina potencjał Absola.

08. Turtonator-GX

    Tym razem wsparcie głównie dla Volcanionów, których gracze już niedługo będą musieli przestać przychodzić na turnieje bez GX Markera. Dzięki Nitro Tank GX za jedną energię można w niefartownym mid-late postawić maszynę na nogi właściwie od zera – mega, co nie? Ale to nie wszystko, bo jest jeszcze Shell Trap, dzięki któremu Turtonator może pełnić rolę efektywnej ściany w innych taliach. I fajnie wygląda.

07. Aqua Patch

    Powiem tak: w ostatnim typowaniu Laprasa-GX na swojej liście umieścił tylko Szymon Przybył, ale gdyby Aqua Patch wyszedł w SUM, to nie byłby to jednorazowy przypadek. Dzięki temu wihajstrowi ładowanie wody wleci na nowy poziom. W ogóle śmiesznie się będzie meta zazębiać przez najbliższe miesiące: Volcaniony dostaną Turtonatora, woda Aqua Patch, a trawa ma Decidueye. Jej, ale będzie.

06. Multi Switch

    Efekt Energy Switcha, ale tylko na linii Benched -> Active, za to otwarty również dla specjalnych energii. ES i tak zwykle był używany w tę stronę, więc ograniczenie jest niezbyt bolesne, a korzyść niewspółmiernie zacna. Jako odtrutka na jakieś Lysandre'y i sposób ratowania energii spod zranionych Poków – spoko rzecz.

05. Field Blower

    WRESZCIE KONTRA NA GARBO. Ale nie tylko – pozwala naprawić układ tooli także na swojej połowie stołu, a jak zajdzie potrzeba, to i stadion się tym wywali. Każdy deck mocno polegający na Abilitkach będzie to grał i większość pozostałych pewnie też.

04. Rescue Stretcher

    Super gadżet do odzyskiwania Poków w sposób taki, jakiego akurat w danym momencie potrzebujemy. Nie jest to co prawda Sacred Ash, ale możliwość wsadzenia jakiegoś Shaymina wprost do ręki „bo tak” brzmi sympatycznie.

03. Lycanroc-GX

    Podium otwiera Lycanroc-GX (czemu nie „Lycanrock”? No, hm? Przecież „rock” pisze się z „ck”!), który po rotacji Lysandre'a będzie świetny, bo obecnie jest jeno dobry. Wiadomo – Bloodthirsty Eyes, Ability tak kozacka, że nie wiadomo, czy lepsza jest jej nazwa, czy efekt. Do tego Dangerous Rogue GX (ej serio, mógłbym tę kartę grać tylko dla satysfakcji głośnego czytania tych nazw), który wzmocniony Strong Energy i Choice Bandem będzie wymiatał jak należy. A jest jeszcze drugi Lycanroc-GX, ten promkowy, którym można się podeprzeć. Wystawienie tego wszystkiego będzie banalne z Brooklet Hillem. Czy czegoś jeszcze potrzeba do szczęścia?

02. Choice Band

    To będzie staple. W obecnej mecie taki Tool to po prostu „w 90% przypadków walnij za 30 więcej”. Tylko tyle i aż tyle. Już wkrótce przestaniemy tęsknić za Muscle Bandem, podobnie jak i za Jirachi-EX...

01. Tapu Lele-GX

    ...która wraca w nakokszonej wersji – żeby było zabawniej, od razu w komplecie z Field Blowerem. Najbardziej, zdaje się, hajpowana karta z nowego setu i bardzo słusznie, bo to, co robiła Jirachi-EX, Tapu Lele-GX robi jeszcze lepiej: ma lepszy typ, więcej HP, zero weaknessu, sensowny atak i zabawniejszą nazwę. Ufam, że bossowości Wonder Taga nie trzeba tłumaczyć nikomu, kto to czyta. Jedynie Tapu Cure GX jest taki o, ale od czasu do czasu może uratować beznadziejną sytuację. Kolejny staple.

Nie zmieściły się, a szkoda: Tapu Koko-GX, Hala, Rayquaza.

To wszystko niestety prawda.

