1

Temat: [XY-on] Manectric/Pachirisu

Format XY-on stał się faktem, więc niestety na jakiś czas trzeba zrezygnować z Fairy Boxa. O to mój nowy faworyt.

Wygodnickie stało się PTCGO z kopiowaniem list big_smile

Pokémon - 12

1 Shaymin-EX ROS 106
4 Manectric-EX PHF 23
4 M Manectric-EX PHF 24
2 Pachirisu PHF 25
1 Hoopa-EX AOR 36

Trainer Cards - 37

3 Rough Seas PRC 137
3 Trainers' Mail ROS 92
4 Ultra Ball DEX 102
2 Lysandre FLF 90
3 Manectric Spirit Link PHF 100
1 Enhanced Hammer PRC 162
1 Escape Rope PLS 120
2 Battle Compressor Team Flare Gear PHF 92
4 Professor Birch's Observations PRC 134
2 Head Ringer Team Flare Hyper Gear PHF 97
3 Mega Turbo ROS 86
1 Muscle Band XY 121
4 Professor Sycamore PHF 101
2 Shauna XY 127
2 VS Seeker PHF 109

Energy - 11

9 Lightning Energy BLW 108
2 Flash Energy AOR 83

Total Cards - 60

Gra tą talią w formacie standard to czysta przyjemność. W mojej opinii Manectrici to obecnie najbardziej grywalne exy ze wszystkich.

Niemal w każdej grze pojedynek rozpoczynamy od próby wyjęcia Hoopy ex, co (jeśli się uda) sprawia, że już na starcie mamy minimum 2 Manectrici na stole. Najlepiej jeśli uda się też podłączyć chociaż jednego spirit linka i wyrzucić 3 energie Battle Compressorem.
Potem to już idzie z automatu. Walimy zdrowym Mega Manectriciem, a gdy tylko jego hp jest zagrożone wprowadzamy następnego i obitego leczymy stadionem aż będzie zdatny do dalszego użytkowania. Oczywiście w ramach uznania obdarowujemy energiami z discardu.

Pachirisu pozwala postawić przeciwnika przed trudną decyzją czy wycofać głównego atakera, czy zaatakować i w kontrze dostać niemal bankowe KO. Przydatne w pojedynkach z grubszymi exami jak M Groudon ex, M Tyranitar lub po prostu, gdy potrzebujemy schować się i poświęcić szczura dla dobra sprawy, by potem ewentualnie skontrować po weaknessie.
Head Ringer, Muscle Band oraz drugi atak podstawki Manectrica potrafi wyciągnąć obrażenia do 140. Często przydatne, bo z reguły Mega Manectric ma spirit linka, więc 110 to dla niego max.
Specjalka piorunowa pozwalała mi wygrywać tak teoretycznie niekorzystne matchupy jak M Groudon ex, Medicham czy Lucario. 
Warto jeszcze wspomnieć o innym atucie talii: Shaymin ex, Colorless Rayquaza, Lugia ex, Yveltal ex, Crobat. Wszyscy ci osobnicy mają weakness na piorun.
-----------------------------
Główny problem decku to start Hoopą ex lub Shayminem ex, co przy 8 basicach niestety zdarza się. Oczywiście niesamowity potencjał odzyskiwania energii pozwala ich wycofać nawet ręcznie, ale mimo wszystko Hoopa ex zagrany po 3 exy w pierwszej rundzie jest zawsze pożądany.
Niefajne są też safeguardy. Naładowanego Regice jeszcze można ubić wyciągając go z ławki i bijąc 130 M Manectriciem z muscle bandem, ale Beautifly wystawiony w grze to niestety praktycznie pewna porażka.

Chętnie poczytam o ewentualnych ulepszeniach.
W fazie rozmyślań jest szczególnie enhanced hammer i escape rope. Myślę też nad wrzuceniem AZ, który zniwelowałby niekorzystny start Hoopą ex lub Shayminem ex.

