1

Temat: [BCR-on] Primal Groudon

Pokemony (13):

4-3 Primal Groudon
3 Landorus FFI
1 Shaymin ex
1 Hawlucha
1 Sigilyph

Trainery (35):

4 N
3 Juniper
1 Colress
3 Korrina
2 Lysandre

2 VS Seeker

1 Computer search
1 Switch
1 Professor letter
2 Mega turbo
3 Ultra ball

2 Groudon spirit link
2 Float stone
2 Muscle band

3 Scorched earth
3 Fighting stadium

Energie (12):

8 Basic fighting energy
4 Strong energy


Bić się w piersi mogę, bo zawsze mówiłem, że Primal Clash ssie. Bić się w piersi mogę, bo twierdziłem, że walka niemal całkowicie zaniknie przy rotacji w XY-on? a tu jednak nie smile

Może i talia jest wolna. Może i nie jest łatwo wystawić naładowanego Primal Groudona. Jak się jednak to uda to każda talia przeciwnika, która bazuje na exach ma problem.

Głównym atutem tej talii są dwie rzeczy:
1. Koszenie wszystkiego co się rusza na hita
2. Nietykalność Primal Groudona (nie ruszają nas Lysandre, młotki, HTL, Xerosic, Startling megaphone). W zasadzie to jedynie Head ringer sprawia nam jakiś problem.

1. 200 ze stadionem podrasowane Strong energy czy Fighting stadium sprawia, że nie ma pokemona, którego nie zdejmiemy jednym uderzeniem. Teoretycznie najtrudniejsza z wiodących exów w eksterminacji jest Mega Rayquaza ex ze swoim 220 hp i resistance na walkę, ale przy dopalaczach i ona padnie po jednym ?Gaia volcano?. Reszta Seismitoadów ex, Yveltalów ex, Manectriców ex itp. itd. pada jak muchy. Jedynym warunkiem jest posiadanie stadionu.


2. Umiejętność Primal Groudona jest niesamowita. Wystarczy usadowić jegomościa na ławce i dopóki mamy coś na aktywa nie ma opcji, by przeciwnik go wyciągnął swoim Lysandre i zaatakował. Raz dodane energie są również niezagrożone, bo młotki czy Xerosic są bezużyteczne. Problemów może narobić Head ringer, ale w większości przypadków będzie dodany już do ładowanego Groudona Groudon spirit link, więc i ta karta bardzo nie powinna zaszkodzić.

Oczywiście talia ma też swoje wady. Główną jest walka z taliami, gdzie nie ma natłoku exów. 400 w Joltika w Night marchu, czy 200 w Robo substitude w Donphanie może trochę deprymować. Zazwyczaj od samego początku nastawiamy się na sprzątnięcie 3 exów i do widzenia. Gdy nie mamy takiej możliwości mogą zacząć się schody.
Poza tym z reguły w pierwszych rundach zbieramy baty, bo potrzebujemy parę rund na złożenie i naładowanie Primal Groudona. Zdarza się, że pomimo wielu dróg na wyciągnięcie tego co potrzebujemy nie zawsze się to udaje.
Jednak to dobra talia dla graczy, którzy lubią powroty, bo jednym uderzeniem można odwrócić losy teoretycznie przegranego pojedynku.

Prognoza na XY-on.
Pojawienie się Hoopy ex i wszędobylski Shaymin ex napawają optymizmem co do ilości exów za które sprzątamy po 2 nagrody.
Zmartwieniem na pewno będzie silna trawa i szczególnie Beautifly z którym mamy auto porażkę.

Słowem: Myślę, że Primal Groudon będzie twardo reprezentował walkę na stołach w formacie XY-on.

P.S: Będę wdzięczny za wszelkie uwagi jak ulepszyć deck. Co prawda jeszcze porażki nie zaznałem, ale kosmetyczne zmiany zawsze mogą wyjść na dobre.

2

Odp: [BCR-on] Primal Groudon

Hmm... Jak na Groudona, 6 stadionów to trochę mało, większość list które widziałem grała jakieś 8, zdarzało się że nawet 12. Proponuję:
-2 Muscle Band
-2 Float Stone
-1 Shaymin EX
-1 Sygiliph
+1 Fighting Stadium
+1 Groudon Spirit Link(Naprawdę nie warto tracić tury kosztem Banda czy Float Stone'a)
+2 Silent Lab(Zawsze się przyda Hawluchą bić na weaknessa, albo wyłączyć oponentowi Shayminy)
+1 Professor Juniper(Nie widzę powodu żeby nie grać 4)
+1 Hawlucha

3

Odp: [BCR-on] Primal Groudon

Hmm... Jak na Groudona, 6 stadionów to trochę mało, większość list które widziałem grała jakieś 8, zdarzało się że nawet 12

Poważnie? Gdzie te listy, bo nie chce mi się wierzyć? 6 to świat i ludzie. Są jeszcze stadiony przeciwnika. Przy 8 jestem przekonany, że deck notorycznie by się zacinał. Po rozegraniu kilku gier nie miałem jeszcze sytuacji, bym musiał uderzać 100 z powodu braku stadionu.

+1 Groudon spirit link

Od tego jest Korrina lub CS, by tury nie tracić. 2 wystarczą. Poza tym zdarzało się, że mogłem sobie pozwolić na ewoluowanie Primal Groudona bez spirit linka, bo taka jest specyfika tego decku, że aż tak bardzo nam się nie spieszy.

- 1 Shaymin ex
- 1 Sigilyph

Nie doceniasz Sigilypha, który odpowiednio zagrany na aktywa potrafi zdobyć kilka tur na ładowanie Primal Groudona.

Natomiast Shaymin ex jest powodem dlaczego umieściłem 3 Juniperki. Domyślam się, że to dość kontrowersyjne, ale lubię zagrać Shaymina np. z ultra balla, zużyć karty, które są mi potrzebne i poprawić N. Juniper ładuje wszystko do śmieci.
Nie wiem czy tak lapiej, ale na razie takiego rozwiązania nie żałuję.
XY-on problemy rozwiąże, bo N nie będzie i wtedy wszystko wróci do normy.

-2 Muscle Band
-2 Float Stone

To czym będziesz wycofywał pokemony? Jednym switchem? Ewentualnie do przemyślenia jest zamienienie jednego Float Stone'a na drugiego switcha.
Muscle Band jest spoko w początkowej fazie dla Landorusa lub Hawluchy, którzy mogą z jedną energią wykręcić w miarę przyzwoite obrażenia. Do przemyślenia czy w jednej sztuce nie jest wystarczający.

+2 Silent Lab(Zawsze się przyda Hawluchą bić na weaknessa, albo wyłączyć oponentowi Shayminy)

Może być przydatny, ale dwa pozostałe stadiony pasują dużo lepiej.