3

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

Moje Top 10:

10. Oricorio (Vital Dance)
Wszystkie Oricorio poza ognistym mi się podobają (elektryczny wyłącznie z obrazka). Drugi psychiczny odpadł, bo jest moim zdaniem zbyt sytuacyjny, póki talie na EXach grające około 10 Pokemonów stanowią większość mety (chociaż patrząc, że Vespiquen wygrał ostatni turniej we Francji...). Wyszukiwalny Ultra Ballem Professor's Letter to fajna sprawa dla talii takich jak Mega Rayquaza czy Mega Gardevoir, ale myślę, że nie tylko w nich Oricorio znajdzie miejsce.
9. Brooklet Hill
Zdecydowanie najlepszy z czterech nowych stadionów w secie. Na razie przed wejściem do mety powstrzymuje go moim zdaniem istnienie Dive Balla i Rough Seas, ale po rotacji wodne i walczące talie zdecydowanie go przytulą zamiast Nest Balla.
8. Drampa-GX
Nie wiedziałem, którego spośród Basicowych GXów z setu tu dać, bo wszystkie są spoko. Wybrałem zatem tego, który będzie chyba najbardziej uniwersalny (nie do jednej talii jak Turtonator czy Tapu Koko). Atak GX który byłby bardzo potężny gdyby nie istnienie N'a (za to aktywuje szybko Halę, który jest chyba najciekawszym Supporterem jakiego ostatnio widziałem), do tego niepozorny pierwszy atak, który uratuje niejedną grę i drugi, który robi chyba prawie zawsze 150 za 3. Nie jest to Tauros-GX, ale myślę, że ta karta nas zaskoczy.
7. Field Blower
Karta, która musiała wyjść prędzej czy później. Windstorm CG to jedna z moich ulubionych kart. Fajnie, że wróciła, bo wreszcie mamy kontrę zarówno na Garbodora jak i Parallel City. Z drugiej strony chyba wolałbym, żeby twórcy się popisali i dali jakiś nowy pomysł, a nie kolejny odgrzewany kotlet.
6. Sylveon-GX
Karta do której musiałem zostać przekonany, bo nie widziałem jej mocy. Niemniej atak GX jest bardzo fajny, 110 za 3 to chyba druga największa siła ofensywna jaką Fairy miało w historii, a pierwszy atak pozwala nam wymusić kopanie się do N'a na przeciwniku i jest niezłą opcją na pierwszą turę. Myślę, że podąży śladem Espeona-GX i Umbreona-GX i będzie się czasem pojawiać na stołach. Pragnę też dodać, że w porównaniu do pierwszego ataku atak GX Metagrossa-GX wygląda po prostu śmiesznie słabo.
5. Garbodor
Nowe tanie Stage 1 typu Vespiquen, które zaraz rotuje. Możliwości dla tej karty są ogromne. Czy tak jak chcą od nas twórcy nowy finisher w millach (patrz atak Trubbisha)? Czy może partner do innego Stage 1 lepszego w early game takiego jak Zoroark BKT? Czy jakieś kombo łombo z Tsareeną lub Delinquentem? Jako bonus fakt, że Garbotoksynę mamy w talii niemal za darmo.
4. Choice Band
Ta karta będzie grana wszędzie nie dlatego, że jest przegięta, bo jest słabsza niż Muscle Band. Myślę nawet, że jest prawie zbalansowana (może nie aż tak jak Silver Bangle). Będzie grana dlatego, że nie ma dla niej żadnej alternatywy w Standardzie poza FFB.
3. Aqua Patch
Dark Patch to jeden z najbardziej przegiętych Itemów w historii gry. Na szczęście woda ma w porównaniu do darków zbalansowanych atakerów (Laprasowi GX czy Alolan Ninetalesowi GX daleko do Darkraiów EX czy Yveltala EX), ale ta karta ustawia moim zdaniem wodę w mecie na najbliższe kilka sezonów i na pewno jakieś WaterBoxy się pojawią niemal od razu.
2. Lycanroc-GX
To chyba pierwsza walcząca karta, która mi się podoba od czasów Terrakiona NV. Bezmyślne naparzanie, które ten typ sobą od lat reprezentował to nie mój styl gry, zaś Lycanroc GX wnosi swoim Lysandrem w Ability trochę myślenia do ładowania jak największej ilości bonusów do obrażeń na stół. Dodajmy super atak GX i fakt, że można go sparować z promkowym Lycanrokiem GX. Bardzo, bardzo fajne.
1. Tapu Lele-GX
Super Ability, atak, który czasem nawet coś zdejmie na hita, 170 HP bez weaknessu, nie ma co się rozpisywać.