2

Odp: [XY-on] Manectric/Pachirisu

Hex Maniaca bym dorzucil i zwiekszyl liczbę Seekerów do 4. Jak się gra Compressory to 4 sztuki Seekerów są bardzo fajne.
Obciąłbym chyba Mega Turbo o jeden na pewno, może o dwa, plus wydaje mi się, że granie 10 dobierających supporterow jak mamy mase innych kart dobierajacych w decku to troche za dużo.
Z aktualnym dobieraniem aż tyle supporterów po prostu zalega na ręku, zmniejszyłbym do 6,7, a wrzucil te dodatkowe seekery i jeszcze jednego Shaymina.

ps. z 4 seekerami, AZ warty przetestowania.

3

Odp: [XY-on] Manectric/Pachirisu

Ja bym nawet poszedł o krok dalej i pomyślał o całkowitym wywaleniu mega turbo - w pierwszej turze mega i tak nie mamy, a potem rozstawione manectrici ładują się wzajemnie i zwyczajnie nie potrzebują akceleracji. Pomysł z AZ-em też popieram, one naprawdę się z nim lubią (zdiscardowane energie od razu wracają do gry). I tak, cztery VS Seekery, czasem chce się mieć w kluczowym momencie tego Lysandre'a albo AZ-a właśnie wink.

Z bardziej oryginalnych pomysłów dorzucę też poeksperymentowanie z target whistle - wrzucić przeciwnikowi shaymina na ławkę, Lysandre i dwa prize'y za free, nawet podstawka go ubija po weaknessie smile. W manectricach, które nie oneshotują większości EX-ów, ten dodatkowy shaymin może okazać się języczkiem u wagi wink.

4

Odp: [XY-on] Manectric/Pachirisu

Jednak standard wymaga drobnego przebudowania talii.

Pokémon - 12

1 Shaymin-EX ROS 106
4 Manectric-EX PHF 23
4 M Manectric-EX PHF 24
1 Pachirisu PHF 25
1 Zapdos ROS 23
1 Hoopa-EX AOR 36

Trainer Cards - 37

3 Rough Seas PRC 137
2 Trainers' Mail ROS 92
4 Ultra Ball DEX 102
2 Lysandre FLF 90
3 Manectric Spirit Link PHF 100
1 Korrina FFI 95
1 Enhanced Hammer PRC 162
1 Escape Rope PLS 120
2 Battle Compressor Team Flare Gear PHF 92
1 Hex Maniac AOR 75
1 AZ PHF 91
4 Professor Birch's Observations PRC 134
1 Head Ringer Team Flare Hyper Gear PHF 97
2 Mega Turbo ROS 86
1 Muscle Band XY 121
4 Professor Sycamore PHF 101
4 VS Seeker PHF 109

Energy - 11

9 Lightning Energy BLW 108
2 Flash Energy AOR 83

Total Cards - 60

Podstawowe zmiany to wrzucenie Zapdosa i Hex Maniaca. W standardzie Regice i Giratina ex pojawiają się nazbyt często, więc te karty są nieocenione w walce z ww. osobnikami.
Generalnie praktycznie wszystkie rady Evildanona wcieliłem w życie i deck na obecną chwilę hula chyba perfekcyjnie. Naprawdę rzadko jest coś w plecy z czymkolwiek by się nie grało.

Ogólnie deck słabych matchupów raczej ma niewiele.
Ewentualnie Lucario, grający młotek na specjalki lub xerosica. Wtedy nie jest zbyt kolorowo i trudno coś ugrać. Problem też jest z Vileplumem, ale raczej tylko wtedy, gdy zaczyna i item lock wejdzie w T0.

Jeżeli jechałbym na duży turniej w standardzie to jechałbym właśnie z tym.
Nie mogę się doczekać do jakiegoś większego turnieju, by zobaczyć jaka faktycznie jest siła Manectrica w formacie.