4

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

10. Sylveon GX
Na liście nie mogło zabraknąć jednego z najsilniejszych wróżkowych attackerów(są M Gardi, ale one są dual-type[Edit. Po fakcie zostałem uświadomiony, że strasznie się walnąłem, bo Brilliant Arrow M Gardi jest Fairy]). Lepszy Collect z pierwszego ataku, w miarę solidny drugi atak, GX z kolei może wkurzać przeciwnika(przeciwnik rozstawia sobie na benchu coś dużego, a tu nagle wszystko wraca mu na rękę).
9. Turtonator GX
Oj, Volcaniony z miłą chęcią przytulą tę oto kartę. Bardzo dobry GX move, Shell Trap też wygląda dość solidnie, a od biedy to można i czasem Bright Flamem finishować. Solidna karta, jednak tylko do jednego decku, a sama też decku zapewne nie stworzy.
8. Drampa GX
Bardzo podoba mi się ta karta. Pierwszy atak może powkurzać przeciwnika, z kolei drugi może bardzo często uderzać za 150. GX atak niestety raczej dość słaby(N). Będę zapewne coś testował z Drampą, zarówno w wersji quad Drampa z np. Team Magma's Secret Base DCR lub w biedniejszej wersji Rainbow Energy SM, jak i jakiś dodatek do np. Yveltali. W Japonii podobnież Drampa znajduje trochę gry, więc może i w Europie nie zostanie absolutnie niezauważona.
7. Tapu Koko GX
Wydatnie przyczyniła się do mojego dobrego wyniku na pierwszym prereleasie GR, ale nie o to chodzi. Widząc tę kartę pojawiła mi się koncepcja decku Tapu Koko GX-Raikou(-Electrode). Nie wiem co z tego będzie, ale wydaje mi się, że jest to koncepcja warta przetestowania. 2HKO praktycznie wszystkiego z pierwszego ataku, bardzo dobry GX move, no a umiejętność pozwala nam na np. usunięcie  obitego Tapu Koko z aktywa, wystawienie absolutnie świeżego i naładowanego oraz uleczenie tego poprzedniego z Max Potiona. Do tego Aether Paradise Conservation Area z całą pewnością mu pomaga.
6. Brooklet Hill
Lycanroc(tak Karsie, też uważam tę pisownię za dziwną) i WaterBox się niesamowicie ucieszy(WaterBox bardziej po rotacji, bo aktualnie Rough Seas raczej nagle nie zniknie). Bardzo fajny stadion, dzięki któremu WaterBox nie odczuje aż tak rotacji Dive Balla.
5. Aqua Patch
Chyba nikogo nie muszę przekonywać, że ta karta będzie bardzo dobra we wszelkich WaterBox'ach. Ciut bardziej doświadczeni gracze pamiętają Dark Patcha, a ci mniej doświadczeni raczej wierzą, że ta karta będzie w WaterBox'ie pozycją obowiązkową. Opcji jego wykorzystania jest naprawdę ogrom.
4. Field Blower
Mam co do niej ambiwalentne odczucia. Na samym początku widać zastosowanie w postaci odrzucania Floata spod Garba, FFB spod pokemonów przeciwnika czy choćby zbijania niesprzyjającego Parallela. Ale po dłuższym zastanowieniu ta karta krzyczy do mnie "Zniszczmy jedną z nielicznych kontr na DeciPlume'a!". Gdyby nie DeciPlume, to oceniłbym ją definitywnie na +. Ale w tym momencie mam bardzo mieszane uczucia. Jedno jest pewne: karta będzie grana i będzie miała ogromny wpływ na metę.
3. Lycanroc GX
Długo nie było fajnego fightinga w mecie, a Lycanroc na takiego wygląda. Po rotacji z całą pewnością bardziej docenimy jego ability. Jego pierwszy atak wygląda w miarę ciekawie, a atak GX jest bardzo dobry. Zobaczymy co z niego będzie.
2. Choice Band
Nikt z pewnością nie ma wątpliwości, że Choice Band będzie grany. I to bardzo dużo. Genialny dopak do Vespi, Gyaradosów, Garbodorów i praktycznie wszystkiego. Dla talii opartych na ewolucjach w zasadzie nie ma alternatywy, a basic'i będą miały bardzo trudny dylemat: FFB czy Choice Band.
1. Tapu Lele GX
O tej karcie już chyba zostało powiedziane wszystko, co tylko można było powiedzieć. Cudowne dziecko Lugia EX AOR i Jirachi EX PLB jest absolutnym MVP tego dodatku. Tutaj nawet nie ma z czym handlować. Świetna ability, w cholerę HP, brak weaknessu, solidny atak i być może pomocny GX atak. Podsumuję dwoma literami: OP.

Niestety, z racji tego, że TOP10 jest dość mocno ograniczone, nie zmieściło się w tym zestawieniu wiele dobrych kart, których w Gurdians Rising nie brakuje. Dlatego w ramach dodatkowego wyróżnienia wymieniam:
Garbodor
Rescue Stretcher
Sudowoodo
Alolan Ninetales GX
Oricorio(Pa'u)
Rayquaza

5

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

Kakel napisał/a:

To chyba pierwsza walcząca karta, która mi się podoba od czasów Terrakiona NV. Bezmyślne naparzanie, które ten typ sobą od lat reprezentował (...)

Dzięki Kakel, słodki jesteś big_smile No ale niełatwo zaprzeczyć - tak to bywa, że typ walczący reprezentuje głównie obrażenia i sposób na ich powiększenie.

10. Altar of the Moone

Jak dla mnie bardzo silny stadion. Yvegarb z pewnością go przytuli... Jak dla mnie możliwość wycofania Garbodora za darkową energię po zrzutce float stone'a jest naprawdę silna. Stadion z dużym potencjałem i nie mówię tego prześmiewczo.

9. Brooklet Hill

Bardzo ciekawy. Potrzebujesz attackera do naładowania? Remoraida na ławkę żeby zapewnić sobie dodatkowy dociąg? Sudowoodo musi uderzyć stół żeby mieć szansę z Rayquazą albo Gardevoirem? Naprawdę, ten stadion dla wody i walki to nie byle co.

8. Mallow

Bardzo ciekawy supporter. Ma kilka możliwych zastosowań, ale wspomnę tylko, że jest aktywowanym Teammates z pomocą Scorched Earthów. Będe mega zaskoczony, jesli Mallow nie pojawi się w taliach walczących, np. na Lycanrocach.

7. Turtonator GX

Turtonator GX to niedoceniony bohater tego setu. Nie wiadomo, jaki ogień się pojawi, a ostatniego boosta dostał w STS, a wcześniej we Flashfire (czyli dawno i nieprawda). Volcanion przed rotacją na pewno go rozważy, a po rotacji nie będzie mógł wręcz sobie wyobrazić bez niego życia. Daję okejkę.

6. Drampa GX

Bardzo fajny GX. Discardowanie specjalnych energii, bardzo silny atak za CCC z dużą liczbą aktywatorów (rainbow energy, team magma's secret base i tak dalej) i atak który pozwala wyjść praktycznie z każdego dead handu - po N'ie rywala i tak zostajemy ze świeżą siódemką kart w ręku.

5. Lycanroc GX

Tutaj komentarz jest zbędny. Luxray GL Lv.X RR był pierwszą kartą z mety (a nie kolekcjonerskim super-hiper rarem po hebrajsku) w historii który przekroczył 50 dolarów na trollu. I to nie był przypadek. Kolejna chyba była dopiero Yanmega TRM-2, co miało charakter mocno spekulacyjny...

4. Aqua Patch

Bardzo mocna karta, w szczególności do talii wodnych. Dlaczego piszę 'w szczególności'? Ano dlatego, że talia oparta na Volcanion EX STS jest powszechnie uznawana za talię ognistą, czasem niesłusznie smile

3. Choice Band

Nie jest najlepszy, dlatego dopiero trzecia pozycja. Talie na nie-exach bedą w kolejnych setach wywierać coraz większą presję. Jest jednak na tyle dobry, żeby w 90% talii zastąpić Fighting Fury Belta - FFB daje mniejszy boost 'od razu' i jest bardziej podatny na zrzucenie. Korzyści z banda czerpie się natychmiast przy ataku.

2. Garbodor

Garbodor prędzej lub później w końcu wypłynie. I to z przytupem. Wygląda na to, że wszystkie talie poza Alolan Ninetalesem GX będą rozkłądać się używając sporej liczby itemów. Ta karta jest trochę jak Zoroark BKT - zawsze będzie gdzieś w pobliżu i zawsze będzie groźna. w XY-onie została już nazwana nowym night marchem - w standardzie będzie trochę trudniej, ale próby na pewno się pojawią.

1. Tapu Lele GX

Rozpisywanie się byłoby powielaniem tekstu na karcie. Szuka supportera. X-ball. Brak weaknessu. Leczenie dwóch szaf za jedną psychiczną. Nie mam pytań.

Honorable mentions:

Jest kilka dżokerów w tym secie. Ale koncepcje związane z nimi najpierw wymagają przetestowania - choćby wspomniany już Absol/Tsaarena. Nie skreślam ich, ale nie ocenię ich mocy póki nie zobaczę w praktyce smile

6

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

1. Tapu Lele GX

  • Powrót Stellar Guidence Jirachi EX PLB'iego, który kiedyś był takim must-have'em w większości decków jak dziś Shaymin EX

  • Powrót X-Ball'a Mewtwo EX LT, który kiedyś był dodawany do wielu decków jako alternatywny attacker

  • Atak GX za jedynie 1 psychiczną energię leczący całkowicie 2 benchowe poki

  • Brak weaknessu
    I to wszystko ma jedna karta yikes

2. Aqua Patch
Spory boost dla Waterboxów, którym brakowało nieco siły przebicia, a wiadomo co robi Dark Patch DEX w Expanded. Do tego woda zyskuje świetnego zawodnika...

3. Alolan Ninetales GX
Na pierwszy rzut oka nie przebijał wręcz Laprasa GX, ale do zmiany zdania skłoniły mnie wyniki talii bazujących na Ninetales'ie z Japonii, gdzie jest teraz wręcz Tier'em 1.

Obijanie ławki po 50dmg za 2 DCE, przerzucanie całego dmg na przeciwnika, mocny atak a do tego brak weaknessu na grass. Ma też przydatną podstawkę, która pozwala na wyszukanie za darmo dwóch pokemonów.

4. Choice Band
Cóż tu dużo mówić - powrót Silver Bangle PLB, który można doczepić też do EX/GX'ów.

5. Field Blower
Przez cały aktualny sezon Standard nie miał żadnego itema ani supportera do discardowania tool'i przeciwnika, stąd wiele talii przwyczaiło się do zwiększenia żywotności (Fighting Fury Belt BKP) czy darmowego retreatu (Float Stone BKT), bez obawy o stracenie tych premii.

Dzięki 'odkurzaczowi pola' zwiększy się możliwość blokowania przeciwnika na jakimś hard-reatreat'erze, czy one-hitowanie big basiców (Lapras GX, Volcanion EX, Darkrai EX). Dodatkowo pozwala alternatywnie na usunięcie stadionu, co się przyda na Silent Laby, które zapewne się rozpanoszą przez obecność Tapu Lele GX.

6. Absol
Uwielbiam disruptujące decki, stąd pojawienie się Tsareen'y wielce mnie uradowało, niestety brakowało jej jakiegoś partnera do kontrolowania top decka przeciwnika, takiego jak Absol smile Pozwala on na ułożenie w dowolnej kolejności 4 kart z wierzchu talii dowolnego gracza, a do tego drugi atak knockoutuje pokemona, o ile ten nie zretreatuje się w następnej turze (lub nie zagra Pokemon Rangera).

7. Garbodor
W aktualnej mecie prawie każdy deck posiada sporą liczbę itemów - np. wszelkie ball'e, trainer's maile. Wystarczy że rywal ma 4 ultra balle i 4 trainer's maile w discardzie, a Garbodor jest już w stanie zadać 160 obrażeń za jedynie jedną psychiczną energię.

Myśle że początkowo talie bazujące na nim będą bardzo mocne, ale z czasem zapewne meta dostosuje się i zredukuje liczbę itemów.

8. Mallow
Mając coś, czym możemy pociągnąć przynajmniej 1 lub 2 karty (Unown, Shaymin EX, Acro Bike), Mallow pozwala na wyciągnięcie czego tylko chcemy z talii, co w połączeniu z abilitką Tapu Lele GX częściowo przywraca możliwości Computer Search BC.

9. Turtonator GX
Mocne wsparcie dla Volcanioów - za DCE zyskuje efekt silniejszego bursting ballona (80dmg na przeciwnika), a za jedynie jedną ognistą energię potrafi dołączyć 5 (!) ognistych energii z discardu do naszych poków jak tylko chcemy.

Ale jako że Aqua Patch przyczyni się do sporej popularności wszelkich water decków, ogień będzie miał zapewne spory problem z weaknessem.

10. Sylveon GX
Mocniejszy Aero Blitz za 1 energię fairy (dowolne 3 karty do ręki), ciekawy atak GX - 2 poki przeciwnika z bencha wracają do jego ręki. Niestety jedyny atak z obrażeniami zadaje 110dmg i to za aż 3 energie, co wydaje mi się nieco za słabe, stąd pewnie znajdzie zastosowanie głównie w disruptujących deckach.

7 (edytowany przez Dawid111.2002 2017-04-26 22:04:09)

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

10. Mallow
Ciekawy supporter, naprawdę.Trochę jak Reserved Ticket BKT, tylko bardziej pewny.Uważam, że będzie dodatkiem do wielu decków no i fajnie działa z Alolan Sandslash, choć nie od razu.
9. Alolan Sandshlash
Lubię te alolańskie pokemony, jak dla mnie nie tylko odświeżyły pierwszą generacje, ale przywróciły wspomnienia z czasów gdy istniały karty Pokemonów dzieci (Bonsly DP), także z darmowymi atakami. Ability spoko, zawsze jest szans że trafi się to czego potrzebujemy, chociaż to trochę gorsza wersja Slurpuff PFO. Atak też niczego sobie w razie czego można uciec ze szponów Lysandre:D.
8. Energy Lotto
Każdy z nas wie, że Max Elixir BKP nie zawsze działa, a jak już to na besicki. Bardzo ciekawe rozwiązanie, zwłaszcza, że możemy wziąć dowolna enrgie, co może nas uratować.
7. Oricorio (Sensu Style)
Ze wszystkich "tancerzy" ten od początku najbardziej mi się podobał i nie tylko w karciance. Jego drugi atak może nie jest najlepszy ale pierwszy w końcówce gry może zadziałać nawet lepiej niż atak GX od Espeon GX SM, zwłaszcza, że obecne GX potrzebują niższych form do wejścia na stół, co z kolej zwiększa szanse na mocniejsze uderzenie.
6. Aqua Patch
Dopiero teraz dostrzegłem potencjał tej karty. Jest naprawdę pomocny przy Alolan Nintales'em GX no i do reszty wodnych decków też pasuje. Kontruje też Team Skull Grunt SM, więc co tu doużo mówić.
5. Garbodor
Znowu mowa o pierwszym ataku, też najlepiej działa po koniec gry. W liście trainerów na deck najwięcej jest Itemów. Ciągle ich używamy przez co dajemy szanse nas kontrę ze strony gradbodora. Jednak ten pokemon bardziej zyska na wartości gdy ze standardu odejdzie ze smutkiem Vileplume AOR.
4. Golisopood
Bardziej uniwersalny Garchomp BKP, bo działa też na GX. Abilty bardzo mi się podoba, nie mam nic do zarzucenia. I mimo to, że damagem ne przebija grachompa to bardzo go lubię:D
3. Tapu Lele GX
Jak większość go nazwała Shaymin EX ROS ery Sun&Moon. Ability (po raz kolejny) co prawda jest powtórką Jirachi EX PLB tak samo jak atak Mewtwo EX P_BW, ale obydwie opcje wymiatają. Dodatkowo atak GX... za silna ta karta. Jednym słowem nowy must-have dla decków z SM.
2. Field Blower
Najlepszy item jaki wszedł z tego dodatku. Można "zdmuchnąć" stadion który działa na korzyść przeciwnika i toola, albo dw toole, extra opcja. Chociaż jak tak teraz myślę to przeciwnicy będą "dmuchać" sobie tymi itemami w twarz:lol:
1. Tapu Koko GX
Jedno słowo: U W I E L B I A M. Abilty jest bardzo pomocne przy elektrycznych deckach, zwłaszcza jeżeli na Activie mamy pobijanego pokemona. Pierwszy atak to zawsze coś, lecz GX jest naprawdę dobry, wątpię, że któryś z pokeomonów przeciwnika go przetrwa, jeżeli użyje się go w odpowiednim momencie rozgrywki.

Długi login, nie? Nie można zmieniać, więc mówcie mi Dejvi.
Zawsze chętnie zagram partyjkę w PTCGO, czy normalnie o ile mam czas. Tylko najpierw piszecie wink

8

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

szymon.przybyl napisał/a:

3. Alolan Ninetales GX
Na pierwszy rzut oka nie przebijał wręcz Laprasa GX, ale do zmiany zdania skłoniły mnie wyniki talii bazujących na Ninetales'ie z Japonii, gdzie jest teraz wręcz Tier'em 1.

Nie wiem czy to ważne, ale w Japonii grają XY-on, więc Ninetales idealnie kontruje takie decki jak Night March (Oricorio included), Trevenant BREAK (Rough Seas OP), Garbodor który jest tam 'nowym rakiem karcianki' (Ninetales z pomocą Pokemon Fan Cluba rozkłada się prawie bez itemów), Toad/Decyduje (atak GX, cóż więcej dodać), Volcaniony na blacksmithach (weakness) i jeszcze Tapu Koko obija po 20 wszystkie Tapu Lele GX, zostawiając im 150 HP i czyniącym zabijalnymi na hita. Taka ta japońska meta jest!

Tak czy siak, jak już zacząłem temat - zamieszczam filmik który mówi o tym parę słów - https://www.youtube.com/watch?v=RT0OY-PziCI. Naprawdę warto obejrzeć przez kopiowaniem decklisty prosto z Japonii, która - co ciekawe - w klasycznej wersji idealnie pasuje do naszego standardu (więc na pierwszy rzut oka nie sposób się połapać gdzie leżą różnice).

9

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

10. Drampa-GX - solidny Colorlessowy GX - być może odrodzi się idea big basics, a może będzie sprytnym 1-ofem w talii, której nawet się nie spodziewamy.
9. Oricorio (energie) - świetny boost do Dispair Raya, Professor's Letter w abilitce. Porządna karta, pewnie zobaczymy ją na stołach nie raz.
8. Sylveon-GX - słyszałem coś u Omni Poke, że w Japonii grają to jako bezczelnie disruptujący deck, może millujący albo po prostu wywalający wszystkie energie, w każdym razie bardzo podoba mi się taka idea. Fairy Energy, Energy Evolution i w pierwszej turze mamy naładowanego Sylveona, który z jedej energii wyszukuje w talii trzech dowolnych kart. Flare Grunt, Crushng Hammer, supporter, czy cokolwiek potrzebujemy w danym momencie. Widziałbym to z czterema Max Potionami. Siła tej karty leży w pierwszym ataku, ale atak GX również wydaje się być fenomenalny w spowalnianiu rozstawu przeciwnika.
7. Rescue Stretcher - świetny boost chociażby do Gyaradosów, Despair Rayów, Raichu.
6. Turtonator-GX - sprawia wrażenie auto-include'a do Volcanionów, które dotąd nie miały żadnego GXa.
5. Field Blower - To, na co wszyscy od dawna bardzo czekali. Zdrowa karta dla rozgrywki, zbalansuje nieco Garbodora (starego). Mamy niezły power creep, co widzimy chociażby po wyjściu Choice Banda - więc karta w formie itema umożliwiająca rozbrojenie takiego toola wydaje się być bardzo na miejscu. smile
4. Garbodor - absolutnie świetny dodatek do starego Garbodora w taliach, które grają psychiczne energie (Mewtwo), zaczną je grać (Tauros) lub materiał na zupełnie nowy archetyp, nawet bez starego Garbodora. Attacker stage 1 mający 120 HP i potrafiący wyciągać naprawdę niesamowite obrażenia pod koniec gry i samą swoją obecnością w talii wymuszać na przeciwniku zupełnie inny, mniej skuteczny styl gry.
3. Aqua Patch
2. Choice Band
1. Tapu Lele GX

Pierwsza trójka była omówiona na wiele sposobów, powtórzyłbym tylko za poprzednikami : p

Obecna liczba Patratów: prawie 600 chyba, potem policzę

10

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

10. Tapu Koko GX
9. Drampa GX
8. Alolan Ninetales GX
7. Sylveon GX
6. Rescue Stretcher
5. Field Blower
4. Aqua Patch
3. Garbodor
2. Choice Band
1. Tapu Lele GX

Odp: Top 10 kart z Guardians Rising - typowanie

10.Alolan Ninetales-GX
9.Drampa-GX
8.Field Blower
7.Orcorio(Sensu Style)
6.Turtanator-GX
5.Choice Band
4.Garbodor
3.Sylveon-GX
2.Aqua Patch
1.Tapu Lele


Wyróżninie:
Absol
Orcorio(Pau)
Lycanroc-GX
Mallow
Golisopod
Sudowoodo
Rayquaza

Moje ulubione karty:
Minior
Honchkrow
Sylveon-GX
Aqua Patch
Watchog
Absol